*♥~♥* PITKIKSET vko16 *♥~♥*
[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]
[/quote]
[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]
[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]Clomituplamamma vm-79. Aikanaan pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05, lapset synt. 11/05[/color]
[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies-75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana. Krooninen vauvakuume päällä, mutta kolmonen ajankohtainen ehkä v. 2008 puolella.[/color]
[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 25v, mies 29v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Pitkään odotettu plussa tuli ja ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi. Identtiset kaksostytöt syntyivät 6.4.07![/color]
[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus[/color]
[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=deeppink]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään[/color]
[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v. ja mies 25.vee. Yritystä jo 04/10. Pco taustalla ja lapsettoomuushoidoissa ollaan. Yks ivf-hoito takana ja pas->ei tulosta. 2 ivf tammikuussa. Ensimmäistä tehdään:)[/color]
[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=deeppink]33-vuotias, kolmen lapsen äiti. Mies samanikäinen. Pirkanmaan alueella asutaan. Esikoinen (tyttö -98) ja kolmonen (tyttö -06) saatu aikaiseksi Clomeilla ja Teroilla, keskimmäinen (poika -99) sai alkunsa täysin luomuna :-). Syynä hedelmöittymisongelmiin pitkät kierrot (lieväasteinen PCO). Jossakin vaiheessa vuonna 2008 alamme yrittämään neljättä muksua, siihen asti kuumeillaan...jos jaksamme odottaa niin pitkään ;-)[/color]
[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.[/color]
[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink] minä 24, mies 26, keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-9. Nyt kolmatta kertaa raskaana ja ensimmäisemme laskettu aika on 6.8.2007[/color]
[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]
[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] minä 26, mies 27. vauvatouhut aloitettu 09/05, kierrot vaihdelleet kp38-59 välillä. lievä pco todettu 02/06. kiertoja yritetty tasata teroluteilla kolme kiertoa, tuloksetta. lapsettomuustutkimukset alkamassa. ensimmäistä yritetään.[/color]
[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]
[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 24. Poika syntynyt 12/04. Aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, 35 päivästä ylöspäin, synnytyksen jälkeen vielä pahemmin sekaisin, ultrassa ei poikkeavaa. Toinen tärppäsi luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja syntyy maaliskuussa 07.[/color]
[color=darkorchid]Nelli_E[/color] [color=9BCD9B]28v äippä, mies 37v poika syntynyt 02/05. Yritettiin poikaa vuosi, terolutit oli käytössä kierron tasaamiseksi. PCO, pitkä kierto usein jopa 70 päivää. Nyt (12/2006) alkaa pikkukakkosen yritys =)[/color]
[color=darkorchid]koziol[/color] [color=deeppink]28 tulee ikää mittariin. Aina on ollut ongelmana epäsäännöllinen kierto ja kun lopetin parikymppisenä pillerit, jäivät kuukautiset kokonaan tulematta lähes vuodeksi, teroluteilla niitä käynnisteltiin ja kolmen kuukauden kuurin jälkeen esikoinen sai alkunsa ekasta luomukierrosta. Toista kun alettiin haaveilemaan, tulosta ei tullut ja molemmat tutkittiin. Lääkäri tuumas että pitkät kierrot on ongelmani, limakalvot ei ole siinä kunnossa että sinne ihmisen alku kiinnittyisi. Jälleen kerran keltarauhashormonia 3kk satsi ja ekassa luomukierrossa oli taas tärppi. Nyt kuurit on syöty ja jännityksellä odotellaan kuinka käy.[/color]
[color=darkorchid]vivente[/color] [color=9BCD9B]vm. -78, mies -77. Asumme Itä-Suomessa. Yritys alkoi 7/06. Terolutit 11/06-1/06 ja 3/06-> Kierrot on aina olleet epäsäännölliset ja pitkät.[/color]
[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]
[color=43CD80]myttö75[/color] [color=FF6A6A]la 27.4.07 [/color]
[color=43CD80]RuuPikkuinen[/color] [color=FF6A6A]la 5.7.07 [/color]
[color=43CD80]pumpsu[/color] [color=FF6A6A]la 6.8.2007 [/color]
[color=43CD80]MAYA79[/color] [color=FF6A6A]la 1.10.07 [/color]
[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]
[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.05) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö 11/05 [/color]
[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.06) Tyttö syntyi 23.2. paino 3432g ja pituus 49cm, pää 35cm [/color]
[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.06) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]
[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1. paino 3305g, pituus 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]
[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8, pituus 50 cm, paino 4030g, PY 35cm[/color]
[color=darkorange]tilulilu[/color] [color=crimson] (la 24.10.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 20.10, pituus 49 cm, paino 3730g[/color]
[color=darkorange]Kanelisokeri[/color] [color=crimson] (la 18.11.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 17.11. pituus 50 cm, paino 4305g, py 37cm[/color]
[color=darkorange]Möhköfantti84[/color] [color=crimson] (la 23.3.2007)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 26.3. pituus 50 cm, paino 3370g, py 36cm[/color]
[color=darkorange]Kristiin@[/color] [color=crimson] (la 19.4.07)[/color] [color=crimson]tytöt syntyivät 6.4. pituus 47cm/48cm, paino 2740g/2710g, py 34,5cm/34,5cm[/color]
Kommentit (27)
Kylläpä tuo hoidon saaminen kestää! Hienoa että kierrot tasoittuneet, tiedä vaikka alkaisi kohta tärppäämään ;). Suurin osa pitkiksistä on nyt plussanneet, joten se on sinun vuoro.
