Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ei voi ottaa neuvoja vastaan?🤬🤬

Vierailija
11.11.2025 |

Olen mies, ja kerroin naiselle, että tuossa ei hyvin käy, mutta teki asian silti, ja huonostihan siinä kävi. Onko syynä ylpeys, itsepäisyys yms.?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehellä on pakonomainen tarve neuvoa. Näkyy melkein missä tahansa tekemisessä. Jos paistan kalaa pannulla, ei mies halua tehdä tätä paistamista, mutta haluaa ohimennessään neuvoa, miten se tehdään. Jos laitan tiskejä koneeseen, ei mies halua sitä tehdä, mutta haluaa neuvoa, miten minun tulisi astiat koneeseen asetella. Ja kuitenkin useita vuosia olen tuollakin koneella jo tiskit menestyksekkäästi hoitanut. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Paras oli, kun olimme tekemässä palapeliä. Mies halusi neuvoa, mille paloille minun (!) tulisi etsiä paikkaa, itse hän tietenkin käsittelee ihan mitä tahansa paloja.

Voin kertoa, on rasittavaa.

Vierailija
22/33 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoitko jonkun ihan konkreettisen neuvon vai pitikö vain päteä tuossa ei hyvin käy-kommentilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit yhdelle naiselle joka ei kuunnellut ja nyt ei kukaan nainen kuuntele? Yhtä hyvin voisi kysyä miksi miehet ei voi ottaa neuvoja vastaan? Jotkut henkilöt nyt ei vaan ota keneltäkään neuvoja vastaan - ihan sukupuolesta riippumatta.

Ja tietty riippuu myös neuvojasta sekä neuvoista.

Vierailija
24/33 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan miten asian esittää. Kyllä mä otan perustellut neuvot mielelläni vastaan antoi niitä mies tai nainen tai vaikka selfietikku, mutta besserwisseröintiä tai ylimielistä naljailun kautta esitettyä "neuvontaa" en jaksa kuunnella keneltäkään. 

Vierailija
25/33 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmia on lähinnä kaksi: sinä ap ja päsmäröintisi.

Onpa hyvin kuvaava vastaus.

Kun joku neuvoo, niin sitä neuvoa ei oteta vastaan, vaan kuitataan se päsmäröintinä.

🤨

Ohis

Vierailija
26/33 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat mielestäni huonompia ottamaan vastaan neuvoja. 

Vierailija
27/33 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehellä on pakonomainen tarve neuvoa. Näkyy melkein missä tahansa tekemisessä. Jos paistan kalaa pannulla, ei mies halua tehdä tätä paistamista, mutta haluaa ohimennessään neuvoa, miten se tehdään. Jos laitan tiskejä koneeseen, ei mies halua sitä tehdä, mutta haluaa neuvoa, miten minun tulisi astiat koneeseen asetella. Ja kuitenkin useita vuosia olen tuollakin koneella jo tiskit menestyksekkäästi hoitanut. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Paras oli, kun olimme tekemässä palapeliä. Mies halusi neuvoa, mille paloille minun (!) tulisi etsiä paikkaa, itse hän tietenkin käsittelee ihan mitä tahansa paloja.

Voin kertoa, on rasittavaa.

Voin kertoa, että ei tuo lle sukupuolikysymys.

Persoona ja käyttäytymistapa- ei sukupuoli.

Kuinka monta naista tässä maailmassa on, joille ei kelpaa se miehen (lapsen isän) tapa hoitaa lapsen pukeutumista, ruokailua, ulkoilua, nukkumista.

Ihan OIKEESTI. 

Vierailija
28/33 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi pyytäminen ja mieheltä neuvojen ottaminen ei kuulu nykynaisen habitukseen.

Miksi kuuluisi? Ai niin, miehellä on suuremmat aivot.

Kooltaan, ei sisällöltään.

Vierailija
29/33 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on tapa kertoa, että ottaisitko apuja/neuvoja vastaan. Aika vaikeaa on oikealla tavalla neuvoa,  usein se tekijä pillastuu tai suuttuu. 

Jos sanoo, että Älä tee noin. Anna, kun näytän, niin tulee pillastus.

Kokemuksesta tietää. Itse oletettavasti tehnyt saman virheen.

Vierailija
30/33 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on tapa kertoa, että ottaisitko apuja/neuvoja vastaan. Aika vaikeaa on oikealla tavalla neuvoa,  usein se tekijä pillastuu tai suuttuu. 

Jos sanoo, että Älä tee noin. Anna, kun näytän, niin tulee pillastus.

Kokemuksesta tietää. Itse oletettavasti tehnyt saman virheen.

On varmaan ihan ok todeta kolmevuotiaalle, että älä tee noin, tulee pipi. Yleensä aikuisten välisessä kommunikaatiossa lähtökohtana on tietynlainen toisen osapuolen kunnioitus siitä, että tämä saattaa itsekin osata jotain, vaikka toimiikin eri tavalla kuin mitä itse. 

Jos joku tulee kysymään, että anteeksi, mutta huomasin että olet tekemässä asiaa x, saisinko antaa neuvon?" Ja jos vastaus on kyllä, niin "Oletko koettanut tekemiseen tapaa y, jossa ei syntyisi vastaavaa riskiä sormien jäämiseen puristukselle/joka on kevyempää fyysisesti toteuttaa/määritä itse tähän relevantti perustelu"? Todennäköisesti vastaanotto voi olla suopeampi. Toki voi olla, että henkilö tietää kyllä, mitä on itse tekemässä eikä tarvitse apua. 

Vierailija
31/33 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ohjeistaminen on heidän mielestään heidän yksinoikeus. #tätiselittäminen

Vierailija
32/33 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta kertaa olen saanut sanoa:

"Mitä mä sanoin!"

Ärsyttävää, ku ei kuunnella ja mietitä vähä mitä ollaa tekemäs. Siks teen myös aika paljon iha itte asioit, ettei toisten tartte.

Sehä mulla o, ettei mua pidetä minään ja mut saadaan sivuuttaa joka asias. Uuvuttavaa ja oon sanonu siitä, mutta ei ni ei. 

Vierailija
33/33 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi pyytäminen ja mieheltä neuvojen ottaminen ei kuulu nykynaisen habitukseen.

Miksi kuuluisi? Ai niin, miehellä on suuremmat aivot.

Se nyt on vaan noloa jos ei pysty hyvää tarkoittavaa ja hyödyllistä neuvoa ottamaan vastaan koska sukupuoli on väärä. Kertoo paljon ihmisestä. 

Niin on kaskelotilla ja norsullakin suuret aivot. Ei se koko vaan, miten sitä käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi