Joku mummo osti 9 purkkia kermaa kaupasta, minä ihmettelin kassajonossa että yksinkö juo ne kaikki?
Kommentit (78)
Ihmettelin kun miespariskunta osti yhdeksän voipakettia mutta ei mitään muuta.
Huomenna on isänpäivä. Oletko ap vähän tyhmä?
Tuo määrä kermaa menee esim. pariin kinuskikermakakkuun. Lapset lapsenlapsineen ovat todennäköisesti tulossa kylään.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla noin typeriä ihmisiä? 🙄 Ap kuuluisi johonkin tuettuun asumisyksikköön, valvovan silmän alle 🧐
Ari-Pekka
Ap ei ilmeisesti osaa laittaa ruokaa, eikä osaa leipoa. Eikä ymmärrä, että huomenna on isänpäivä.
Ja mitä jonkun ostokset ylipäätään sun peräreikää kutittelee? Keskity omaan elämääsi ja lopeta kyyläys.
Minä ostan silloin kun teen myyjäisiin leivonnaisia. Yleensä 2 litraa eli 20 purkkia ja jostain syystä 2 dl purkit on edullisempia kuin isommat. T. 62- vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan silloin kun teen myyjäisiin leivonnaisia. Yleensä 2 litraa eli 20 purkkia ja jostain syystä 2 dl purkit on edullisempia kuin isommat. T. 62- vuotias.
Eiku 10 purkkia. Tuli näppäilyvirhe.
Eihän tuo vielä paljon ole! Kyttäätkö kaikkien muidenkin ostoksia?
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ilmeisesti osaa laittaa ruokaa, eikä osaa leipoa. Eikä ymmärrä, että huomenna on isänpäivä.
Ja mitä jonkun ostokset ylipäätään sun peräreikää kutittelee? Keskity omaan elämääsi ja lopeta kyyläys.
No hyvä, että ap on kaupassa tarkkana. Ja sitten uskalsi vielä avoimesti tulla tänne kysymään.
Nyt ap menee seuraavaksi kauppaan ja hämmästyttää muut uunot ostamalla 10 purkkia kermaa ja rientää sitten kotiin reseptikirjansa pariin.
Ja kohta leijuu ap:n kämpästä ihana leivonnaisten tuoksu, kun kinuskikakut ja Hanna-tädin kakut valmistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisit kysyny, että mitä kummaa.
Miksi olisi pitänyt kysellä toisten ostoksista mitään
No mitä saatana silti pitää tänne nuon typeriä aloituksia suoltaa. Kyyläätkö päivittäin aina ihmisten ostokset. Minun ostoksia ei tarvitse kun lmoitan ne nyt heti: satsumia, rasvatonta maitoa, karpalomehua, kivennäisvettä, pikkusikaareita ja maksiaski sinistä ps:ää. Ja ehkä vielä muutama suklaalevy , niin ja sytkäreitäkin tarvitsen ja 8:n tunnin tuikutkin on pian loppu. Aloittaja voi nyt vapaasti analysoida ja tulkita minun ostokseni.Itseni tuntien mukaan saattaa tulla muutakin kun en tässä välissä käynyt jääkaappiani tutkimassa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta, että pienemmät voivat tulla edullisemmiksi. Ja toiseksi 8 kahden desin purkkia säilyy avaamattomana pitempään kuin jos olisi ostanut kaksi litran purkkia tai kolme puolen litran, jos käyttääkin vain pienen määrän kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Mummo juo purkin päivässä.
Nuore juoat myrkky-energiajuoman, useammankin, päivässä. Kermassa on enemmän energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä, että ap on kaupassa tarkkana. Ja sitten uskalsi vielä avoimesti tulla tänne kysymään.
Nyt ap menee seuraavaksi kauppaan ja hämmästyttää muut uunot ostamalla 10 purkkia kermaa ja rientää sitten kotiin reseptikirjansa pariin.
Ja kohta leijuu ap:n kämpästä ihana leivonnaisten tuoksu, kun kinuskikakut ja Hanna-tädin kakut valmistuvat.
Tänään ostetuista kermoista leivotaan Hanna-tädin kakut vasta kuukauden päästä, paitsi jos ostaa päiväysalennettuja kermoja. Ja kinuskiin on parempaa vanhempi kerma kuin aivan tuore.
Mummo ymmärtää että ruoka tehdään itse ja lisäaineettomasti. Iso Janssonin kiusaus uuniin, marjarahka ja papalle täytekakku isäinpäivänä. Perhettä tulee käymään joten tuo on ihan oikea varautumismäärä. Alkuvuukosta sitten kevennetään normitasolle vaikka kirkasliemisellä keitolla ja puurolla.
Kerma on hyvää. Sitä minäkin joisin, jos olisi varaa.
Mitähän ap päättelisi minun ostoksista: piimää, luomumaitoa, voita, kermaa, juustoa? Eikä mitään muuta.
Muut ruuat olen ostanut eri kaupasta jo aikaisemmin ja nuo käyn sitten viimeisenä ennen kotiinlähtöä, jotta eivät ehdi lämmetä matkalla.
Näyttäähän se ruuanlaitto-ostos oudolta jos itsellä on vain energiajuomia ja välipalapatukoita. Hyi helkkari mitä nuoret voikin kutsua syömiseksi ja juomiseksi. Ei ihme että heillä suolisto ihan kriisissä ja rahat loppu.
Mitä se AP sun percettä kutittaa jos mummo ostaa kermaa?
Välillä minun ostoksia ihmetellään epäkohteliaasti. Ostan lähinnä hevi-osastolta kaiken raaka-aineina ja sitä saatetaan äimistellä ja supatella. Hihnalla myös joku kalapaketti, ruisleipää ja luonnonjogurtti.
Hanki elämä kun sinulla ei sellaista ole.
Seisot sinä siinä kassalla ihan vaan pää tyhjänä?