Manti: Mitäs sinne kuuluu?
tiistaina kävin siellä uusinta verikokeessa ja hcg-arvot olivat tasan samat kuin perjantaina 45.alkion kehitys oli jostain syystä keskeytynyt.vuotokin alkoi tänään, onneksi sitä ei tarvinnut odotella viikkoja.
perjantaina vielä verikokeeseen ja jos hcg-arvo on laskenut voidaan heti tähän kiertoon aloittaa uudesti clomit ja aloittaa taas kaikki alusta..
parempaa onnea ensi kerralla toivottavasti.
Manti, tosi huono mäihä että noin sitten kävi. Pahoittelut. =( mutta onni onnettomuudessa että noin aikaisin tapahtui, toisaalta. Eihän siinä muu sitten auta kuin uutta putkeen taas.
Möhköfantti, niinpä niin! olen samaa mieletä että vähän liian verkkaista on tahti, mutta ei se toisaalta juuri nyt haittaa. Se mahdollinen syksyn hoitosuunnitelma sopii ihan hyvin meidän tilanteeseen. Siihen asti metsästetään plussaa ihan luomukeinoin :)
Ihan aluksi pahoittelut Mantille :`( Töppösen lailla yritän sinua lohduttaa sillä, että jos näin oli tapahtuakseen, oli helpompaa, että se tapahtui heti alussa. Eipä se varmasti paljoa lohduta kuitenkaan.. Eli paljon voimia sinulle ja lohtuhaleja! Toivottavasti arvot laskevat pian ja saat clomit seuraavaan kiertoon. Pidän sulle peukkuja että pian kasvattelet jo masua.
Möhkis: Sulla on hienosti riittänyt maito esikon kohdalla, joten varmastikin riittää myös nyt. Olisi kyllä tosi hienoa. Mulla on maito loppunut aina 3-4kk synnytyksestä, joten pullovauvoja ovat meidän neidot olleet miltei koko ikänsä. Viimeksi yritin KAIKKENI; join hyvin, söin hyvin, lepäsin, söin maidontuotantoa lisäävää lääkettä, join Vauvan Ilo-teetä jne, mutta kun maito loppui, niin se loppui. Äitini on myös pystynyt imettämään vain 3kk, eli ehkä se on jossain määrin perinnöllistäkin. Ja voimia sinulle valvomisten kanssa, tai siis pikemminkin vähäunisuuden kanssa. Onneksi tieto siitä, että pian se helpottaa, lohduttanee ainakin vähän.
Kanelisokeri: Ajatella, teidän Ainokin on kohta jo puolivuotias! Kyllä se aika rientää! Sinullakin maito riittää tosi hienosti! Aino kuulostaa luonteeltaan ja unenlahjoiltaan paljon meidän Nooralta, melkoisen helppohoitoiselta siis.
