Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En yhtään ihmettele että kelan henkilökunta vihaa Lehtosta

Vierailija
13.11.2025 |

"Lehtonen oli HUSissa äkkiväärän miehen maineessa. Itse sain tutaa tämän, kun tiedustelin häneltä sähköpostitse, aiheuttiko vajaan kahden vuorokauden potilasohjelman toimimattomuus version päivityksen vuoksi vaaratilanteita. Olin paraillaan tekemässä juttua Suomen lääkärilehteen sähköisen reseptin eli ns. e-reseptin hitaudesta ja olin huomannut nimettömän kollegan lehtikirjoituksen, jonka tekstin perusteella kyse oli mitä

ilmeisemmin sisätautiosastosta, jolla oli ollut useita vähältä piti-tilanteita, kun laboratoriotuloksia ei saatu vajaaseen kahteen vuorokauteen. Lehtosen vastaus huoleeni oli hyvin tyly ja hän kiisti vähältä piti-tilanteet katkon aikana. Tämä oli mitä räikeintä totuuden vääristelyä, mikä oli helppo todistaa parilla puhelinsoitolla.

Olin yhteydessä Lääkärilehden toimitussihteeriin, ja sovimme, että hän pyytää vastineen Lehtoselta juttuuni HUS osti Ferrarin Mossen moottorilla ja Lehtosen vastine julkaistaan juttuni jälkeen.

Vastineessaan Lehtonen oli kääntänyt päätään peräti 180 astetta. Hän aloitti vastineensa seuraavasti: Kollega Mäkisen huoli on täysin aiheellinen. Tietokatkon aikana HUSissa on todetta useita vähältä piti -tilanteita.

Kommentit (5)

Vierailija
2/5 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtonen lähti väärässä järjestyksessä liikkeelle. Ensin olisi pitänyt ilmoittaa yt:t ja vähennystarve noin 1 000 htv:ta. Neuvottelujen edetessä päädyttiin 500 hlön irtisanomiseen ja 4 lähipäivää kk:ssa konttorilla ja kaikki olisivat tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtonen vihaa etätyötä eikä vaikuta olevan sosiaalisesti kovinkaan taitava. Antaa ymmärtää, että Kelassa on työtä vieroksuvia, ihan täysin turhia tyyppejä töissä, antaa julkisesti tukensa työntekijöitä haukkuville, kelatyöstä mitään tietämättömien kommenteille. Valehtelee julkisesti, että henkilöstön kanssa olisi neuvoteltu esim. tästä läsnätyön lisäämisestä - juu ei ole 

Hänen ns. anteeksipyyntönsä kohdistuu vain ja ainoastaan sanavalintoihin; eli asia oli just sitä mitä se kuulostikin mutta kelan viestinnän olisi pitänyt antaa hänelle opetusta miten asia sanotaan korrektisti 

Kaikki edeltävät pääjohtajat kenen aikaan olen itse talossa ollut, ovat kiittäneet sitoutunutta, joustavaa, ammattitaitoista henkilöstöä. Toimipisteillä vieraillessaan he ovat keskustelleet ihan meidän rivityöntekijöiden kanssa niin kuin ihmisten kanssa keskustellaan. Ovat julkisuudessakin muistaneet mainita työntekijöiden olevan Kelan vahvuus.

Tämä diktaattori on tuhonnut hyvän Kela-hengen todellakin vain vajaassa puolessa vuodessa - surullista mutta totta.

Vierailija
4/5 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Managementbyperkele- johtaja. Tunkkainen tuulahdus menneisyydestä. 

Vierailija
5/5 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoi totuuden. Pilalle hemmoteltu henkilöstö luulee olevansa jotain kovinkin uniikkeja helmiä ja timantteja, jotka kuvittelee voivansa sanella työelämän säännöt. 

Se on juuri näin, että kohtuulliset asiat voi viedä läpi ja kintaalla viitata "sitten alkaa ovi käydä" -narinalle. Sittenpähän alkaa. Ja ei edes käy. Joku urpo, joka on valinnut asuinpaikkansa 300 kilsaa työpaikasta, eikä asiassa jousta, ei tod. tule saamaan työtä mistään muualtakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän