Olenko ainoa jota ärsyttää julkiset verotiedot?
Niistä revitään ip lehtiin otsikoita ainakin viikko. Uteliaita toki riittää.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa että pitää julkistaa varansa. Voi olla vaarallistakin, koska tuostahan voi selvittää kenet ryöstää tai kenen lapsen kidnappaa lunnaita varten. En muutenkaan ymmärrä miksi näitä pitää julkistaa.
Kuka kidnappaa henkilöitä, jotka tienaa vuodassa 100 000 euroa? Jotain rajaa nyt :D
Siis siellähän näkyy kaikki miljonääritkin.
Tämä on varmaan jotain Suomen sosialismia taas. Muualla ei tulisi kuuloonkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä mikä niiden pointti on. Miksi ne ovat julkisia?
Koska avoimuus on lähtökohtaisesti hyvä asia yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan jotain Suomen sosialismia taas. Muualla ei tulisi kuuloonkaan.
Ensimmäistä kertaa kuulen että avoimuus on sosialismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa että pitää julkistaa varansa. Voi olla vaarallistakin, koska tuostahan voi selvittää kenet ryöstää tai kenen lapsen kidnappaa lunnaita varten. En muutenkaan ymmärrä miksi näitä pitää julkistaa.
Kuka kidnappaa henkilöitä, jotka tienaa vuodassa 100 000 euroa? Jotain rajaa nyt :D
Tajuatko, että jos täällä tienaa vuodessa miljoonan niin sun nettotulot 500 000 luokkaa vuodessa? Ei niillä mitään lunnaita maksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten sun pitää tietää naapurin tulot?
Ärsyttää 99%eniten tienanneista maksaa veroa noin 30% ja kehtaavat valittaa korkeista veroista.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on taidettu kidnapata yksi varakas henkilö viimeisen 50 vuoden aikana. Se on aika heikko peruste sille että tulot pitäisi salata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, että jos täällä tienaa vuodessa miljoonan niin sun nettotulot 500 000 luokkaa vuodessa? Ei niillä mitään lunnaita maksella.
Persaukiset tekee mitä tahansa tonnistakin.
Vierailija kirjoitti:
Harmaan talouden ja verovilpin kitkemiseksi.
Minua ei ärsytä eikä kiinnosta. Sieltähän voi käydä omat tietonsa salaamassa siten, ettei päädy medialle toimitettavalle listalle. Kysymällä suoraan tiedot saa, mutta harvoin toimittajat näkevät sitä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityishenkilöiden avoimuus ei, mutta hallintoinstituuttien kyllä.
- yhteiskuntatieteilijä ja kysymyksen esittänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asioiden pitää olla julkisia jos ei ole erityisen hyvää syytä että ne ovat salaisia. Mikä on se erityinen syy että normaalit tulot olisivat salainen yksityisasia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä, mutta mahdollisuus tuon selvittämiseen verotoimistosta on ihan avoimen yhteiskunnan etu.
Tosin sinä olet varmaan sitä mieltä, että yrityksien ei pitäisi myöskään julkistaa mitään taloustietoja.
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänköhän näin jossain muuallakin? Olisi mielenkiintoista tietää. Suomessa julkistetaan verotiedot koko kansalle ja kohta valtio saa tutkia kaikkien tilit - hieno meininki joo. Eikö täällä ole mitään yksityisyyttä?
On paljonkin.
Mutta vähemmän korruptiota, kun verotiedot ovat julkisia.
ps. tosiaan jokainen voi poistattaa tietonsa medialle toimitettavasta listauksesta. Ja moni poistaakin.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin ärsyttää se että julkaistaan vain parhaiten tienaavien verotiedot. Kyllä siellä pitäisi olla kaikkien tiedot koska tämä on syrjintää. Julkaisisivat ainakin sen ketkä ovat maksaneet vähiten ja mielellään myös sen ketkä ovat saamapuolella verotuksessa.
Jokaisen ihmisen verotiedot ovat julkisia. Niitä ei vain julkaista "könttänä" jos tuloja ei ole yli satatonnia vuodessa. Kenen tahansa tiedot saat kun soitat verottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin ärsyttää se että julkaistaan vain parhaiten tienaavien verotiedot. Kyllä siellä pitäisi olla kaikkien tiedot koska tämä on syrjintää. Julkaisisivat ainakin sen ketkä ovat maksaneet vähiten ja mielellään myös sen ketkä ovat saamapuolella verotuksessa.
Kaikkien verotiedot on julkisia, ne saa kyllä selville. Mutta onneksi ei julkaista netissä kuin suurimmat veronmaksajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityishenkilöiden avoimuus ei, mutta hallintoinstituuttien kyllä.
- yhteiskuntatieteilijä ja kysymyksen esittänyt
Yksityishenkilöiden tuloilla on myös yhteiskunnallinen merkitys. Varsinkin valtaapitävien.
Meillä on ihan viranomaisia sitä varten että he tutkivat epäilyttäviä verotietoja. Ei yksityisen tuloja tarvitse julkistaa kaikelle kansalle pällisteltäväksi.
Tehdäänköhän näin jossain muuallakin? Olisi mielenkiintoista tietää. Suomessa julkistetaan verotiedot koko kansalle ja kohta valtio saa tutkia kaikkien tilit - hieno meininki joo. Eikö täällä ole mitään yksityisyyttä?