Myttö: sulla vain laskettu aika lähestyy!! Täällä odotellaan malttamattomana vauvauutisia. Tosin en hötkyile sen enempiä, helposti raskaus menee yliajalle ja sitten ärsyttää kun kaikki kyselee " joko-joko-joko?" . Joten siihen mä en ala, voit huokaista ;)
Fiona: ihanaa tulevaa ensimmäistä äitienpäivää Sinulle! :)
Töppönen: aika pitkät on jonot tosiaan hoitoihin, mutta jos se teidän aikatauluun käy noin hyvin, niin sittenhän ei ole mitään hätää. Oletko sä muuten pudottanut painoa vai mikähän on saanut kierrot lyhenemään? Mä huomasin pudotettuani reilu 10kg että kierrot lyhenivät! Viime kierrot on nyt olleet 32 ja 33pv. Tästä tulee varmaan samanpituinen, ainakin olin ovulaation taas tuntevinani tuossa kp 19 kieppeillä. Mutta toivotaan tosiaan, että saisitte luomuplussan tuossa hoitojonossa odotellessanne :)
Nyt pitää mennä taas maalaamaan ja tapetoimaan. Huomenna tartteis viedä asunnon irtisanomislomake vuokrayhtiöön, joten viimeistään 30.5. pitäis sitten muuttaa. Sit voisin alkaa vihjailemaan taas kolmosesta miehelle, se kun on sanonut, että projekti kerrallaan ;) Tosin töihinpaluu vain lähestyy mulla.. 3.9. pitäis palata sorvin ääreen. YÖK!
Mutta nyt menoks! Kuulumisianne odotellen,
Mikaela.
Iso lohtuhalaus sinulle!
Mikaela, kiva kun jaksat kirjoitella! Aina jaksat kannustaa meitä, ottaa kantaa asiohin ja kertoa omia kuulumisiasi. Mikä sen parempaa luettavaa ; )
Myttö, 39+6 (eikä mitään tuntemuksia vielä...)
Mikaela, ei tarvitse pyytää ollenkaan anteeksi :) mun mielestä on kiva lukea sun juttuja! Jaa juu, mun piti kommentoida sitä kiertojen lyhentymistä. En oikeastaan tiedä mikä sai ne lyhentymään. Laihdutus ei olisi kohdallani tepsinyt koska olen aika hoikka, eli paino on pysynyt samana koko ajan, ehkä noussut jopa hiukan. En tiedä kestikö mun kropalla sit vaan niin kauan normalisoitua niistä e-pillerimömmöistä.
Täytyy sanoa että tämä kierto on kyllä nyt taas niin outo! odottelen parhaillaan että täti kurvaisi pihaan, tänään on jo kp36/34, kovasti nippailee kouristelee ja viiltelee välillä (jo toista tai kolmatta päivää kipeästikin, yleensä kouristelee ainoastaan kp1:na), mutta vielä ei ole näkynyt merkkiäkään menkoista! oonkohan nyt jotenkin taas onnistunut sekoittamaan tämän kierron. En tiedä uskallanko testata huomenna aamulla...Ajattelin että jos lämmöt eivät ole vielä huomennakaan lähteneet laskuun, niin voisin testata. (jos uskallan).
Eipä muuta. Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Töppöselle piti tulla sanomaan, että tottakai testaat huomenna! :) Pitelen sulle peukkuja pystyssä koko yön. Tulehan sitten heti aamusta kertomaan mitä testi näytti!
Mä olen itse vaan niin malttamaton että en vaan PYSTY olemaan testaamatta, varsinkaan jos on oireita ;)
Olen siis hengessä mukana ja toivon sydämestäni että vuoto ei ala vaan plussa tulee testiin!!
Jokos olet uskaltautunut testaamaan? Voi kun sieltä tulisi jo plussa!!
Juu, kyllä tuli testattua aamulla puoli kuudelta, ja ajattelin koko ajan että mitä ihmettä mä teen jos/kun siihen taas tulee nega. Ensinnäkin se ei meinannu ensin värjäytyä, mutta sit siihen piirtyi kaksi viivaa!! =D en ollut uskoa silmiäni ja oli pakko herättää mieskin joka silmiä siristellen sit kans totes että kyllä siinä kaks ihan selkeetä viivaa on! jee!! se toinen oli kyllä paljon haaleempi viiva, mutta ihan selvä viiva siis kuitenkin. Tuo testi oli mammaksi hcg 25.
