Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys ei ole valinta!

Vierailija
03.02.2024 |

https://www.ts.fi/lukijoilta/6230879

Hyvä työtön työnhakija, tiedän, että haluaisit olla töissä. Tiedän, että monelle rahan lisäksi motivoiva tekeminen ja yhteisöön kuuluminen olisivat ensiarvoisen tärkeää ja myös hyvinvoinnin kannalta yhteiskunnalle merkittävää.

<3

Suomessa on uusimpien tilastojen mukaan 297600 työtöntä ja 82100 avoimeksi ilmoitettua työpaikkaa. Jokainen työpaikka voitaisiin siis täyttää lähes neljästi työttömällä työnhakijalla. Kaikille ihmisille niin, ihmisille, ei vain numeroille tilastossa ei löydy töitä. Töihin ei "vain mennä". Harva valitsee työttömyyden.

Suomeen on pesiytynyt kummallinen ilmiö, jossa työttömien aiheettomasti kuvitellaan pärjäävän taloudellisesti ja ajatellaan, että tuloloukot estävät työllistymistä. Se ei ole totta. Työllistymistä estävät esimerkiksi heikko terveydentila ja se, ettei saa töitä.

Luit oikein: Ei saa. Ei, ettei löytäisi tai osaisi tehdä hakemusta. Ei, ettei olisi avoimeksi ilmoitettua työpaikkaa tai työhaluja. On työtön, koska ei saa työpaikkaa.

Olen itse hakenut kymmeniin varastoalan ja kaupan alan työpaikkoihin nyt kesätyöhakujen aikaan. Yhteenkään en ole päässyt!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vain neljäsosa työpaikoista menee työttömille,,,

Vierailija
2/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen! T. Nainen vm71. Liian vanha ja sairas kaikkeen, ilmeisesti. 30v työelämää takana. Ei yhtään edessä. Kiitos yrittäjät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 000 muuttuu 20 000 työpaikaksi

Vierailija
4/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun nuo työttömiä haukkuvat "mene töihin" - kommentit poistetaan. Ne ei auta ketään. 

Vierailija
5/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoiman ylitarjonta aiheuttaa myös sen että huonoimmissa työpaikoissa ei tarvi pitää mitään tasoa työvoiman kohtelussa. Työttömät kilpailevat kynsin hampain paikoista joissa kiire estää minkään työtehtävän tekemisen kunnolla ja työtä tehdään palkallisen työajan uolkopuolella, ja kaiken lisäksi palkat ovat 10 euron hujakoilla mikä ei nykyhinnoilla riitä mihinkään.

Vierailija
6/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne vielä ilmoita kesätyöpaikkojen valinnoista

Vierailija
7/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänpä jatkossa niin että "Menkää töihin!" -huutelijat kirjoittavat jatkossa perään AMMATTINSA.

T. postinjakaja

Vierailija
8/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80 000 muuttuu 20 000 työpaikaksi

Onhan tuossa mistä valita. Menkää elätit Töihin.

Voin ilmestyä heti huomenaamuksi kello kahdeksaksi töihin, kun ilmoitat mihin voin tulla.

AP

Vierailija
9/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amen! T. Nainen vm71. Liian vanha ja sairas kaikkeen, ilmeisesti. 30v työelämää takana. Ei yhtään edessä. Kiitos yrittäjät. 

Olet siis huono työntekijä ja sitten syytät asiasta yrittäjiä? Olet varmaan vihervassari.

Vierailija
10/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, olin itse 20 vuotta oikein lokosasti kotosalla kylkeä kääntämässä ja hyvin pärjäsin yhteiskunnan tuilla.

Ei ole provo.

Vierailija
11/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useassa ilmoituksessa lukee, että työt voi aloittaa jo helmi-maaliskuussa ja olen laittanut, että aloitus tällöin sopisi minulle, että voin tulla koko-aikaisena tai osa-aikaisena, pariksi kuukaudeksi tai vuodeksi, aamuun tai iltaan, yöhön tai päivään. Lisäksi sanotaan, että palkataan jo hakuaikana. Mitään ei ole vielä kuulunut. En usko, mutta toivottavasti sitten lähempänä kesää joku vielä ottaisi. Toki olen hakenut ihan normipaikkoihinkin. 

Ap

Vierailija
12/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Itse valitsin työttömyyden. Toinen vaihtoehto oli menettää mielenterveytensä psykopaattityönantajan leivissä. Nyt olen tarkoituksella hetkellisesti työtön ja nautin vapaudesta. Pian aloitan uudessa työssä.

Vierailija
13/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis huono työntekijä ja sitten syytät asiasta yrittäjiä? Olet varmaan vihervassari.

Ja näin kelpaa aina syytellä huonoksi sitä joka ei töihin kelpaa, vaikka itse olisi suhteilla päässyt työhönsä.

Kerroppa, mitäpä teet työksesi? Vai onko peruskoulu vielä kesken?

-eri

Vierailija
14/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useassa ilmoituksessa lukee, että työt voi aloittaa jo helmi-maaliskuussa ja olen laittanut, että aloitus tällöin sopisi minulle, että voin tulla koko-aikaisena tai osa-aikaisena, pariksi kuukaudeksi tai vuodeksi, aamuun tai iltaan, yöhön tai päivään. Lisäksi sanotaan, että palkataan jo hakuaikana. Mitään ei ole vielä kuulunut. En usko, mutta toivottavasti sitten lähempänä kesää joku vielä ottaisi. Toki olen hakenut ihan normipaikkoihinkin. 

Ap

Pidän peukkuja! Itse hain myös kesätöitä mutta pystyn aloittamaan vasta aikaisintaan toukokuussa ja lukikin niissä touko-kesäkuu. Mutta onhan niitä tosiaan eri aikaankin että voi aloittaa. Itse ollut vuoden työttömänä ja nyt laajensin työnhakualuetta ja jos tärppää niin olisi sitten muutto ja paikkakunnan vaihto

Vierailija
15/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi huutelija on äitin tissillä vieläkin eikä tiedä mitä raskaan työn teko on. Fyysinen työ. Olen ylpeä että oon saanut olla yrittäjä, duunari ja kaikkea siltä väliltä. En ole katkera, mutta kyllähän se syö naista kun heitetään vielä jotenkin toimivat aivot hukkaan. Mut kai tällä maalla on sitte vara elättää? 😳 

Vierailija
16/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen tietää, miten voisi työllistyä. Esimerkiksi päiväkodeissa ja sairaaloissa on kova työvoimapula. On kuitenkin yleistä valita toisin.

Vierailija
17/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näin kelpaa aina syytellä huonoksi sitä joka ei töihin kelpaa, vaikka itse olisi suhteilla päässyt työhönsä.

Kerroppa, mitäpä teet työksesi? Vai onko peruskoulu vielä kesken?

-eri

Olen talouspäällikkö. En päässyt suhteilla töihin vaan siksi että firma halusi juuri minut.

Vierailija
18/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joillekin työttömyys on valinta. Näinhän tekstissäsi luki, toisin kuin otsikossa.

Vierailija
19/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli joillekin työttömyys on valinta. Näinhän tekstissäsi luki, toisin kuin otsikossa.

Miten niin?

Ap

Vierailija
20/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokainen tietää, miten voisi työllistyä. Esimerkiksi päiväkodeissa ja sairaaloissa on kova työvoimapula. On kuitenkin yleistä valita toisin.

Lapset saavat minut raivon partaalle ja sairaalassa saan paniikkikohtauksen. Ei onnistu