Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka leivot usein, kuka ne kaikki herkut syö?

Vierailija
10.11.2025 |

Kuka tai ketkä ja missä ajassa? Mä haluaisin leipoa enemmän mutta en halua lihoa.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin riippuu mitä leivon. Joskus ei kelpaa perheelle ja yksin sitten mutustan kaikki. Jotkut taas lapset syö kaikki niin äkkiä, että ei jää kun tiskit jäljelle. Mustikka kiisseliä tein kerran, enkä tee enää. Kellekään ei maistunut ja yksin olis pitäny yrittää saada litra tolkulla kurkusta alas. 

Mustikkakiisseli ei ole leivonnainen.

Jos se on leivottu, niin em ihmettele, ettei mene kaupaksi...

Vierailija
42/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun naapuriperheen kylään. Perheen isä on sellainen pitkä ja laiha kestävyysurheilija, johon uppoaa herkut kuin mustaanaukkoon. Meidän lapset saa leikkiä, aikuiset viettää yhdessä aikaa ja mä saan leipoa mielinmäärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole kivaa, että henkilö, joka rakastaa leipomista ja leipoo paljon, pakottaa muut syömään leipomuksensa, mutta itse ei syö mitään näistä terveyssyistä ja koska ei halua lihoa. Kehuu vielä, että itse ei pidä makeista herkuista. Onpa kiva sitten syödä siinä näitä leipomuksia, kun toinen katselee vieressä.

Jos terveyssyistä ei itse syö herkkuja, miksi kuitenkin tarjoaa muille?

Ja luulen, että melko yleinen kuvio tämä.

Vierailija
44/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä leivoin viime talvena minisämpylöitä, mitkä mahtuu talipalloautomaattiin. Oli tarkoitus tuhota vanhat jauhot, mutta linnut tykkäsi niin paljon, että aion tehdä niitä lisää. Ostin jo siemeniä ja lisää jauhoja. Mietin pitäisikö laittaa kuivattuja hedelmiä sekaan.

Lintuja ei ole suositeltavaa ruokkia leivällä.. Täyttää vatsan, mutta eivät saa siitä juurikaan tarvittavia ravinteita.

https://www.birdlife.fi/lintuharrastus/talviruokinta/mita-ruokaa-tarjol…

Vierailija
45/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkikuva näyttää totuuden.

Itse en leivo koskaan, enkä osta lihottavia herkkuja.

Olen mieluummin laiha ja kaunis, mutta kukin taaplaa tyylillään.

Laihuus ei tarkoita kauneutta. Se tarkoittaa ainoastaan laihuutta. Hoikalla edes olisi vähän muotoja, mutta laiha on ainoastaan sellainen kuiva korppu ja kaiken lisäksi lauta.

Kuivan kesän orava ei pantavaksi muutu vaikka kuinka luiseva olisi.

Vierailija
46/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laiha välttämättä ole kaunis, sorry vaan.

No mä kuulemma kuitenkin olen, sori siitä. Sama

Vierailija
47/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä leivoin viime talvena minisämpylöitä, mitkä mahtuu talipalloautomaattiin. Oli tarkoitus tuhota vanhat jauhot, mutta linnut tykkäsi niin paljon, että aion tehdä niitä lisää. Ostin jo siemeniä ja lisää jauhoja. Mietin pitäisikö laittaa kuivattuja hedelmiä sekaan.

Ihana! 

En usko, että jauhot on linnuille terveellisiä, liekö niin? 

48/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en leivo kuin harvoin. Asun yksin. Ja vaikka laittaisi leivonnaiset pakastimeen, pakkohan niitä on ajan mittaan sieltä sulattaa ja syödäkin.

Tykkään leipomisesta. Onneksi nyt pitkän leipomistauon jälkeen saan lähiaikoina leipoa taatelikakun itselleni ja syödä sen kokonaan muutaman päivän aikana. Se säilyy useamman päivän hyvänä.

Vierailija
49/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihava ei ole kaunis koskaan. 