Tää aamu onkin sit mennyt ihan ihmetellessä. Ajattelin kyllä käydä vielä apteekin kautta jotta saan varmistus-testejä... ja tietty kans haluaisin nähdä että tuo viiva tuosta vahvistusi. Kauhee epäilys on kuitenkin että voiko tää olla totta!
vatsaa vihloo tai nippailee aina sillon tällöin, ja olo on ihan epätodellinen, mut kai tää tästä :) (epävarma mutta iloinen hymy)
Kiitos että piditte meille maagisia peukkuja!! =) Nyt vaan toivotaan että pysyis mukana ja viivat vahvistuu jne...
Ja tietysti niitä tarrasukkia ;). Kyllä kaikki hyvin menee ja kohta jo halailet vessanpyttyä :). Kylläpä olikin ihana uutinen!
Olipa ihana uutinen! Onnea!
myttö
Jee, Töppönen!!! :) :) Aivan ihanaa että plussa tuli! Kylmät väreet meni selkää pitkin kun luin sun viestin! Varmasti viiva vahvistuu, odottele vain pari päivää ja tee uusi testi. Ja tänne tietysti tilannerapsaa sit koko ajan, eikös juu? :)
Halein, Mikaela
Kiva Kristiina, kun laitoit pinon pystyyn! Mitä kuuluu teidän vauva-arkeen?
Ruu, toivotaan että selkävaivasi ei äidy pahaksi. Muista lepuuttaa selkääsi ja nostella jalkojasi pystyyn aina kun mahdollista : ) Kysyit, olenko jo levoton saamaan pikkuista syliin. Vielä ei ole tullut sellaista oloa, että tulisi jo. Uskon siihen, että tulee sitten kun on sopiva hetki. Eihän tässä tosiaan enää montaa hetkeä ole.
Onko Möhkiksen perhe päätynyt jo sopivaan nimeen? Mikaelalta tulikin hyviä nimiehdotuksia. Meillä tulee miehen kanssa varmaan melko erilaisia nimiehdotuksia, tai niitä on jo tullutkin.
Mikaelilla muutto lähestyy. Kivaa!
Mitä kuuluu muille pitkisläisille?
Aika paljon täällä käy kirjoittelemassa meitä odottavia ja jo vauvan saaneita. Toivottavasti ei ole säikäyttänyt ketään plussaa toivovaa kirjoittamasta pinoon!
myttö, 38+5
Paljon Onnea Kristiinalle! Mitenkäs synnytys meni? Vauvat varmaan pitää äidin kiireisenä ja isin myös ;).
Meidän tyttö on edelleen ihana :). Tänään käytiin neuvolassa ja mitat oli: 3980g ja 53cm, joten hyvin on kasvanut. Neuvolan täti kehui miten hyvin kehittynyt meidän neiti on ja äiti loisti ylpeydestä ;). Tytöstä tulee Emilia Miia Maria tai Emilia Kiia Maria ei olla päätetty kumpi. Kiitos paljon Mikaelalle nimi ehdotuksista, kaikki oli hyviä! Poika on aina välillä hieman mustis ja osoittaa sen huonolla käytöksellä, mutta melko hyvin on mennyt, onneksi tyttö on sen verran helppo tapaus, että pystyy antamaan aikaa esikoiselle.
En ole muistanut laittaa, että jos jotain kiinnostaa niin mun pitkä synnytyskertomus löytyy synnytyspuolelta maaliskuisten synnytyskertomuspinosta oiskohan ollut sivulla 3, en muista varmaksi..
Tyttö kutsuu..
möhkis ja adalmiimi 3vk
Moikka taas pitkästä aikaa, multa on ihan menny ohi et Kristiina on synnyttänyt jo! SIIS IHAN MIELETÖNTÄ!!! ja kauheesti onnea!!!!isot tytöt tuli sitten:)
Täällä mennään jo 17.viikolla, viikkoja on kasassa jo huimat 16+2. Masu näkyy, jotain kuplintaa oon pari päivää tuntenu tai jotain möllerrystä, en tiedä onko vaimeita liikkkeitä vai mitä..
Eilen pelästyin ihan kunnolla kun rupes alamahasta vähän sattuu sellasia ihan nopeita kipuja, jotka sekunnissa oli ohi. ja sit rupes jomottaaa tosta häpyluun kohalta. Vieläkin tuntuu tossa häpyluussa ja välillä sattuu sivuista. Siis itkin eilen ihan kunnolla..
Kait tää on ihan normaalia kohdun kasvukipua, mua ei oo juuri mahaan sattunu vaik maha onki kasvanu. Sit välillä kuumottaa selkään ja mahaan.
