Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anthony Hopkinsilta tiukka mielipide ADHD:sta: "Se kaikki on hölynpölyä"

Vierailija
09.11.2025 |

Sunday Times kertoo, kuinka Hopkinsin vaimo, Stella Arroyave, epäilee, että hänen miehensä olisi autismin kirjolla.

Olen pakkomielteinen numeroista. Olen pakkomielteinen yksityiskohdista. Pidän siitä, että kaikki on järjestyksessä ja ulkoa oppimisesta. Stella selvitti tätä ja sanoi: Sinulla on varmasti Asperger-oireyhtymä.

En tiennyt, mitä helvettiä hän puhui. En edes usko sitä, Hopkins latasi haastattelussa.

Aspergerin oireyhtymää ei tätä nykyä käytetä enää erillisenä diagnoosina, vaan se luetaan osaksi autismikirjon häiriötä.

Olen varmaan kyyninen, koska se kaikki on hölynpölyä. Se on roskaa. ADHD, OCD, Asperger, blaa, blaa, blaa.

Voi luoja. Sitä kutsutaan elämiseksi. Se on vain ihmisyyttä täynnä sotkeutuneita verkkoja ja mysteerejä ja muuta, jota meissä on. Täynnä syyliä, likaa ja hulluutta. Se on ihmisen olotila. Kaikki nämä leimat, ketä kiinnostaa? Mutta nyt ne ovat muotia, Hopkins sanoo haastattelussa.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/7bf7110f-4f6d-44a0-b596-b001d9…

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei ole muuta diagnoosia kuin omagooglettaminen. 

Vierailija
22/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan sen mielipide. Toisaalta pitää itseään alkoholistina ja sitä ilmeisesti ihan oikeana diagnoosina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeassa on. Nuo diagnoosit menettää merkityksensä, kun niitä sovitellaan joka toiselle. Jos asia ei ole minkäänlainen ongelma, miksi tarvitsee edes tutkia? Aiemmin noita kutsuttiin ihan vaan luonteenpiirteiksi. 

Ei niitä tarvitsekaan tutkia jos ei niistä ole haittaa. Yleensä tutkimuksiin päätyvät juuri neillä joilla on hankaluuksia pärjäämisessä ja varmasti ilman diagnoosia on paljon ihmisiä jotka eivät tarvitse apua.

Niin, ja sitten kun sieltä tuleekin joku epätoivottu diagnoosi (esim. epävakaa, masennus, ahdistus) ollaankin irl ihan hissukseen ja raivotaan pitkin nettiä että minun nepsyyttäni ei ymmärretä.

Vierailija
24/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä mielipuolta näyttelevä ei selviydy roolistaan ilman mielipuolen luonnetta.

Olipas ruma ja tarpeeton kommentti. Joku on jostain eri mieltä kanssasi=on mielipuoli.

Vierailija
25/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just näin! Todellakin ihan hölynpölyä. 

Meistä jokaiselle saadaan joku diagnoosi kun aletaan pikkusen tarkemmin syynäämään. Minulle on sanottu, että olen asperger koska jaksan keskittyä pitkiä aikoja yhteen hommaan ja teen työni aina valmiiksi. Jep jep. Toisessa yhteydessä on sanottu, että olen ADHD koska olen niin kilpailuhenkinen ja haluan tehdä aina asiat millilleen ja voittaa. Ehkä olenkin vain kilpailuhenkinen tarkka johtaja?

Minä vaan olen tällainen. En ehkä sovi kaikkiin muotteihin. En ole ekstrovertti, en ole supersosiaalinen. Kuka päätti minkälainen pitää olla? Lapsia lääkitään ihan turhaan. Monia auttaisi rajat ja elämän rauhoittaminen. Nyt ne joilla on aidosti haasteita esim. koulun kanssa tai sosiaalisissa suhteissa jonkin oikean asian vuoksi, eivät saa tukea kun tavikset kuormittaa terveydenhuoltoa. 

Vierailija
26/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa on. Pelkkiä keksittyjä sairauksia joita ei meidän nuoruudessa ollut.

Vierailija
27/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD on tuulesta temmattu diagnoosi, jolla lääkeyritykset myyvät pillereitä. Ei ole mitään ADHD:ta. Ja huom, nämä ovat samoja lääkeyrityksiä, joista on luonnollista kemikaalein tärvellä ihminen, jotta voi hetken aikaa larppailla olevansa vastakkaista sukupuolta.

Vierailija
28/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan tekemiseksi kaikki nuo on keksitty; ADHD, masennus, alkoholismi. Kaikki on vain teennäistä näyttelemistä.

Vierailija
29/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan asiaahan tuo puhuu. Ysärillä piti saada se masennusdiagnoosi ja masennuslääkkeet, nykyään halutaan nepsydiagnoosi ja mieluusti ADHDlääkkeet. Ja katsokaa millainen yhteiskunnasta on tullut, jollain puolella porukasta psyykelääkitys ja jokin diagnoosi että saisi selityksen sille miksi hulluksi (heh) muuttunut maailma ahdistaa. Sitäkään ei ymmärretä että elämä ON usein kriisejä ja vaikeita olotiloja, tylsyyttä, pettymyksiä, sitä että perseelleen menee vaikka kuinka yrittää, kaikkea tuota mikä on kaukana somekiiltokuvista ja lehtien sankaritarinoista.

Vierailija
30/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tony on 87 vuotta. Jos hän on tähän asti selvinnyt hienosti ilman diagnoosia, niin eiköhän se loppukin suju.

Vierailija
31/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää laitteet kiinni, asettakaa rajat ja keskittykää elämään - niin vähenee ADHD.

