Luoja miten pessimistinen kirjoitus Hesarissa. Onko Suomen tilanne oikeasti näin karmea?
https://www.hs.fi/visio/art-2000011624682.html
Venäjän naapurimaa, jonka talous on polkenut paikoillaan kohta 20 vuotta. Työttömyys Euroopan korkeimpia. Julkinen talous niin kuralla, että IMF varoittelee. Tervetuloa!
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan meillä varaa elättää pitkälti yli puoli miljoonaa mutista ja apinaa plus siihen vielä kaikki mielialalääkkeillä käyvät työttömät läskit vihervassarit.
Ite olet joku kouluttamaton työkyvyttömyyseläkeläinen, kunnon loinen 😅👍
Minulla on oma lafka. En ole koskaan ollut päivääkään työttömänä. Minä olen se joka elättää kaltaisiasi loisia.
Sinä et minua elätä. Ihan on muu työnantaja minulla. Olet kuitenkin joku tuilla elävä maajussi...
Petteri Orpo juuri kyselytunnilla lupaili tukea yrityksille.
Sehän se tilannetta parantaakin. Kansa köyhtyy ja yrityksille työnnetään rahaa kaksin käsin.
Jopa USAssa osattiin koronan aiheuttaman työttömyyden aikaan antaa tuet kuluttajille, jotka pitivät huolen siitä että tuet päätyivät sellaisille yrityksille, joilla on toimintaedellytyksiä.
Orpo tietysti ajattelee, että kuluttajien kautta rahat menisivät väärille yrityksille, eikä kavereiden taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Titanic uppoaa hitaasti, mutta varmasti.
Hyppää ihmeessä pois, jos olet fiksu, nuori ja ahkera.
Mutta mihin täältä muuttaa? Mutikset tuhoavat Euroopan parissa vuosikymmenessä.
Vierailija kirjoitti:
Unohtui mainita, että maata johtaa hapannaamaisten valehtelijoiden klubi, joka ei näe missään mitään toiveikkuuden ripettäkään, ja on vienyt viimeisen toivon jopa kaikkein optimistisimmilta ja yrittäjähenkisimmiltäkin suomalaisilta. Täällä tarvittaisiin hyvää fiilistä ja tekemisen meininkiä, mutta meillä on Purra, lapanen ja aina joku vaihtuva häkä- tai mursumies haukkumassa kaikki suomalaiset maan rakoon jos heille joku antaa puheenvuoron. Ja aina antaa, koska ovat julistautuneet "asiantuntijoiksi".
Eli mainio maa, mutta ihmiset syvältä.
Kuten sinä?
Vierailija kirjoitti:
Onhan meillä varaa elättää pitkälti yli puoli miljoonaa mutista ja apinaa plus siihen vielä kaikki mielialalääkkeillä käyvät työttömät läskit vihervassarit.
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
jossain vaiheessa vuokralaisten elättäminen sossuntuilla on loputtava. suomella ei ole enää varaa elättää turhia siivelläeläjiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene enää niin kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tilanne Suomen kiinteistömarkkinoilla on kertakaikkisen karu."
Se on. Se on. Myykää pois, jos edes jotain saatte, ja muuttakaa pois.
Tai sitten kannattaa pitää talo tai asunto. Vuokralla asumisesta voi tulla moninverroin kalliimpaa jonain päivänä.
Tuo on karmeaa miten ympäri Euroopan maitakin asunnottomuus kasvaa vain siksi että vuokrataso on karannut sietämättömäksi.
Nähdäänkö meillä vielä se että yhä useampi kimppaantuu/hakeutuu parisuhteeseen asumiskulut ajurina? Tietysti yksinäisyyden vähentäminen tapahtuisi mutta on tuossa kysymysmerkkejäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten kannattaa pitää talo tai asunto. Vuokralla asumisesta voi tulla moninverroin kalliimpaa jonain päivänä.
Irtisanomissuojaa heikennetään tammikuussa. Irtisanomiseen riittää asiallinen syy myös julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Silloin ostetaan kun on halpaa ja myydään kun on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naton piti luoda uusia vientiyrityksiä ja kaikkea muuta lupailtiin ja jos joku uskalsi väitää muuta alkoi huutelut Iigoreista. Saatiin kyllä 7 miljardin lisämenot ei sen puoleen.
Ja nyt tulee sitten datakeskuksia mitkä nostaan sähkönhintoja. Upeaa.
Ja taitaa pohjavesien myynti olla seuraavana listalla.
Uutisissa oli juttu etteivät myy.
Tarkoittaa sitä että Stubb ja Orpo myymässä niitä?
Ovat kuntien hyppysissä, valtion edustajan helppo lupailla olla myymättä.
"Asuntojen tonttivuokrat nousevat 3-5 - kertaisiksi sadoissa kohteissa Helsingissä vuodenvaihteessa. Nousu tulee porrastetusti."
www.talouselama.fi/uutiset/a/fe935490-ab38-4184-8cdc-71de85e76600
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oma lafka. En ole koskaan ollut päivääkään työttömänä. Minä olen se joka elättää kaltaisiasi loisia.
Toivon että menestyt niin että tuntuu. Suomi tarvitsee kapitalisteja.
Vierailija kirjoitti:
Naton piti luoda uusia vientiyrityksiä ja kaikkea muuta lupailtiin ja jos joku uskalsi väitää muuta alkoi huutelut Iigoreista. Saatiin kyllä 7 miljardin lisämenot ei sen puoleen.
Ja nyt tulee sitten datakeskuksia mitkä nostaan sähkönhintoja. Upeaa.
Onhan meillä vielä pohjavedet, jotka voi myydä. Tai lahjoittaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puola, Unkari, Islanti...
"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."
Täällä ihmiset suhtautuu nykyiseen pellehallitukseen ja sen suomalaisten tuhoamispolitiikkaan niin kuin se olisi ikuista. Ei ole. Vaalit tulevat pian, ja ne ovat todennäköisesti pitkälti vapaat. Eikä opposition ehdokkaiden tarvitse enää huutaa tai edes perustella mitään, voitto on varma. Ja sitä myöden lähtee taas Suomi käyntiin, mikään ei sitä estä paitsi nykyinen surkea ilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myytkö ulkomaille vai? Koska jos et niin kenelle meinasit kohta myydä kun koko maa on konkurssissa?
"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.
Usein paikallisella sopimisella tarkoitetaan työpaikkakohtaista sopimista jostakin työehtosopimuksen määräyksestä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista."
Aivan varmasti tuleekin mutta siihen voi mennä vuosikymmeniä.
Maksan 50k€ yksiöstä helsingin kantakaupungissa, vain omalla tontilla kiinnostaa.