Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska Jumala on myös universumin ulkopuolella, ei Hän koe aikaa kuten me universumin sisäpuolella olevat

Vierailija
13.11.2025 |

Näin Herra tietää menneet, nykyiset ja tulevat. Hän pystyy vaikuttamaan tulevaisuudesta käsin menneeseen. Eli meidän vertailuikkunan nykyisyyteen. 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on ikuinen ja täydellinen. Hän hallitsee aikaa ja on sen ulkopuolella.

Onko tämä Sinulle uskovaisuutesi kohokohta?

Muistaakseni jo Aristoteles kirjoittl Liikkumattomasta Liikuttajasta.

Vierailija
22/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa Jumala ei voi vaikuttaa maailmankaikkeuteen ja voidaan jättää huomioimatta.

Kyllä voi 💃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen ei voi hallita mitään.

Jumala on kontekstivirhe.

Vierailija
24/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja todisteet?

Minä väitän että kaiken takana on nainen.

Todisteet: Joh 1. luku

Minä kirjoitan satukirjan ja käytän sitä sitten todisteena kaikkeen. Eikä ole mitään universumia. On multiversumi ja useita ulottovuuksia.

Vasemmistolaiset eivät perusta vanhasta testamentista pisaraakaan mutta ostavat täysillä siitä johdetun tulkinnanvaraisen idean että islam olisi abrahamilainen uskonto. 

Vaikka kuinka jankutat, niin kyllä se on. 

Saat uskoa siihen ideaan aivan rauhassa mutta se on idea ideoiden joukossa. Kaksijakoista tapaasi tulkita vanhaa testamenttia en sulata siltikään.

Vierailija
25/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen ei voi hallita mitään.

Jumala on kontekstivirhe.

Taidat erehtyä siunattu ystäväni. Jeesus tietää

Vierailija
26/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahtavaa miten Jumala on ajan takanakin samaa mutta eri kieliasuissa. Eikö olekin? 

Vierailija
27/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja todisteet?

Minä kirjoitan satukirjan ja käytän sitä sitten todisteena kaikkeen. Eikä ole mitään universumia. On multiversumi ja useita ulottovuuksia.

Vasemmistolaiset eivät perusta vanhasta testamentista pisaraakaan mutta ostavat täysillä siitä johdetun tulkinnanvaraisen idean että islam olisi abrahamilainen uskonto. 

Saat uskoa siihen ideaan aivan rauhassa mutta se on idea ideoiden joukossa. Kaksijakoista tapaasi tulkita vanhaa testamenttia en sulata siltikä

Itse asiassa myös juutalaisuudella on sama lähde. Miten voit olla noin tietämätön?

Vierailija
28/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku höpisi multiversumista, mutta se perustuu supersäijeteoriaan ja supersäijeteoria ei kuvaa maailman kaikkeusta jossa elämme. Se vaatii mm. Kosmologisen vakion olevan 0. Mitä se ei ole.

Jumala on kaiken takana.

Ap

Vierailija
29/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet tällä spämmäyksellä saavuttavasti? Ärtymystä? Hyvin vedetty siinä tapauksessa. 

Vierailija
30/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahtavaa miten Jumala on ajan takanakin samaa mutta eri kieliasuissa. Eikö olekin? 

Ei. Sinä nyt ymmärrät kaiken uskovaisuutesi harhan läpi.

Vierailija
31/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on niin fiksu ja osaa olla

Vierailija
32/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Jumala on myös universumin ulkopuolella, ei Hän koe aikaa kuten me universumin sisäpuolella olevat.

Siksi Hän heräsi tänä aamuna ennen kuin aika oli edes keksitty. Hän joi kupin antimateriaa, haukkasi valovuosien mittaisen sämpylän ja päätti: Tänään luon jotain täysin turhaa.

Niin Hän loi aikavyöhykkeet, ja ihmiset alkoivat myöhästyä töistä. Jumala nauroi niin kovaa, että osa mustista aukoista muuttui hetkeksi diskopalloiksi.

Sitten Hän katsoi universumiaan tuota pientä pyörivää lumisadepalloa, jonka sisällä galaksit tanssivat kuin kofeiinia juoneet muurahaiset.

Hmm, Hän ajatteli, mitä jos pistän sinne olentoja, jotka pohtivat, miksi Minä olen olemassa?

Ja niin ihminen syntyi. Samalla hetkellä universumin ulkoreunalla joku kosminen olento kaatoi mehuaan Jumalan piirustusten päälle ja aiheutti kvanttivirheen, jonka seurauksena meillä on nyt hernekeittoa ja maanantaita.