Lääkärineuvolassa olin viikko sitten tiistaina ja sydän hakkas 148. Hb oli noussu 117:sta 139:ään, jota en usko. Jompi kumpi luku oli virheellinen. Sellasta tänne.
Sit se sano et kohdun korkein kohta on jo navan kohalla,mikä musta jo aikas ylhäällä..
Mytölle tsemppiä tulevaan koitokseen, toivottavasti pysyt hetken yhtenä kappaleena:)
Hyvää loppuviikkoa!
-maya ja rusina rv 16+2
Täällä ollaan vielä. Ja kukas se tuossa aiemmin toivoi ettei odottavat ole pelästyttäneet plussaa toivovia pois; täällä ei ainakaan sillä ole ollut merkitystä, ihan vaan omaa palstailutaukoa olen pidellyt :)
Lämpöjä mittaillessa menee päivät (okei, aamut) ;) mutta vielä ei ole täällä suunnalla saatu tuloksia aikaiseksi, eli plussaa ei ole näkynyt vieläkään. Julkisella ollaan jonossa edelleen, katsotaan minkä ratkaisun ne meiän tilanteeseen sitten keksii.
Lämmöt kyllä nousee aina ihan sen näköisesti että ovis tapahtuisi, mutta mistäpä sitä tietää. Ovistikutkin on ollu käytössä, ja niidenkin mukaan ovis kyllä tapahtuisi (ehkä). Joten ehkä syy sitten on kiinnittymisessä. Toisaalta tiedän että pitäisi stressiäkin vähentää, joten siinäpä monta mahdollista syytä. Ihmettä odotellessa siis.
Ja Onnea Kristiina pienokaisten johdosta! :)
Hei!
En tiedä muistaako nimimerkkiäni enää kukaan mutta palstailin täällä joskus alkuvuodesta 2005. Mikaela, Kristiina ja Mia79 olivat ainakin silloin mukana menossa :)
Minähän sitten aika pian päädyin tuonne adoptiopuolella ja olen nyt jonkin aikaa ollut onnellinen adoptiomamma :) Kiitos kaikille silloisesta tuesta ja oli mukava lukea teidän positiivisia uutisianne, kirjaimellisesti ;)
en ole pahemmin näillä sivuilla pyörinyt joten ihan pihalla teidän kuulumisistanne..
en edes muista koska olen tänne viimeksi kirjoitellut.
elokuussa aloitin hoidot ja pari viikkoa sitten tehtiin eka inssi josta näyttäis tulevan plussaa, testasin aamulla apteekin omalla haalean mutta kuitenkin ihan silminnähtävän viivan ilman tiirailua valossa joten hyvältä vaikuttais.
perjantaina vielä veritestiin joten sitten sen tietää varmaksi.siihen asti siis jännitetään.
manti kp33
Kristiina: ONNEA IHANISTA TYTÖISTÄ! Musta tuntuu, että tää uutinen on mennyt multakin ohi, tai sitten olen vain ihan sekaisin kun vauvauutista pukkaa joka tuutista :) Sekä täällä Pitkiksissä että " omassa elämässä" . Ihanaa siis kuulla, että tytöt ovat maailmassa ja olivat noin hyvän kokoisia. Miten synnytys meni? Kerrohan kaikki jahka tytöiltä ehdit -ja maltat :)
Myttö: sullakin laskettu aika vain lähestyy! Tsemppiä kovasti viimemetreille ja lähestyvään synnytykseen!
Möhkis: pitääkin käydä lukaisemassa sun synnytyskertomus. Hienoa, että tyttö on kasvanut noin hyvin. Onko imetys lähtenyt hyvin käyntiin? Entä oletko saanut levättyä yösyöttöjen lomassa? Ihanaa vauva-arkea teidän perheelle ja kaikkea hyvää! Kyllä se isovelikin siitä vielä " toipuu" , että sisko on tullut jäädäkseen. Anna vain hänen hoitaa pikkusiskoa ja esim. rasvata peppua ja kehua aina kun tekee jotain nättiä siskolle. Kyllä se siitä ajan kanssa tasoittuu, vaikka tottakai on välillä mustis kun sai huomiolleen jakajan.
