Poltin ja ryyppäsin ennen koko ajan. Nykyään en enää pysty ollenkaan.
Ne olivat elämäni keskipisteessä. Mukamas tarvitsin tupakkaa pystyäkseni nauttimaan tai tekemään yhtään mitään. Tarvitsin myös viikottain humalatilan jaksaakseni elämää. Ei riittänyt kerta viikkoon edes. Olinpa ulapalla. En tunnista sitä henkilöä tai tuntuu kaukaiselta ajatella miten riippuvainen sitä oli runsaan vuosikymmenen ajan.
Olen vapaampi ja enemmän oma itseni kun lopetin nuo. Silti joskus kaipaan sitä tiedostomattomuuden olotilaa mutta ei minusta ole siihen enää. Kun on herännyt niin on herännyt eikä takaisin ole palaamista.
Nauttikaa niin kauan kun voitte ja jos ette nauti, se kertoo, että on aika lopettaa.
Kommentit (6)
Tupakanpolttoa en lopettanut, mutta Alkon kyllä. Vuosia ryyppäsin kunnolla.
Lopetin 2017 helmikuussa kun West tupakkaaskin hinta nousi yli 5,00 euron. Se oli kipuraja. Nykyään tupakka on hyvätuloisten herkku. Liekkö saa alle kympin minkäänlaista askia.
En minäkään. Iski keuhkoahtauma ja maksakirroosi. Rahatkin loppu:(
Vierailija kirjoitti:
Tupakanpolttoa en lopettanut, mutta Alkon kyllä. Vuosia ryyppäsin kunnolla.
Minulla oli kova nikotiiniriippuvuus. Aamupalaksi vedin kahvia ja 5 tupakkaa. Ainakin aski päivässä yhteensä.
Sit vaan oli jotenkin sellainen olo aina, ettei siinäkään ole mitään järkeä ja hävettää tupakoida. Minua hävetti olla se joka poltti ja haisi. Kallistakin. Ei vaan tuntunut oikealta mutta vuosia kesti ennen kuin pystyin lopettamaan. Kun lopetin alkon käytön niin ymmärsin että sama mekanismi taustalla saa minut polttamaan eli jos pystyin lopettamaan juomisen niin pystyn tupakankin. Niin pystyinkin, päätin päivän ja tumppasin viimeisen savukkeen enkä käyttänyt mitään korvaavia tuotteita ja se oli siinä. Jotenkin päässä asiat loksahti paikoilleen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lopetin 2017 helmikuussa kun West tupakkaaskin hinta nousi yli 5,00 euron. Se oli kipuraja. Nykyään tupakka on hyvätuloisten herkku. Liekkö saa alle kympin minkäänlaista askia.
Joo ihan hirveän kallista. Olisin säästänyt ison rahan sen 15 vuoden aikana minkä haaskasin tupakointiin.
Sama.