Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Murrosikäiset pojat eivät pidä nykybaletista

Vierailija
07.11.2025 |

En ihmettele, jos murrosikäset pojat eivät pidä Kansallisbaletin modernista tanssiesityksestä, jossa laihat miehet ja naiset hyppivät ja kiemurtelavat lattialla ruskeissa sukkahousuissa. Kenen idea on kuljettaa ympäri Suomea bussilla nuoria tuonne? Bussikuljetus maksaakin, ja rahaa on Suomessa vähän.

Olen eläkeläisopettaja (40 v:n ura) enkä ikinä menisi vapaaehtoisesti katsomaan jotain modernia tanssiteosta Kansallisbalettiin, moderni tanssi on mielestäni irvokkaan näköistä vääntelemistä. Ei ihme, jos pojat buuasivat ja naureskelivat sukkahousuporukkaa! Jos murrosikäiset olisi viety esim. kuuntelemaan Suomenlinnan historiaa ja sinne seikkailemaan tai joihinkin fiksuihin museoihin,  usea olisi ollut kiinnostunut, sillä historia on monen pojan suosikkiaine. On myös hyviä konsertteja ja kunnollista teatteriakin.  

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tällainen baletti on huono sisäänheittotuote kulttuurin maailmaan. Tietenkin kaikissa tilanteissa pitää osta käyttäytyä ihmisiksi, mutta en ostaisi itsekään lippua tällaiseen balettiin.

Vierailija
2/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista yleistämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on niille pojille opettanut, että baletti on "irvokkaan näköistä vääntelehtimistä"?

Vierailija
4/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niille pojille opettanut, että baletti on "irvokkaan näköistä vääntelehtimistä"?

Kyse on vain porukassa esittämisestä ja buuauksesta. Takahuoneessa esiintyjien kanssa keskustellessa olisivat eri poikaa ja kiinnostuneita aiheesta.

Vierailija
5/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Vai että kiinnostuksenpuute oikeuttaa huonon käytöksen. Kaikenlaisia selityksiä sitä kuulee. 

Vierailija
6/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo anaaliseksiä vaille täyttä homoilua. 

Vierailija
7/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan pitää kaikesta mitä koulussa täytyy tehdä.

Vierailija
8/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pojat ovat kasvaneet juuri tällaisessa toksisessa ympäristössä, ei tarvitse ihmetellä huonoa käytöstä.

Vierailija
9/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balettikundit on kovemmassa ja timmimmässä kunnossa, kun vaikkapa jääkiekkoilijat. 

Vierailija
10/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä läski-Janit muka muusta tykkää paitsi paistopistetuotteista ja ES?

Vierailija
11/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
12/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä vaan vituttaa kun ovat itse jo nuorena niin läskejä. Olivat kateellisia kauniille pallireinoille!

Vierailija
13/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden runkkarivaari sanastosta päätrllen. Ja faijat ei tietysti liiku kuin jääkaapin ja sohvan väliä niin siinä sitä onkin mallia kylliksi.

Vierailija
14/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies on homo, jos vartalo liikkuu sujuvasti eikä ole kankea palikka? Just. 

Vierailija
15/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on balettikoulutus. Opiskelin rikkaiden vanhempieni johdolla klassista venäläistä balettia ysärin lopulla.

Hallitsen myös neljää taistelulajia.

Lukion jälkeen ajattelin alkaa kirjailijaksi. Kirjoitin näytelmän balettiin, jossa yhdistetään kamppailulajien liikkeet ja koreografat yhdistettynä klassiseen balettiin. Tämä oli oikeastaan inspiraationi erään huumekokeilun jälkeen, jolloin sain voimakkaan ajatuksen tehdä näytelmän. Se oli parikymppiselle miehelle aika kunianhimoinen ajatus.

Kuitenkin näytelmä valmistui ja olin suunnitellut koreografiatkin valmiiksi, niin minut naurettiin pihalle.

Eli näytelmää ei ostettu ja koska minulla ei ollut nimeä tai varsinaista lopullista todistusta tanssijantaidoistakaan, niin minut naurettiin kirjaimellisesti pihalle. 

Olisin voinut vannoa, että minun näytelmässä pojat olisi olleet paljon rauhallisemmin kuin naisille suunnatuissa näytelmissä. Koko balettini oli toimintaa alusta loppuun. Asetelmana  elokuva Kalpea ratsastaja, jonka päälle on sitten liimattu koko balettiesitys ilman westerniä. 

Kritiikkinä kuulin että koko homma kusee ja haisee pahasti sen ajan halppissarjoille "xena, herkules". 

Herkuleksen kohdalla osui, koska olin lapsesta asti suuri Sam Raimi fani ja tykkäsin erityisen paljon Evil Dead sarjasta. 