Aika kului tai ei kulunut, koska Jumalan mielestä aika on vain tapa estää kaikkea tapahtumasta samaan sekuntiin. Hän katseli ihmisiä, jotka rakensivat atomeista lentokoneita ja herm breakdown -videoita, ja sanoi:

He luulevat, että Minä olen vakava. He eivät tajua, että tämä kaikki on vain taideprojekti, joka lähti käsistä.

Ja jossain, universumin reunalla, kello tikitti väärään suuntaan, kertoen totuuden, jota kukaan ei halunnut myöntää:

Jumala ei ole hyvä tai paha Hän on taiteilija ilman palautepainiketta.

Vierailija
33/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on niin fiksu ja osaa olla

Niin 🙏

Vierailija
34/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli woke tekee jumalan työtä, kun se canceloi. Luomistyötä universumin ulkopuolisessa ajassa.

Vierailija
35/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa sut ajattelemaan, että aika olisi jotenkin yhtäläinen universumissa? Onko meidän aurinko niin suuri. Isolta se kyllä näyttää.

Vierailija
36/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku höpisi multiversumista, mutta se perustuu supersäijeteoriaan ja supersäijeteoria ei kuvaa maailman kaikkeusta jossa elämme. Se vaatii mm. Kosmologisen vakion olevan 0. Mitä se ei ole.

Jumala on kaiken takana.

Ap

Sinäpä sen sanoit 🙏

Kiitos Jeesus

Vierailija
37/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerettiläiset palavat helvetin tulessa 😑

Rakkaudella Ap

Vierailija
38/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Jumala kääntyi katsomaan luomustaan, universumi tuijotti takaisin.

Ei silmin, vaan galaksein. Jokainen tähti vilkkui kuin neonvalo hullujenhuoneen katossa.

Hei, sanoi universumi, kuka sinä luulet olevasi?

Jumala naurahti.

Minä olen Sinun luojasi.

Luojani? Älä viitsi, universumi sähähti. Minä synnyin sattumasta, kosmisesta räjähdyksestä ja liikaa kahvia juoneesta matematiikasta. Sinä vain kirjoitit siitä raportin jälkikäteen.

Jumala jäi hiljaiseksi hetkeksi tai biljoonaksi valovuodeksi, koska Hän ei tunne aikaa.

Oletko koskaan miettinyt, Hän kysyi lopulta, että minäkin olen vain hahmo jonkun suuremman universumin tarinassa?

Silloin todellisuus alkoi vuotaa. Kvarkit alkoivat itkeä. Aika alkoi pyöriä vastapäivään ja muuttui soittolistaksi, jonka nimi oli Existenssi: The Remix.

Universumi virnisti mustilla aukoillaan.

Tiedätkö, Jumala, ehkä meidän pitäisi tehdä yhteistyö. Sinä tuot äärettömyyden, minä tuon kaaoksen.

Ja lopputuloksena Jumala mietti ääneen.

syntyy ihminen, universumi keskeytti. Puoliksi valoa, puoliksi buginen ohjelmisto.

Jumala nauroi niin kovaa, että Saturnuksen renkaat alkoivat soida kuin vinyylilevy, jossa on naarmuja.

Tämä on mahtavaa! Hän huusi. Lisätään tähän vielä jokin absurdi sääntö vaikka että tietoisuuden kokee helpoiten, jos unohtaa olevansa olemassa!

Universumi taputti supernovillaan.

Briljanttia! Ja pannaan heidät sitten kinastelemaan siitä netissä!

Syntyi internet.

Syntyi keskustelufoorumit.

Syntyi ajatus: Mitä jos Jumala on universumin ulkopuolella, eikä koe aikaa kuten me?

Jumala virnisti.

Universumi virnisti takaisin.

Ja jossain, kaiken tämän sisällä, joku sinä-niminen olento lukee tämän tarinan ja miettii:

Hetkinen kirjoitanko minä tätä, vai kirjoittaako tämä minut?

Vierailija
39/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja todisteet?

Saat uskoa siihen ideaan aivan rauhassa mutta se on idea ideoiden joukossa. Kaksijakoista ta

Ok. Uskon sinua testiksi. Kerro viisaudessasi ja tietoudessasi miten saat islamiin eksyneet lampaat takaisin Jumalan laitumille eikä saatanan?

Vierailija
40/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki uskoon tulleet kokeneet pienimuotoisen psykoosin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan