Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Murrosikäiset pojat eivät pidä nykybaletista

Vierailija
07.11.2025 |

En ihmettele, jos murrosikäset pojat eivät pidä Kansallisbaletin modernista tanssiesityksestä, jossa laihat miehet ja naiset hyppivät ja kiemurtelavat lattialla ruskeissa sukkahousuissa. Kenen idea on kuljettaa ympäri Suomea bussilla nuoria tuonne? Bussikuljetus maksaakin, ja rahaa on Suomessa vähän.

Olen eläkeläisopettaja (40 v:n ura) enkä ikinä menisi vapaaehtoisesti katsomaan jotain modernia tanssiteosta Kansallisbalettiin, moderni tanssi on mielestäni irvokkaan näköistä vääntelemistä. Ei ihme, jos pojat buuasivat ja naureskelivat sukkahousuporukkaa! Jos murrosikäiset olisi viety esim. kuuntelemaan Suomenlinnan historiaa ja sinne seikkailemaan tai joihinkin fiksuihin museoihin,  usea olisi ollut kiinnostunut, sillä historia on monen pojan suosikkiaine. On myös hyviä konsertteja ja kunnollista teatteriakin.  

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tällainen baletti on huono sisäänheittotuote kulttuurin maailmaan. Tietenkin kaikissa tilanteissa pitää osta käyttäytyä ihmisiksi, mutta en ostaisi itsekään lippua tällaiseen balettiin.

Vierailija
2/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista yleistämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on niille pojille opettanut, että baletti on "irvokkaan näköistä vääntelehtimistä"?

Vierailija
4/39 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niille pojille opettanut, että baletti on "irvokkaan näköistä vääntelehtimistä"?

Kyse on vain porukassa esittämisestä ja buuauksesta. Takahuoneessa esiintyjien kanssa keskustellessa olisivat eri poikaa ja kiinnostuneita aiheesta.