Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut saavat kasattua kymmenien kilojen ylipainon?

Vierailija
17.04.2007 |

Olen nykyään usein ihmetellyt, että miten jotkut onnistuvat lihomaan jotain 25-50 kg ylipainoisiksi. Itsekin olen ollut ylipainoinen ja silloin söin mitä halusin ja esim. illallakin saatoin vetää iltapalaksi 8 ruisleipää kaikkine päällyksineen ja kahvileipää meni joka päivä ja viikonloppuisin karkkia, suklaata tms. Kotiäitiaikoinani tein toki itse ruoan ja saatoin esim. lasagnea vuoallisen tehtyäni vetää siitä kerralla yksin puolet, eli söin tavallista ruokaa muutaman rekkamiehen annoksen! Liikuntaa en harrastanut ja kasvikset olivat kurkku ja tomaattisiivut leivän päällä muiden päällysten ohella. En kuitenkaan ole koskaan ollut kuin maksimissaan 10-13 kg ylipainoinen. Nyt jälkeenpäin ajatellen ruokailutottumukseni olivat ihan järjettömät. En kuitenkaan käsitä, että miten ja mitä sitten syövätkään ne ihmiset, joilla on ylipainoa kymmeniäkin kiloja, kun minä en tuolla mässäilyllä ikinä lihonut lihavammaksi..:O

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainojen takana on monesti jotain, syömishäiriö, masennus, joku lääkitys tai vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta.

Itselläni on ollut kilpirauhasen kanssa ongelmia, ja valitettavasti joudun ponnistelemaan, että pysyn vain lievästi ylipainoisena, vaikka liikun paljon ja syön koht. järkevästi.

Vierailija
2/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeiset kymmenen vuotta painanut 85 kiloa ja olen 172-senttinen. Tulin raskaaksi, synnytin lapsen, tulin taas raskaaksi ja saimme toisen lapsen ja ta-daa: painan edelleen sen 85 kiloa, eli minulla on edelleen se 20 kiloa ylipainoa. Syön ihan normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin yksinkertaista se vain on, ei sitä sen enempää tarvitse ihmetellä, hölmö!

Vierailija
4/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta liikaa...

Vierailija
5/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoinen, ap käsittääkseni oli kiinnostunut huomattavasta ylipainosta.

Vierailija
6/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ollut ikinä todella ylipainoinen. Taisit itse vetää jostain herneen nokkaasi?

Vierailija
7/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aini harvoin siellä taustalla on mitään syömishäiriöö ja vielä harvemmalla mitään sairautta!

Kyse on vain mukavuuden halusta ja tavoista! Kun ei ole muuta tekemistä niin sit syödään ja ainut liikunta on siinä sohvan ja jääkaapin välillä!

Vierailija
8/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kolmoselle!

Vierailija
9/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa kuitenkin parikymmentä kiloa. Suurin syy mulla että viimeisen 9v aikana olen kuudetta kertaa raskaana. Välillä ei ole ollut motivaatiota/aikaa pitää itseään kunnossa.

toki myönnän että makeaa ym syön ihan liikaa. Tavallaan rentoutumis keino, kun mies tekee pitkää päivää ei juuri omaa aikaa jää.

Ja toisaalta se on osittain geeneissä. Äitini ja sisarukseni ovat myös ylipainoisia.. Eli vaatii todella tiukkaa ruokavaliota ym että saa pysymään itsensä normaali kokoisena.

Onneksi tässä elämässä on muutakin!

Vierailija
10/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika pitkälti oikeilla jäljillä! Monelle on vaan helpompaa ajatella olevansa jotenkin sairas kuin myöntää lihoavansa ihan omasta syystään.

Vierailija
11/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miten sitä vaan lihoo niin paljon?

Vierailija
12/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lihavuus olisi geeneissä tai ainakaan että sillä olisi käytännön merkitystä lihomiseen! se jos vanhemmat ja sisarukset on lihavia kertoo lähinnä siitä että hyvin on syömätavat opittu kotoa!

Vierailija
13/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mättää suuhuni mitä vaan ja olin laiha luikku. Iän karttuessa on aineenvaihdunta huonontunut ja painoa kertyy ihan vaivihkaan.

Vierailija
14/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mättää suuhuni mitä vaan ja olin laiha luikku. Iän karttuessa on aineenvaihdunta huonontunut ja painoa kertyy ihan vaivihkaan.

Johtuukohan ehkä enempi siitä, että fyysinen aktiivisuus on vähentynyt aikuisiässä...

Vierailija
15/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko lukenut viimepäivinä lehtiä. Lihavuutta aiheuttava geeni on jopa tunnistettu suomalais-englantilaisessa tutkimuksessa, eli nyt sitten voidaan vaikka jokaisesta meistä tehdä testi josta nähdään onko meillä taipumusta lihavuuteen. Toki elintavat vaikuttavat, mutta eri tavoin eri ihmisillä.

Ja kilpirauhaspotilaana sanoisin, että eivät ne sairaudet niin älyttömän harvinaisia ole, eikä niitä aina joka vastaantulijalle selitetä.

Vierailija
16/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipumus lihoa periytyy, se on tosiasia. Samalla ruokamäärällä toinen perheenjäsen lihoo ja toinen ei. Tunnesyömiseen ja syömishäiriöihin en ota kantaa.

Vierailija
17/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jotkut ihmiset pysyy hoikkana vaikka syövät aivan hirveitä määriä?

Minun anoppi on yksi esimerkki näistä. Semmoinen pikkuinen ja hento on vaikka syömisistään ei koskaan semmoista uskoisi.

Aina kun käydään anoppilassa niin lihon siellä pari kiloa vaikka syön paljon vähemmän kuin anoppi tai muut sukulaiset =o Siellä tarjottavat ruuat on aina hyvin rasvaisia eikä vihanneksia tunneta. Pakko sielläkin kuitenkin jotakin on syödä saa migreeniä verensokerin laskiessa, vierailut kestaa kuitenkin aina useamman päivän kerrallaan kun niin kaukana asuvat. En ymmärrä miten ne voi vetää semmoista ruokaa niin suuria määriä ja pysyä niin hoikkina. Ei ne edes liikuntaa harrasta.

Joskus ostan sinne mennessä vihanneksia ja vastaanotto on " eikait me nyt mitään vihanneksia jakseta syödä kun on muutakin syömistä niin paljon tarjolla" :s Aargh.

Vierailija:

että lihavuus olisi geeneissä tai ainakaan että sillä olisi käytännön merkitystä lihomiseen! se jos vanhemmat ja sisarukset on lihavia kertoo lähinnä siitä että hyvin on syömätavat opittu kotoa!

Vierailija
18/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultuintopii:

Johtuukohan ehkä enempi siitä, että fyysinen aktiivisuus on vähentynyt aikuisiässä...

Vierailija
19/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihomisen kanssa. Kyllä raskaanaollessakin pitää sitä ruokaa mässätä että luhois. tottakai aina tulee normaaleja kiloja mutta kun syö ja liikkuu normaalisti niin silloin kiloja ei pitäisi ylimääräisiä tulla. toki löllöjä voi jäädä kuten mullakin neljän lapsen jälkeen.

Silloinhan sitä ei kerkee palautua jos on kokoajan raskaana. sis jos alkaa seuraavaa odottaa kun edellinen 3 kuukautta.

Vierailija
20/36 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. En vaan osannut ajatella, että täällä palstailee jo vaihdevuosi-ikäisiäkin ;)