Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#### Gallup yksinhuoltajille ####

18.04.2007 |

Todennäköisesti jään kahden pienen lapsen yksinhuoltajaksi =( Parisuhdetta takana 9 vuotta, mutta kaikki ei ole enää niinkuin toivoisi. Ajattelin gallupin laittaa, jotta saisin vähän kuvaa siitä, millaista on toisilla yksinhuoltajilla. Kiitos jo etukäteen vastanneille!

1. Montako lasta sinulla on, lapsen/lasten iät?

2. Käytkö töissä vai hoidatko lasta/lapsia kotona?

3. Asutko vuokralla, onko sinulla omistusasunto? Asumismuoto ja asunnon koko?

4. Mitä tukia saat Kelalta, kuinka paljon saat lasten isältä elatusrahaa per lapsi?

5. Kuinka olet henkisesti ja käytännössä selvinnyt mahdollisesta erosta?

6. Kuinka lapsi/lapset ovat reagoineet vanhempien mahdolliseen eroon?

7. Oletko löytänyt uutta elämänkumppania?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, 1v ja 3v.

hoitovapaalla

asumisoikeusasunto 4h+k 89m

4. Mitä tukia saat Kelalta, kuinka paljon saat lasten isältä elatusrahaa per lapsi?

kotihoidontuki, kuntalisä, asumistuki. Ei elatusrahaa isältä.

On ollut todella vaikeaa, mutta ystävät, sukulaiset ja perheneuvola ovat tukeneet. " mikä ei tapa se vahvistaa" mentaliteetilla eteenpäin..!

eivät mitenkään. uskaltaisin väittää että lasten arki on onnellisempaa näin kuin riitelevien vanhempien kanssa.

[/quote]

en enkä halua! ei ruoho ole vihreämpää aidan takana.

Vierailija
2/15 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 1 poika, 5v.

2. Töissä

3. Vuokralla isossa kaksiossa

4. Kelalta tulee lapsilisä ja kunnalta minimi elatustuki

5. Alusta asti yksin lapsen kanssa, joten ei kokemusta erosta.

7. En ole, enkä ole etsinytkään, välillä käy mielessä että olisi kyllä kiva jos olisi joku jonka kanssa jakaa arkea, mutta toisaalta on niin helppoa ja mukavaa olla lapsenkin kanssa kahdestaan. En estele jos jonkun kivan tapaan, mutta näinkin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on kaksi 11 ja 14, olivat 3 ja 6 vuotiaita kun erosimme

Silloin kävin töissä ja käyn edelleen.

Vuokralla 76m2 kolmio ja on edelleen

Silloin sain asumistukea, ja yh korotuksen lapsilisään. LAsten isältä en ole koskaan saanut suoraan euroakaan mutta kunnalta 112.50/lapsi nyt sain indeksikorotuksen ja elari nousi 118e/lapsi

Alkuun se oli vaikeaa koska mies oli väkivaltainen lapsia kohtaan enemmän kuin minua. Mutta ajan kanssaa arki alkoi rullata. Selvitty ollaan hienosti.

Olivat helpottuneita koska olimme kaikki väsyneitä isän diktaattorimaiseen käytökseen ja väkivaltaan.

[/quote]

Kyllä olen ja olen siitä onnellinen. Kannattaa rohkeasti tutustua uusiin ihmisiin ja miehiin (enkä tarkoita seksin avulla), kyllä sieltä löytyy se kullanarvoinen johon voi rakastua vaikka edellinen suhde olisikin mennyt mönkään..

tsemppiä sulle, kyllä pärjäät...

Vierailija
4/15 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen poika

Töissä, siitä asti kun poika 1,2 v - matkat 55 km suunta joten 7-17 työpäivä matkoineen

Vanha omakotitalo. Kituuttaen eläen maksettu. 99 neliötä.

Lapsiläpi + yh korotus.

Isä ei maksa mitään, kunnalta se peruselari.

Käytännössä suht hyvin. Ainoa miinus ympäristön suhtautuminen ja syyllistäminen. Mielestäni olen henkisestikin selvinnyt helpolla, aikuista kesksutelukumppania eniten ikävä ja samassa tilanteessa olevien kanssa olisi kiva tavata.

Poika ei ole koskaan tuntenut isäänsä. Ei pahemmin kysellytkään. Pitää normaalina että ollaan kaksistaan.

Ei ole löytynyt, joten kahdeksatta vuotta " yksin" .

Vierailija
5/15 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin kirjoittaa lapsiLISÄ ..huh mikä näppihäiriö :-)

Vierailija
6/15 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. yksi lapsi 4 v (miehellä 2)

2. olen työssä

3 pankin omistusasunto

4. eläkkeet kelalta (yhteensä jotain 400 euroa) ja vakuutusyhtiöistä, elatusrahaa ei puoliorpo saa

5. en ole selvinnyt ainakaan vielä lopullisesta erosta. Sokki päällä edelleen. Ei ole ollut aikaa surra.

6. lapsi reagoi välillä rajustikin, toisinaan oma iloinen itsensä eikä muista tapahtunutta.

7. En osaa kuvitella rinnalleni uutta miestä.

Vierailija
7/15 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonojakin päiviä on, mutta enemmän hyviä.

Kaksi lasta, 4 ja 5v.

Käyn töissä, vuoden olen nyt käynyt, sitä ennen muutama vuosi lasten kanssa kotona. Mies muutti pois kuukausi sitten.

Omistusasunto rivarista, 5h+k+s. Tai siis pankin tämä vielä on piiiitkäään. :)

Asumistukea en ole vielä hakenut. Lapsilisä yksinhuoltajakorotuksineen himpun vaille 290e. Elatusmaksua saan yhteensä 350e, esikoisesta 190e ja kuopuksesta 160e.

Oon kirjoittanut pitkästi tästä " Kuinka selvisit erosta?" tms. otsikon alla. Kyllä erosta selviää.

Kiukuttelua aavistus enemmän, pari kuukautta kulkivat öisin mun viereen ja kulkevat oikeastaan edelleen. Kaksi kokonaan yksin nukuttua yötä tammikuun lopun jälkeen. Yllättävän vähän isäänsä kyselevät.

En. Enkä halua elämänkumppania tällä hetkellä. Erosta on kuitenkin niin vähän aikaa. Tai asumuserosta siis. Eniten kaipaisin iltaisin juttuseuraa ja joskus seksiäkin vaikka, mutta en osaa oikein kuvitella vielä kumpaakaan.

Vierailija
8/15 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken takana oli puhuminen ja yhteisen ajan järjestäminen, sekä se, etten koko ajan jostain miehelleni nipota. Kyllä täytyy sanoa, että tämä kriisi oli meille tarpeen, yhteistä taivalta on takan kuitenkin jo 9vuotta. Nyt arki täyttyy halailusta, pussailusta ja nauramisesta. Olen todella onnellinen =) Toivon teille kaikille tsemppiä arkeen ja kiitokset vastauksista.

Vierailija
9/15 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

frodo:

Todennäköisesti jään kahden pienen lapsen yksinhuoltajaksi =( Parisuhdetta takana 9 vuotta, mutta kaikki ei ole enää niinkuin toivoisi. Ajattelin gallupin laittaa, jotta saisin vähän kuvaa siitä, millaista on toisilla yksinhuoltajilla. Kiitos jo etukäteen vastanneille!

1. Montako lasta sinulla on, lapsen/lasten iät?2 ipanaa, 6 ja 4 vuotiaat

2. Käytkö töissä vai hoidatko lasta/lapsia kotona?käyn töissä

3. Asutko vuokralla, onko sinulla omistusasunto? Asumismuoto ja asunnon koko?vuokralla omakotitalossa ja noin 90m2

4. Mitä tukia saat Kelalta, kuinka paljon saat lasten isältä elatusrahaa per lapsi?asumistukea noi puolet vuokrasta, lapsilisät + yhkorotus, lasten isältä en senttiäkään, mutta kaupunki maksaa noin 125 ¿ per lapsi kuukaudessa.