Vierailija
32/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan asiaahan tuo puhuu. Ysärillä piti saada se masennusdiagnoosi ja masennuslääkkeet, nykyään halutaan nepsydiagnoosi ja mieluusti ADHDlääkkeet. Ja katsokaa millainen yhteiskunnasta on tullut, jollain puolella porukasta psyykelääkitys ja jokin diagnoosi että saisi selityksen sille miksi hulluksi (heh) muuttunut maailma ahdistaa. Sitäkään ei ymmärretä että elämä ON usein kriisejä ja vaikeita olotiloja, tylsyyttä, pettymyksiä, sitä että perseelleen menee vaikka kuinka yrittää, kaikkea tuota mikä on kaukana somekiiltokuvista ja lehtien sankaritarinoista.

Suurelta osin se on noin. Sitten on erikseen oikeasti sairaat ja häiriöiset jotka tarvitsee lääkkeitä ja hoitoa.

Suomessa mielialalääkkeiden tulon myötä itsemurhat lähtivät selkeään laskuun.

Vierailija
33/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sir Anthonyn mielipide ihan varteenotettava. Hän on jo tuohon ikään pärjännyt ilman virallisia diagnooseja, eivät ne aina ole välttämättömiä jos ei itse tai lähipiiri kovasti kärsi. Moni kuitenkin  huojentuu kuullessaan selityksen  elämänsä hankaluuksille.

Läheiset ovat varmasti eri mieltä, kuin jumittava jääräpää. 

Eivät vanhat ukot mitään myönnä. 

Vierailija
34/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tony on 87 vuotta. Jos hän on tähän asti selvinnyt hienosti ilman diagnoosia, niin eiköhän se loppukin suju.

Juoppohan tuo kertoo olleensa, ajelleensa ympäri Losia black outissa. Ainoaan lapseensa välit poikki. Mitä kaikkea lie tehnytkään mistä ei kehtaa kertoa.

Jos Uhrilampaiden roolin olisi joku toinen suostunut ottamaan olisi Hopkinsin elämän loppupuoli ollut varmaan hyvin toisenlainen.

Vierailija
35/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD on tuulesta temmattu diagnoosi, jolla lääkeyritykset myyvät pillereitä. Ei ole mitään ADHD:ta. Ja huom, nämä ovat samoja lääkeyrityksiä, joista on luonnollista kemikaalein tärvellä ihminen, jotta voi hetken aikaa larppailla olevansa vastakkaista sukupuolta.

Et tunne sukuani, näin aluksi. 

Vierailija
36/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toni on lähempänä 90 vee kun 80 vee. Ei ole ollut yhteyksissä omaa tyttäreensä lähemmä 30 vuoteen koska tytär ei halua olla yhteyksessä.

Vaimo 18 vuotta nuorempi. Kolmas vaimo hällä menossa.

Toi ukko on nyt siinä iässä että saattaa olla hoivakotiin valmis. Tälläset puheet jo selittää kaiken. 

Vierailija
37/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anthony Hopkins on hölyn pölyä.

Vierailija
38/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisasta sinänsä huomata ettei normaalin rajat ole niin tiukat että pienikin poikkeama tekisi välittömäksi joksikin diagnoosiksi.

Toiset vaan tuntuu haluavan olla erityisiä kaikin tavoin, siksi noita diagnooseja hankitaan vaikka puoliväkisin ja jos se ei onnistu niin ihan omin päin ruvetaan julistamaan itseään ties miksi. Saman näkee tietty tuhannessa eli genderissä kun jokaisella erityisellä lumihiutaleella pitää olla oma uniikkinsa jota muilla ei ole, vaikka muuten sopisi täysin jopa normilaatikoihin.

Nyrjähtäneimmillä on vimma saada lapsille mitä tahansa erityistä leimaa ainakin adhd:tä tai jos ei sitä niin bi, gay, ja jos oikein onnistaa niin trans tms. jotta voi julistaa kukkahattukuplassaan miten sitä ruvettiin ottamaan laittomia (netistä tilattuja) blokkereita kun tää suomi on niin vanhoillinen nassemaa joka ei moisia salli alle 10 vuotiaille. 

Vierailija
39/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeassa on. Nuo diagnoosit menettää merkityksensä, kun niitä sovitellaan joka toiselle. Jos asia ei ole minkäänlainen ongelma, miksi tarvitsee edes tutkia? Aiemmin noita kutsuttiin ihan vaan luonteenpiirteiksi. 

Ei niitä tarvitsekaan tutkia jos ei niistä ole haittaa. Yleensä tutkimuksiin päätyvät juuri neillä joilla on hankaluuksia pärjäämisessä ja varmasti ilman diagnoosia on paljon ihmisiä jotka eivät tarvitse apua.

Niin, ja sitten kun sieltä tuleekin joku epätoivottu diagnoosi (esim. epävakaa, masennus, ahdistus) ollaankin irl ihan hissukseen ja raivotaan pitkin nettiä että minun nepsyyttäni ei ymmärretä.

Ainahan sitä voi keksiä oman leiman jos lääkäri ei ole yhteistyöhaluinen ja lopulta kirjaa vain pakkomiellediagnoosin :D

Vierailija
40/44 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan tekemiseksi kaikki nuo on keksitty; ADHD, masennus, alkoholismi. Kaikki on vain teennäistä näyttelemistä.

Tuu sä hetkeks tänne mun tilalle näyttelemään masennusta niin mä meen töihin, rakastun ja hommaan perheen, elämän ja kivoja asioita. 30 vuotta teeskentelyä alkaakin jo riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme