Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle on kolme pomoa sanonut että täällä ei ole pakko olla töissä, kyllä tulijoita on

Vierailija
12.11.2025 |

Tulipa mieleen tämän päivän uutisista tämä aihe. Olen 47 ja urani varrella kolme eri esimiestä on sanonut minulle (enemmän tai vähemmän ärsyyntyneellä äänellä), että täällä ei ole pakko olla töissä (jos ei johdon päätökset kelpaa), kyllä tulijoita tilallesi on. Tilanteessa, missä en edes ole kritisoinut mitään, mutta olemuksestani on näkynyt, että en ole tyytyväinen johdon kyykytyspäätöksiin. Ja tätä ei siis sanottu vain minulle, vaan kokouksessa kaikille yhteisesti (kun kaikista näkyi päälle tyytymättömyys). Ja siis kolme eri tilannetta ja ajankohtaa ja kolme eri esimiestä. Ja tulijoita ei todellakaan ole niihin töihin ikkunoista tulvinut vaan ammattitaitoisen väen rekrytointi on ollut haastavaa, kun hyviä tulijoita siis oikeasti ei ole. Kyseessä akateemisesti kouluttu työyhteisö sote-alalla.

Onko tämä jotenkin tyypillinen johtamistyyli sote-alalla? Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko lähipiiri täynnä sote-alalla olevia ja yhden olen kuullut olevan mukavan esimiehen alaisena. Hänkin tosin vasta työpaikkaa vaihdettuaan, edellisestä lähti juuri arvoristiriitojen vuoksi. 

Vierailija
2/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi meininkii aivan jokases paikas....

Johtoportaat pitäs kattoo peiliin ja muuttaa tosi paljo toimintatapojaan! 

Kukaan jaksa määräänsä enempää ja onneks mul synty esikoine, et sain tauon työelämäst.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote-alahan on oikein kuuluisa hyvästä johtamisesta ja ammattitaitoisen henkilökunnan ylitarjonnasta.

Vierailija
4/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sama. Aika ikävästi sanottu. 

Vierailija
5/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhuu, jää pois jos työ ei kiinnosta.

Vierailija
6/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, sama. Aika ikävästi sanottu. 

Tuli kyllä kieltämättä niistä todella ikävä olo. Sellainen, että aha, kiitos tiedosta, minulla ei siis ole työntekijänä teille mitään väliä, olen vain koneen osa jonka voi sekunnissa korvata toisella, eli teille on ihan sama vaikka häipyisin täältä pysyvästi heti. En luottanut sen jälkeen keneenkään noista kolmesta yhtään enää. Eikä kiinnostanut heidän suuntaan enää joustaa ja venyä (mitä olin siis aiemmin tehnyt). Ap

Vierailija
7/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että haista urpo paska.

Vierailija
8/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan että haista urpo paska.

En viitsi alentua tuolle tasolle. Ap

Vierailija
9/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta puhuu, jää pois jos työ ei kiinnosta.

Huono esimies ottaa hampaisiinsa sen vähiten lampaan.

Vierailija
10/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä uhkailua pomoilta tuollaiset puheet. Ihan kuin heiltä olisi argumentit loppu ja siksi heittävät tuollaista ilkeää tukkiakseen työntekijöiden suut.

Vierailija
11/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei tunnu mehevämmältä kuin paskalle esimiehelle kostaminen.

Vierailija
12/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerästi sanottu, minusta kertoo vain henkilön omasta luonteenlaadusta. Itse tietysti viihtyvät kun palli on sopivan korkuinen. Pitäisi tiputtaa rivityöntekijäksi antamiaan määräyksiä noudattamaan. Oliskin valta tehdä juuri näin...

Vierailija
13/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pomot ole työnantajia, vaikka jotkut ilmeisesti identifioivat itsensä melkein niin. Joku firman omistaja voi sanoa noin.

Vierailija
14/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän pomot ole työnantajia, vaikka jotkut ilmeisesti identifioivat itsensä melkein niin. Joku firman omistaja voi sanoa noin.

Näissä kaikissa tilanteissa siis ollut kyseessä julkinen sektori (sotepuoli) ja lähiesimiehet tai keskijohto. Ap

Vierailija
15/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse irtisanoutuisin heti. Mahtaisi pomoa harmittaa kun huomaa ettei irtisnoutuminen haittaakkaan mua yhtään.

Vierailija
16/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on siis ollut paskaa siitä lähtien kun se keksittiin. Ehkä jo roomalaiset kärsivät samanlaisien ongelmien kanssa.

Vierailija
17/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinussa on vikana?

Vierailija
18/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse irtisanoutuisin heti. Mahtaisi pomoa harmittaa kun huomaa ettei irtisnoutuminen haittaakkaan mua yhtään.

Itse asiassa yksi niistä tilanteista oli sellainen, että sen jälkimainingeissa meistä useampi irtisanoutui. Ei heti, vaan puolen vuoden sisään, koska piti löytää uusi riittävän hyvä työpaikka ja asiantuntijatehtävissä rekryprosessit kestää usein kuukausia. Kukaan ei halunnut hypätä tyhjän päälle. Eikä löytytynyt lähteneiden tilalle päteviä uusia tulijoita, vaikka niitä muka riittää. Löytyi kokemattomia ja osin epäsopivia, ja heistä sitten pomot aina valitti kun eivät tee työtä riittävän nopeasti ja taitavasti. No ei kai teekään, vastavalmistuneet vaativassa työssä. Ap

Vierailija
19/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma myös kaupallisella alalla, jos on vaikka yrittänyt nostaa kissaa pöydälle esim. heikko tai olematon tiedottaminen. Kai siitä työterveyden isosta muutoksesta olisi voinut ilmoittaa etukäteen, eikä viikko sen jälkeen kun muutos oli jo astunut voimaan? Ei ole voinut tulla yllätyksenä. 

Vierailija
20/25 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt vielä mitään.

Minulla oli julkisella puolella pomo, joka tapasi tervehtiä sanomalla "Mitä orja?"