5. Kuinka olet henkisesti ja käytännössä selvinnyt mahdollisesta erosta? Sanotaan näin; henkisen minän kanssa oli pitkään tekemistä, mutta kun oli lapset ja koti josta on huolehdittava, niin sen jotenkin kesti, vaikkei se helppoa ollutkaan. käytännössä on ollut vain pakko selvitä, mutta lapset antaa niin paljon ja ottaakin, välillä tosi väsyttävää mutta kaikesta selvitty paremmin tai huonommin, mutta selvitty kuitenkin. Meillä lopullinen ero silloin kun poika oli puoltoista vuotias ja tyttö 2 kuukautta, eli vauvoja voisi sanoa vielä molemmat. On ollut tosi huonojakin aikoja, äippä itkeny paljonkin mutta sekin aika menee ohi ja aurinko alkanu paistamaan myös meille, vaikka ei se aina tunnu siltä vieläkään.

6. Kuinka lapsi/lapset ovat reagoineet vanhempien mahdolliseen eroon?No meillä niin pieniä, että olivat vielä äidissä kiinni paljon sillon eron sattuessa, joten se meni aika kivuttomasti, mutta nyt kun käyvät päiväkäynneillä isällään, niin vaikeemmaksi muuttuu ehkä. Tai ainakin kyselevät paljon vaikeempi ja enempi.

En ole, eikä sillä niin kiirettä olekkaan, tulee aikanaa jos on tullakseen, eikä se ettimällä löydykkään, osuu kohdalle.

Vierailija
10/15 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Montako lasta sinulla on, lapsen/lasten iät? yksi helmikuussa toinen

2. Käytkö töissä vai hoidatko lasta/lapsia kotona? kotiäitinä olen

3. Asutko vuokralla, onko sinulla omistusasunto? Asumismuoto ja asunnon koko? kt2 vuokralla haen rt3 kun asutaan hissittömässä talossa ja toisessa kerroksessa kahden pienen kanssa vielä hankalampaa

4. Mitä tukia saat Kelalta, kuinka paljon saat lasten isältä elatusrahaa per lapsi? minimin eli 118

5. Kuinka olet henkisesti ja käytännössä selvinnyt mahdollisesta erosta? käytännön ongelmia ei juurikaan. henkisesti todella raskasta koska mies jätti toisen takia. Rakkaus minuun loppui silmien räpäyksessä.

6. Kuinka lapsi/lapset ovat reagoineet vanhempien mahdolliseen eroon? tyttäreni 1v8kk nukkunut huonommin ollut takertuva itkuinen ja agressiivinen kun ei puhua vielä osaa oikeastaan

[/quote]

haikailen vaan entisen perään

Vierailija
11/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*1 5- vuotias poika

* Käyn töissä, olen myös kotitoimistolla välillä

* Oma, rivitalo kolmio 63 neliötä

* En saa muuta kuin yh-korotuksen lapsilisään, isä maksaa 125 e kuussa, hoitaa lasta puolet ajasta

* Vuosi on mennyt ja alan olla ihan ok. Käytäntö sujuu hyvin, lapsen isä asuu lähellä ja hoitaa velvollisuutensa loistavasti, poika on viikottain myös isällään

* Poika on surullinen, haluaisi että isi ja äiti asuisivat yhdessä, mutta on sopeutunut kuitenkin kunnäkee molempia paljon. Perusasiat kunnossa ja arki pelaa

[/quote]

* En

Vierailija
12/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 1 lapsi, 4-vuotias, erosta 2vuotta.

2. Opiskelen ammattikorkeassa ja välilllä käyn töissä.

3. Pieni saunallinen kolmio 60 nelilötä, vuokra 523¿ kaikkinensa.

4. Asumistuki, lapsilisä yh-korotuksella ja erityislapseni vuoksi myös korotetun hoitotuen 186¿. Elatusta saan lapsen isältä 250¿, nämähän menee tulojen mukaan.

5. Edelleen toipumassa erosta, mutta olen onnellinen.

6. Lapsen kanssa mennyt hyvin, ei ole paljonkaan kaivannut isäänsä, jota kyllä näkee usein. Lapsi onnellisempi kun saa isänsä kanssa laatuaikaa, toisin kuin yhteiselomme aikana jolloin isä ei jaksanut olla lapsen kanssa..

7. Ei ole uutta kumppania, eikä taida hetkeen tullakaan.. Ja mitä kauemmin on yksin, sitä vaikeampaa se on mahduttaa ketään elämäänsä. Mutta ehkä vielä joskus..

13/15 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Yksi lapsi 2v.

- Käyn töissä, lapsi kunnallisessa vuorohoito paikassa.

-Asun vuokralla. Kerrostalo kaksio 57m2

- Lapsilisä 136,60¿, lisäksi kunta maksaa elatusmaksua 129¿/kk

- Aluksi oli todella rankkaa, koska välitin edelleen ex-miehestäni. Eron syynä olivat ex-mieheni käyttätyminen ja hänen tekemisensä. Olisin voinut tietysti olla eroamattakin, mutta mielestäni minulla oli erittäin painavat syyt eroamiseen. Olimme olleet välirikossa aikaisemminkin mutta lopulta sain on-off suhteen katkaistua. Nykyisin olen erittäin iloinen että sain asiani kuntoon. Mieluummin yksinhuoltaja kuin onneton.

-Lapsi oli puolivuotias erotessamme, joten hän ei reagoinut millään tavalla. Hänelle on normaalia, että isä asuu muualla.

-En ole. Olen huomannut että yksinhuoltajan on vielä vaikeampaa löytää pysyvää suhdetta kuin lapsettoman. Olen käynyt muutamilla treffeillä ja seurustelin pari kuukautta yhden miehen kanssa mutta joka kerta homma loppuu siihen, että miestä ei kiinnosta. Olen päättänyt, etten lähde enää treffeille itseäni kiduttamaan.

Vierailija
14/15 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-yksi lapsi 4v.

-Käyn töissä

-Vuokralla asun 3h+k (77m2)

-Kelalta asumistuki, Isältä 250¿/kk elatusmaksua+suuremmat menot maksetaan puoliksi, esim talvivaatteet, harrastukset yms..

-Alkuun vaikeaa, kaikki omien tunteiden selvittäminenyms. Myös pelko lapsen kanssa kahdestaan pärjäämisestä oli suuri.

-Lapsi oli erotessamme niin pieni, että hänelle " normaali" tilanne, että on lapsen ja äitin koti ja sitten isin koti, jossa lapsi käy kerran kk.

[/quote]

-Olisi ollut varmasti tarjolla, mutta pelkään jos joudun vielä kokemaan eron, miten lapsi? en tällä hetkellä voisi kuvitellakaan että aloittaisin uuden suhteen, ehkä sitten kun lapsi isompi ja ymmärtää asioista.

Vierailija
15/15 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin lämpöinen halaus uuteen ja vaikeaan tilanteeseen.Täällä alkamassa samanlainen tilanne?yhden lapsen, kohta 3v tytön kanssa.

Muistatko mua?Me palstailtiin sillon joskus 2003/2004??Olikos sulla syyskuussqa 2004 syntynyt lapsi?Itselläni oli silloin 25.9 laskettu, mutta sitten sain keskenmenon.Ja 2005 sitten syntyi tyttö.Muistan et palstailtiin täällä joskus ja näin.Mun nimimerkki oli sillon mirandia.

Ois kiva kuulla susta,ns. vanhoja tuttuja...

Mä vastailen sun galluppiin ,kunhan tästä tilanne selviää...

Krisse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi