Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveria ottaa päähän, kun ostan merkkivaatteita ja käytän iPhonea, vaikka olen työtön

Vierailija
08.11.2025 |

En ymmärrä, miksi joitain ihmisiä ärsyttää, jos työtön pukeutuu siististi tai omistaa hyvän puhelimen. Sain iPhone Pro Maxin käytettynä halvalla, ja vaatteet ostan usein alennuksista tai kirpparilta. En silti näytä ressukalta, ja ilmeisesti se on joidenkin mielestä väärin.

Kaveri tokaisi kerran, että ei tuollaisella pitäisi olla varaa iPhoneen. No, ei sillä hinnalla enää montaa kuukausittaista laskua makseta, ja olen mieluummin ostanut laadukkaan laitteen, joka kestää vuosia, kuin jonkun halpismallin, joka hajoaa vuodessa.

Samalla logiikalla pitäisi kai kulkea rikkinäisissä kengissä ja käyttää oneplussaa, jotta näyttäisin tarpeeksi työttömältä? Jos yrittää pitää elämänsä kunnossa ja arvokkuuden säilyttää, niin heti ollaan heristelemässä sormea.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööööööööö kaveria ärsyttää

Vierailija
2/7 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tyytyy käytettyyn, voi saada edullisesti vaikka mitä. Työttömällä on aikaa etsiä.

Kaikille ei kelpaa käytetty, vain uudella on arvoa. Silloin ei pikkupalkka riitäkään samaan luksukseen. Työtön voi elää leveämmin. Sille ei voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me kaverien kesken naureskellaan sulle ja sun hienouksillesi🤣

Vierailija
4/7 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yks kännykkä mitään ole. Jos sinulla olisi 100.000 maksava käytetty ässä mersu se olisi jo outoa.

Vierailija
5/7 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis I phone saa kuluttomalla ja korottomalla osamaksulla, itelläkin osatyöttömänä on, ei mitään ihmeellistä siinä.

Vierailija
6/7 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri itse kävelee halvoissa prisma tokmanni vaatteissa ja kännykkä on sadan euron nokia. Hän on töissä täispäiväisesti ja moni viikonloppukin menee päivystäessä (kiinteistöhuolto).

Joskus heitän hänelle, "voisitko heittää mulle rahaa ruokaan kun työttömänä on rahat vähän tiukilla?". Ja sitten se naama punaisena alkaa kiroilemaan. En ymmärrä miksi.🤣

Ap

Vierailija
7/7 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

itsekin olen työtön eikä töitä näköpiirissä.

silti tilasin viime kuussa kaksi iphone max prota ja ostin tehdas uuden auton.

älysin säästää tarpeeksi kun työurani aikana.

pointti on tässä se että työtön ei ole sama kuin varaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme