Anthony Hopkinsilta tiukka mielipide ADHD:sta: "Se kaikki on hölynpölyä"
Sunday Times kertoo, kuinka Hopkinsin vaimo, Stella Arroyave, epäilee, että hänen miehensä olisi autismin kirjolla.
Olen pakkomielteinen numeroista. Olen pakkomielteinen yksityiskohdista. Pidän siitä, että kaikki on järjestyksessä ja ulkoa oppimisesta. Stella selvitti tätä ja sanoi: Sinulla on varmasti Asperger-oireyhtymä.
En tiennyt, mitä helvettiä hän puhui. En edes usko sitä, Hopkins latasi haastattelussa.
Aspergerin oireyhtymää ei tätä nykyä käytetä enää erillisenä diagnoosina, vaan se luetaan osaksi autismikirjon häiriötä.
Olen varmaan kyyninen, koska se kaikki on hölynpölyä. Se on roskaa. ADHD, OCD, Asperger, blaa, blaa, blaa.
Voi luoja. Sitä kutsutaan elämiseksi. Se on vain ihmisyyttä täynnä sotkeutuneita verkkoja ja mysteerejä ja muuta, jota meissä on. Täynnä syyliä, likaa ja hulluutta. Se on ihmisen olotila. Kaikki nämä leimat, ketä kiinnostaa? Mutta nyt ne ovat muotia, Hopkins sanoo haastattelussa.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/7bf7110f-4f6d-44a0-b596-b001d9…
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikilla on adhd.
Ja tulee entisestään lisääntymään hyvin nopealla tahdilla. Myös "ADD". Työmuistia kuormitetaan joka suunnasta kaikin tavoin, ja aivokemia on senkin takia koko ajan vinoutunutta (liikaa esim. kortisolia ja vain signaalien "ylikuormituksen" takia. Työmuistiin ei sovi kovin montaa asiaa kerrallaan. Ja aistisignaalien vastaanotto ei ole tahdonalaista siten, että ne voi vaan omasta halustaan jättää aistimatta. Aivot on plastinen elin. Ne kärsii ja muokkaantuu "ylisyötöstä". Suurin rakenteelliskemiallinen vaikutus vauvaiän ja varhaislapsuuden aikana. Kaikkialla vilkkuu, väpättää, ääntää, pippaa ja piipittää jne. Et voi edes hsarista lukea uutista asia-aiheestakaan, kun vieressä huomion jakaa liikkuva mainos. Halusit tai et. Uutisessa voi olla uutta informaatiota esim. tieteen uudesta löydöstä uusine termeineen. On selvää, että moni ei niitä muista edes tunnin päästä, koska työmuistia on häiriköinyt mainos samassa näkökentässä (pienessä tilassa), jossa lukeminen tapahtuu. Työmuisti on oleellisinpia osia muistin toiminnassa. Tai luet uutista, jonka välissä on siihen liittyvä videoklippi. Paitsi että sen alussa on ensin pitkä joku "trivago"-mainos. Jo lukemasi työmuistissa tulee kesken prosessin häirityksi täysin epäoleellisuudella, joka pirstoo ymmärrys- ja muistiprosessia kesken sen työskentelyn. Ja känny ja läppäri piippaa ilmoituksiaan, ja tarkkailet kenties samalla ympäristöäsi tiedostamattomasti, joka "automaatioprosessi" jne.
Nämä kirjainyhdistelmät ovat erittäin usein vain keino selitellä tai peitellä jotain muuta.
Yhtä hyvin voi sanoa, en pysty ajamaan kaahamatta mummoja kumoon kun mulla on tää BMW.
Voisitteko edes yrittää ymmärtää että psykiatriset ja "neuropsykiatriset" diagnoosit eivät selitä yhtään mitään vaan ainoastaan kuvailevat oireet. Mikä tässä ja tämän tajuamisessa on niin vaikeaa?
https://madinfinland.org/tama-selittaa-kaiken-diagnoosien-mystinen-maht…
Sosialismilta katoaa pohja jos ei ome ketään mitä kadehtia.