Maya: sullakin on jo noin paljon viikkoja, vau! Nuo kivut lienee kohdun kasvukipuja, voivat tuntua aika ajoin vähän ikäviltäkin. Tietysti sitä pelästyy kun haluaa vain suojella omaa lastaan kaikelta pahalta. Jos kipu jatkuu tai pahenee, niin kannattaahan se sitten selvittää, niin saat ainakin mielenrauhan. Teillähän on muutaman viikon päästä jo rakenneultrakin! Tulehan sitten kertomaan näkymät, jookos? Oikein ihanaa odotusta sinulle!
töppönen: toivottavasti sinäkin pääset pian masua kasvattelemaan. Uskoisin, että sinulle määrätään clomeja, kerta lievä pco kuitenkin löydetty. Se on aika hyvä " ensihoito" siihen vaivaan, jos munasolut eivät kehity tai irtoa normaalisti. Minkä pituisia kiertoja sulla on nyt ollut?
Fiona: muistan nimimerkkisi, mutta en tarkemmin mistä silloin keskustelimme, mutta kiva kuulla siis sinustakin! Kävittekö te missään hoidoissa tai löytyikö syytä tärppäämättömyyteen? Ihana kuulla, että teillä on nyt kuitenkin pienokainen! Aivan mielettömän upeaa kyllä tuo adoptio, ollaan sitä itsekin harkittu vaikka nämä kaksi lasta meille onkin suotu. Oli varmasti ihana tunne saada antaa rakkautta ja ihana elämä lapselle! Minkäs ikäinen lapsukainen teillä on? Kaikkea hyvää teidänkin perheelle!
Manti: Onnea kovasti sinulle plussaamisesta!!! :) :) Tulehan kertomaan mitä veritesti näyttää perjantaina jookos? Täällä pidetään peukkuja että viiva vahvistuu ja arvot nousevat! Hienoa, että ekalla inssillä onnistui!
Omassa navassa ei niin mitn uutta. Tytöt kehittyvät kohinalla ja päivät menee oikein rattoisasti neitien kanssa. Noora opettelee kävelemään, mutta hyyyyvin varovainen neiti on. Hyvä tietysti niin, eipä tule mustelmia eikä kaatuiluita. Muuten kyllä tohottaa sata lasissa aamusta iltaan ja on itse aurinkoinen. Nyt on tehnyt taas hampaita hurjaa tahtia. Oli tuossa 4kk tauko hampaidenteossa kun eka hammas tuli jo 3kk iässä, joten nyt on sitten pykännyt poskihampaita esiin. Ne sitten harmittaa aina syödessä, ja sormi pitääkin työntää aina suuhun ruoan sekaan ;) Oppi myös syömään itse alle 1v mutta vielä pitää auttaa suurin osa. Aika sottaista puuhaa. Mutta eipä tänne siis ihmeempiä. Lauantaina lähdetään miehen kanssa ulos! Viimeksi käytiin yhdessä viime vuoden kesäkuussa, joten onkin vierähtänyt taas tovi ;)
Ihanaa kevättä kaikille teille ja tulkaahan kertomaan kuulumisianne!
Mikaela
Pitäisi olla jo unten mailla mutta pikaisesti pinoudun...
Manti, pitelen sulle peukkuja! miten terkkarissa kävi??
Myttö, ihana kuulla että joku oli iloinen pinoutumisesta :) hih. kiitos. Halit! Ja onnea sinulle odotuksen kanssa. Toivottavasti tulen itse perässä jossain vaiheessa..huoh.
Fiona, kiva kuulla adoptiouutisia! Mekin ollaan mietitty tuota adoptiota yhtenä ihan vakavana ja varteenotettavana vaihtoehtona. Kiina on maana tuntunut parhaimmalta vaihtoehdolta meille, vaikka ei muita maita ihan kokonaan olla poissuljettu. Miten yhteiselo on alkanut sujumaan? Suuret halit ja onnittelut koko perheelle! :) uutiset piristi mieltä todella paljon.
Mikaela, kierrot on vaihdelleet viimeaikoina kp 31-35 välillä joten aika normaalin rajoissa ovat pyörineet (vihdoin tasoittuneet! ihanaa), mutta viime ultrassa oli vieläkin " hieman pco-tyyppiset" munasarjat. Mitään clomeja ei vielä määrätty ennen lisätutkimuksia, jotka ovat kesän korvalla. Veikkaan että hoidot alkaisivat syksyllä (jolloin olisi jo 2v yrittämistä takana). Siihen asti saa kärvistellä ja odotella.
Nyt nukkumattia moikkaamaan! Zzz...