Vierailija
50/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kenelle. Kaikki tuttuni tietävät, että tykkään leipoa. Olen hoikka keski-ikäinen, rakastan esimerkiksi itse tekemiäni omena- ja porkkanapiirakoita. Ja feta-pinaattipiirakkaa ja juustocroissantteja ja korvapuusteja ja ja... En silti vaan saa syötyä kerralla kuin max. palasen. Osan pakastan, muut menee jakoon. Ei leipominen mitään lihota. Tuotosten jäätävä mässääminen sen tekee.

Jakelisitko samaan tapaan pieniä rahasummia ympäriinsä?  Muutenhan tuota ei voi käsittää.

Vai että maksimissaan palasen saa itse syötyä. Antaa niiden muiden lihoa. Just. 😏

Vierailija
51/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole kivaa, että henkilö, joka rakastaa leipomista ja leipoo paljon, pakottaa muut syömään leipomuksensa, mutta itse ei syö mitään näistä terveyssyistä ja koska ei halua lihoa. Kehuu vielä, että itse ei pidä makeista herkuista. Onpa kiva sitten syödä siinä näitä leipomuksia, kun toinen katselee vieressä.

Juurikin näin.  Muistan lukeneeni jostain anoreetikosta, joka kertoi harrastuksenaan leipomisen. Ei tietenkään itse syönyt mitään. Lol.

Mulla naapurina iäkäs ihminen (itse vasta vajaa 70), jonka luona kävin useinkin ihan sosiaalisista syistä. Mutta kun aina tarjosi makeita leipomuksiaan, enkä kehdannut kieltäytyä, lopetin kyläilyt. En itse osta tai leivo mitään turhanpäiväisiä kaloripommeja. Yritän välttää sokeria sellaisenaan, kun sitä pakosti on ruoassa muutenkin, esim. hedelmissä.

Vierailija
52/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mielummin kiva kuin inhottava? Tyylilläsi pääsee nopeasti tohon inhottavan puolelle.

Vierailija
53/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin riippuu mitä leivon. Joskus ei kelpaa perheelle ja yksin sitten mutustan kaikki. Jotkut taas lapset syö kaikki niin äkkiä, että ei jää kun tiskit jäljelle. Mustikka kiisseliä tein kerran, enkä tee enää. Kellekään ei maistunut ja yksin olis pitäny yrittää saada litra tolkulla kurkusta alas. 

No sitten perhe osaa arvostaa terveellistä, mustikka on superfoodia

Olisi ehkä pitänyt jo vuosia siten tehdä, tottumus

Vierailija
54/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon vain ruisleipää ja harvoin muunlaista leipää. Sämpylöitä ja kakkuja tai jotain piirakoita en leivo. Asun yksin enkä tykkää makeista leivonnaisista. 

Vierailija
55/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastan. Vierasvaraa on aina hyvä olla.

Itse voisin leipoa vaikka joka päivä, mutta pakkaset täyttyisi aika äkkiä tällä tahdilla eikä niitäkään ihan joka nurkkaan mahdu. Leivon siksi vain kerran tai kaksi kuussa ja usein se olen minä joka ne syö, koska puoliso ja poika ei tykkää kuin suolaisista leivonnaisista. Mutta oletan, että ap ei tarkoita aloituksessaan meitä kerran kuussa leipojia.

Vierailija
56/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä se laiha ja terveysintoilija saa saman mielihyvän, kuin se joka ne joutuu syömään, saa siis siinä toisen siivellä sen. Näitä muiden suulla syöviä on yllättävänkin paljon.

Vierailija
57/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana laiha tarkoittaa normaalipainoista. Ja se on kauniimpaa kuin ylipaino.

Vierailija
58/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha hintelä mies. 🤮

Vierailija
59/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten erilaisia leipiä.

Opettelussa kesti. Avainsanat on tuplakohotus (kylmäkohotus siinä välissä, ja 00-jauhoja pitää olla osa. Miksei näitä kerrota yleisesti? Lapsena sitä tehtiin pizzakin ainaisista puolikarkeista, eikä kukaan kertonut, että tuloksena on väistämättä pulla eikä pizza😏

Vierailija
60/61 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no en mä liho vaikka leivon ja vain itselleni. Pakastin on keksitty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan