Voiko pientä asuntoa saada viihtyisäksi? Vinkkejä.
Nyt on olosuhteiden pakosta asuttava 3-henkinen perhe kaksiossa. Olen aika esteetikko itse ja ahdistaa. Onko mitään keinoja saada tämä viihtyisäksi?
Kommentit (16)
Karsi tavaroista. Kun ajattelet että olet jo luopunut kaikesta, luovu vielä lisää.
Yritä saada kaikki sälä pois silmistä. Jos niitä ei saa kaappeihin oven taakse, niin ainakin kannellisiin laatikoihin tai koreihin.
Käytä varastotiloja hyväksi, esim. sinne kausivaatteet.
Lapset myös iloitsee siitä jos osa leluista on välillä poissa silmistä ja otetaan uudestaan käyttöön myöhemmin.
Minulla myös todella pieni asunto ja asutaan tässä lapsen kanssa. Olen karsinut kaikki turhat huonekalut, jotta lapsen leikeille on enemmän tilaa. Minulla on näkyvillä paljon lapsen askarteluja, tauluja ja esimerkiksi saatuja postikortteja. Verhojen väreillä olen huomannut olevan myös vaikutusta siihen kuinka täällä viihdyn. Jos tykkää kasveista niin pikkukasveja sinne tänne. Me luovuttiin myös lapsen sängystä, nukutaan perhepedissä.
Ikeasta saa vinkkejä. Pieni asunto on kuutio eikä pelkkä lattianeliöt. Kaikki turhat romut pois. Siivoa ja järjestele joka päivä 15min niin koti on aina siisti ja viihtyisä.
Voi saada, jos sillä on hyvä sijainti ja feng shui.
Onko parveketta? Jos on niin hyödynnä sitä. Se on kevät/kesä/alkusyksynä ylimääräinen huone. Siellä voi olla myös kierrätyspiste.
Valkoiseksi vaan, niin kuin joku taisi yllä sanoakin. Jossain kohtaa voi olla mustavalkoruutukuviota.
Kannattaa miettiä asunnon värimaailma sellaiseksi, mistä pitää. Jos et tee remonttia, niin valitse ainakin verhot ja muut tekstiilit huolellisesti. Myös valon määrä ja sävy vaikuttavat viihtyisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Onko parveketta? Jos on niin hyödynnä sitä. Se on kevät/kesä/alkusyksynä ylimääräinen huone. Siellä voi olla myös kierrätyspiste.
Ei, ei ja ei, parveke on parveke eikä mikää varasto.
Karsi tavaraa ja pidä värimaailma yhtenäisenä. Ei muuta.
Kaikki valkoiseksi! Siis ihan kaikki. Ei mattoja, vain valkoinen lattia. Valkoiset astiat ja valkoinen tv josta DVD:ltä takkatulen loimua.