Olenko ainoa jota ärsyttää julkiset verotiedot?
Niistä revitään ip lehtiin otsikoita ainakin viikko. Uteliaita toki riittää.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Korruptio-Koljaa ketuttaa, kun ei saa pyykättyjä ruplia levitellä naapurissa verhon takana.
Tätä korruptiota käytetään aina keppihevosena puolustelemaan urkintaa. Onko nyt joku oikeasti niin hölmö, että luulee korruption ja voitelurahojen koskaan päätyvän jonkun verottajan tietoon? Valoja päälle nyt, arvon perverssit urkkijat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet varmaan klikannut ainakin yhtä verouutista?
En ole ap, mutta mua ei myöskään kiinnosta enkä todellakaan klikkaa yhtäkään verouutista. Ällöttää avata edes joku IS, kun en halua nähdä edes otsikoita. Olen miettinyt, että olenko jotenkin poikkeava tämän takia, mutta onhan meitä onneksi muitakin. Käsittämätöntä tuo touhu.
Samaa olen miettinyt, olenko jotenkin poikkeava, kun yhtään ei kiinnosta.
Aamulla avasin radion ja siitä se alkoi, onneksi olin monta tuntia poissa kotoa, mutta näköjään uutisissa taas verotietoja. Miksi koko päivän jauhetaan Samaa?
Kyllähän tuo kuuluu avoimeen demokratiaan. Raha kun tuo mukanaan myös valtaa.
On myös hyvä nähdä maksaako miljonääri veroja pienemmällä prosentilla kuin keskituloinen. Monet maksaa, Miki Kuusi ei. Arvostus siitä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä mikä niiden pointti on. Miksi ne ovat julkisia?
Harmaan talouden ja verovilpin kitkemiseksi.
Minua ei ärsytä eikä kiinnosta. Sieltähän voi käydä omat tietonsa salaamassa siten, ettei päädy medialle toimitettavalle listalle. Kysymällä suoraan tiedot saa, mutta harvoin toimittajat näkevät sitä vaivaa.
En ymmärrä miten nämä julkaisut kitkevät verovilppiä tai harmaata taloutta. Listallahan näkyvät vain verotettavat tulot. Jos saat tiskin alta tukun käteistä tai suhruroit pimeitä kauppoja niin nämä eivät näy listalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo kuuluu avoimeen demokratiaan. Raha kun tuo mukanaan myös valtaa.
On myös hyvä nähdä maksaako miljonääri veroja pienemmällä prosentilla kuin keskituloinen. Monet maksaa, Miki Kuusi ei. Arvostus siitä hänelle.
No ei kuulu. Miten se raha tuo valtaa, jos et edes tiedä mitä kukakin tienaa ja paljonko maksaa veroja. Sehän toimii juuri päin vastoin. Tuolla tavalla tehdään oikein ranking-lista, jotta kansa tietää ketä kadehtia ja palvoa. Ei hyvää päivää teidän tirkistelijöiden mielenmaisemaa.
Ei suomessa ole enää mitään yksityisyyttä. Terveystiedot, autosi tiedot, verotietosi... kaikki jollain keinoin jonkun lurkittavissa. Älylaitteet, älypuhelimesi, älyautosi, äly-TV... kaikki vakoilevat sinua ja ovat vielä lisäksi helposti hakkeroitavissa.
Lisäksi sinulta on viety oikeudet puolustaa itseäsi tai läheisiäsi uskottavasti.
Olette kaikki pelkkää karjaa, jolla ei ole mitään oikeuksia.