IS: Porilaisella lapsiperheellä on hätä päällä, kun naapuri ruokkii taukoamatta rottia. Minkälainen sairas ihminen tekee tälläistä?? 😦
Kävin sanomassa, että ruokinta pitää lopettaa. Naapuri vain katsoi minua ja jatkoi leivän murustelua. Tunnin päästä kaikki oli syöty.
Naapurin toiminta on järjestelmällistä: Rotille kannetaan ruokaa kolmen tunnin välein, pullasta paahtoleipään. Forss kertoo nähneensä, kuinka iso paahtoleipäpussi murustellaan ja katoaa hetkessä rottien suihin.
Naapuri ei koe rottia ongelmaksi. Forssin mukaan hän on todennut, että päiväkoti, autot ja naapurit häiritsevät hänen elämäänsä.
Hän sanoi, että tarhan pitää lähteä. Hän haluaa vain nähdä maailman palavan, Forss lausuu.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että se tekee kiusaa vaan. Kävisin ripottelemassa rotan myrkkyä ruokintapaikalla vaivihkaa. Saisi luulla itse tappaneensa lemmikkinsä.
Rottalauma ei ripotellusta myrkystä pienene, kyllä sitä pitää olla runsaasti. Myrkkyä taas ei saa kaupasta ilman asiaankuuluvia lupia.
Verkkotentti maksaa 35€, 20 kysymystä tyyliä "kaadetaanko ylimääräiseksi jäänyt torjunta-aineseos naapurin kaivoon?", 16 pitää saada oikein.
Kaikki ei myy silti jollet ole ammatinharjoittaja mutta kyllä sillä myyjiä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siellä kunnan virkasössöt inisivät kehden mukaan jotain tyyliin 'ei haluta ketään yksittäistä syyllistää, kun tämä on koko yhteisön asia hoitaa yhdessä'. Siis mitä ihmeen nössön puhetta tämä on, kun syyllinen on näin selvä?
Yhteisö saa hoitaa? No eikun isäntien kanssa ovelle ja luuvitosella keskustelua niin eiköhän se siitä.
Suomessa on nykyään niin tehottomat virkamiehet sekä liikaa hoitoon kuuluvaa porukkaa vapaalla, lopputulos on se, että todellakin paikalliset isännät ovelle lienee paras keino hoitaa asia kuin asia.
Jutun kuvassakin on roteva, lähemmäs kaksimetrinen ukko. Luulisi että naapuri uskoo, kun kavereineen sanoo suoraan. Ihmettelen myös että ihan lähellä toimii päiväkoti, eikä kuntaa kiinnosta edes paperilla??
Näinpä ja niin kauan perseilijät perseilee kun eivät saa palautetta ymmärtämällään tavalla. Sanominen ei tässä tapauksessa taida auttaa.
No onhan se kyllä ihan perseestä, jos oman talon lähelle on jälkeenpäin rakennettu päiväkoti. 😅
Brasilianterrierit ovat hyviä rottakoiria. Tarttuvat rottaan ja ravistavat siltä niskat nurin, ei tarvita myrkkyjä.
Mä laittaisin myrkkyä, niin olisi kusi pään piha täynnä kuolleita rottia.
Vierailija kirjoitti:
Myrkytetyt rotat eivät kuole siihen pihalle, ne kuolee naapurin lasten hiekkalaatikkoon ja kuistin alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myrkytetyt rotat eivät kuole siihen pihalle, ne kuolee naapurin lasten hiekkalaatikkoon ja kuistin alle.
Sieltä ne voi löydä heittämässä naapurin pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Että se tekee kiusaa vaan. Kävisin ripottelemassa rotan myrkkyä ruokintapaikalla vaivihkaa. Saisi luulla itse tappaneensa lemmikkinsä.
Ei nykyään rotanmyrkkyä ole muilla kuin tuholaistorjujilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rottalauma ei ripotellusta myrkystä pienene, kyllä sitä pitää olla runsaasti. Myrkkyä taas ei saa kaupasta ilman asiaankuuluvia lupia.
Verkkotentti maksaa 35€, 20 kysymystä tyyliä "kaadetaanko ylimääräiseksi jäänyt torjunta-aineseos naapurin kaivoon?", 16 pitää saada oikein.
Mistä alkaen pelkkä verkkotentti on riittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mulle riittää kun on maataloutta. Ja rotat lähtee.
muuten taitaa tarvita tuholaistorjujan tutkinnon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennainen kysymys lieneekin, miten moni tuolla päiväkodin vieressä harjoittaa maataloutta.
Lisäksi rotanmyrkky pitää sijoittaa siten, että se on vain niille rotille. Ei siis voi viskoa pitkin pihamaita, koska rottaveijarit voi viedä myrkyt jemmaan päiväkodin pihalle ja lapset sitten maistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään rotanmyrkkyä ole muilla kuin tuholaistorjujilla.
On niitä muitakin keinoja, kun vähän tutkii asioita. Kyllä rotilta saa hengen pois.
Naapurusto lyö viisaat päät yhteen ja miettii keinot savustaa yksi ikävä ihminen pois. Vaatii pitkäjänteisyyttä, mutta onnistuu kyllä.
Kunnan terveysviranomainen voi asettaa esim lintujen ruokinta kierron alueella. Kyllä tuolla nyt pitäisi ryhtyä toimiin eikä vikistä. Kunkielto on asetettu, viranomaiset voi tehdä tarkastuksia ja asettaa uhkasakkoja. Toinen asia on toki se että jos on päävikainen, ei niihin tahdo tuokaan tepsiä. Mutta ainakin yhden kerran saisi ehkä päälääkärille arvioon, sillä perusteella että aiheuttaa vaaraa ympäristölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole
Itseasiassa asun 400m päässä päiväkodista, ei tila tässä vieressä ole.
syöttilaatikoihin ne myrkyt laitetaan eikä ne niitä kuljeta niistä kun popsivat paikalla.
jos ei lapset syö rottia niin eivät saa myrkkyjäkään.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se kyllä ihan perseestä, jos oman talon lähelle on jälkeenpäin rakennettu päiväkoti. 😅
No muuttaisi sitten pois. Rotilla sitä päiväkotia tuskin saa häädettyä.
Jos sen tehoavan myrkyn jostakin noin suurissa määrissä saisikin, et sinä vaan voi luvatta mennä toisen ihmisen tontille levittämään yhtään mitään.
Se on kotirauhan rikkomista jo se meneminen ja mitä lie se eläinten myrkytys sitten.
Hänen tontillaan voisi (teoriassa) lapsi tai lapsenlapai taikka lemmikki sen myrkyn niellä. Jos kovin seko vanhus, niin ukko itsekin. Se on ehkä sitten jo tyyliin törkeän pahoinpitelyn yritys tms.
Kyllä näille mulkeroille löytyy porsaanreiät. Suomessa pitää toimia Suomen lakien mukaan, vaikka se kiusantekijä tekis mitä tahansa.
Yhtä miestä jos sinne mennään miehissä hakkaamaan "nottaa oppii" niin se on tosi vakava juttu näille nuorille perheenisille. Paitsi tietenkin kokemuksellisesti niin seurauksiltaan. Eläkeukot ehkä joutaisivatkin rankun ottaa, kun eivät töitä enää hae.
Itse hoitaisin aktiivisesti oman kiinteistöni suojausta kuntoon ja menisin poliisin lisäksi näitä kiinteistöjuttuja paljon hoitaneen juristin puheille.
Kunnan ukot ja akat on hampaattomia. Heidän pitää noudattaa lakia ja ihmisille on annettava loputtomasti tiedoksiantoja ja pitkiä aikoja korjata tilanne.
Eikä tuommoinen lopeta. Jos tulee joskus sitten uhkasakko, ei vaan maksa. Poiskaan ei pääse kun kukaan ei osta taloa sen vierestä.
Varmasti se naapuri on selvittänyt jo, että laitonta ei ole ja moraalisia kysymyksiähän näillä pershäröillä ei mieleen nousekaan. (Ja jos nousee, eivät välitä.)
Vierailija kirjoitti:
Sitä myrkkyä syövät sitten myös linnut ja oravat. Rottia saa myrkyttää vain siten ettei luonnon eläimille ole haittaa. Kuten rakennusten sisällä: varastoissa, kellareissa, ullakoilla, talojen alla suojatusti tms.
Myrkyttäminen on kamalaa, mutta rottiin ei taida ikävä kyllä oikein muu tehota. Ja ne todella tuhoavat talojen rakenteet jos pääsevät vapaasti elelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä myrkkyä syövät sitten myös linnut ja oravat. Rottia saa myrkyttää vain siten ettei luonnon eläimille ole haittaa. Kuten rakennusten sisällä: varastoissa, kellareissa, ullakoilla, talojen alla suojatusti tms.
Myrkyttäminen on kamalaa, mutta rottiin ei taida ikävä kyllä oikein muu tehota. Ja ne todella tuhoavat talojen rakenteet jos pääsevät vapaasti elelemään.
Syöttilaatikot. Ei niistä linnut hae
Suomessa on nykyään niin tehottomat virkamiehet sekä liikaa hoitoon kuuluvaa porukkaa vapaalla, lopputulos on se, että todellakin paikalliset isännät ovelle lienee paras keino hoitaa asia kuin asia.
Jutun kuvassakin on roteva, lähemmäs kaksimetrinen ukko. Luulisi että naapuri uskoo, kun kavereineen sanoo suoraan. Ihmettelen myös että ihan lähellä toimii päiväkoti, eikä kuntaa kiinnosta edes paperilla??