Siitä hetkestä alkaen ajattelin että alan elämäntapatyöttömäksi ja kirjoitan ja piirrän sarjakuvia itselleni, koska ne on niin paskoja etteivät kelpaa muille. Nautin tavattomasti edelleen oikeanlaisesta baletista. 

Balettiin pitäisi tuoda miekkoja ja aseita. Musiikit pitäisi vaihtaa modernimpaan muotoon. Haluaisin että balettiesityksissä voisi kerrankin soida Megadeath. Niin kauan kun baletti on paskaa, niin pojat äänestää jaloillaan. 

Vierailija
16/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa harvinaisen typerä avaus. Jos opettajat ovat tuollaisia, niin enpä ihmettele oppilaiden huonoa käytöstä. 

Ja käyttäytymisestä on kyse. Voi olla pitämättä, ajatella ettei ikinä enää. Silti pitää mölyt mahassaan ja kunnioittaa esiintyjiä. 

Vierailija
17/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa harvinaisen typerä avaus. Jos opettajat ovat tuollaisia, niin enpä ihmettele oppilaiden huonoa käytöstä. 

Ja käyttäytymisestä on kyse. Voi olla pitämättä, ajatella ettei ikinä enää. Silti pitää mölyt mahassaan ja kunnioittaa esiintyjiä ja sateenkaarikultuuria. 

Mun mielestä pitäisi olla retkiä, jossa lähes eläkeiässä olevat machomaiset perinteiset miesopet olisi roustattu tai kastroitu leikkimielisessä sparrissa "urheilupäivän" päätteeksi.

Heillä olisi suomiversareissa oikeasti mahdollisuus voittaa poikien kunnioitus, kun vastassa on ihan oikea painija esimerkiksi. Olisi hauska nähdä miten buumeri lentää kuin leppäkeihäs ja persaus repeää vanhoista uv-säteilyn sädettämistä vaaleansinisistä suomiversareista. 

Törkein tapa oli näillä elviksillä avata versatakin kaulus siten, että se muodostaa elvismäisen nahkatakin fonziet. 

Jos sellaista asukokonaisuutta haluaa pitää, niin se pitää lunastaa todistamalla kovuutensa jotain omankokosta vastaan. Ei teinipoikia vastaan. 

Vierailija
18/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on balettikoulutus. Opiskelin rikkaiden vanhempieni johdolla klassista venäläistä balettia ysärin lopulla.

Hallitsen myös neljää taistelulajia.

Lukion jälkeen ajattelin alkaa kirjailijaksi. Kirjoitin näytelmän balettiin, jossa yhdistetään kamppailulajien liikkeet ja koreografat yhdistettynä klassiseen balettiin. Tämä oli oikeastaan inspiraationi erään huumekokeilun jälkeen, jolloin sain voimakkaan ajatuksen tehdä näytelmän. Se oli parikymppiselle miehelle aika kunianhimoinen ajatus.

Kuitenkin näytelmä valmistui ja olin suunnitellut koreografiatkin valmiiksi, niin minut naurettiin pihalle.

Eli näytelmää ei ostettu ja koska minulla ei ollut nimeä tai varsinaista lopullista todistusta tanssijantaidoistakaan, niin minut naurettiin kirjaimellisesti pihalle. 

Olisin voinut vannoa, että minun näytelmässä pojat olisi olleet paljon rauhallisemmin kuin naisille suunnatuissa näytelmi

Kiinnostavaa. Aika ikävää kuitenkin että puhut sellaisesta taiteesta joka ei sinuun kolahda "paskana".

Vierailija
19/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kai niillä silmät päässä?

Vierailija
20/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa. Aika ikävää kuitenkin että puhut sellaisesta taiteesta joka ei sinuun kolahda "paskana".

Tehdäänhän paskaa heviäkin. Vähän paskaa aina jollekin ja joku tykkää paskasta. 

Minä en pidä kaikista klassikoista. Venäläiset klassikot on hyviä, mutta yliarvostettujakin ja ei ole kestäneet aikaa. Mulla olisi versio joulukertomuksesta tai oikeastaan A Christmas Karen.

Siinä Karen aikoo kanseloida vaikka mitä, mutta joulunhenki tulee kertomaan mitä tapahtuu, jos kanseloi liikaa juttuja. 

Lopussa Karen kanseloi joulunhengen ja ihmiset yleisesti menettää tunnelman. Tilalle tulee uusi juhla, josta en voi paljastaa enempää, koska uskon että tarina on hyvä, mutta ihmiset ei hoksaa sen loistavuutta. Balettiesityksessä Karen kanseloisi paljon asioita joulutorilla ja joukko miestanssijoita hyppelisi Karenin nenän korkeudelle pyörähtähdellen pierun verran jonossa. Lisäisin huumoria mukaan, niin kasiluokkalaiset pojat pysyisi juonessa mukana. 

Henkilöt osoittaisivat halveksuntansa Karenia kohtaan joulutorilla tonttuasuissaan. Idean sain BB-talon yhdestä jaksosta.