onko joku vienyt kotiin synnäriltä tavaraa?
siis älytön määrä häipyy sieltä, kuumemittareita, fliispeittoja, voiteita, vaatteita, hiusharjoja ym ym. En tajua miksi joku sieltä viitsi /kehtaa viedä...
Kommentit (74)
Nää jotka varastaa on varmaan samoja jotka ruikuttaa kun palveluiden taso alenee koko ajan :(
Mä alan aina vaan olemaan enemmän sitä mieltä että kaikki kunnallinen pitäis poistaa ja ihmiset maksaisivat itse. Voisi sitten ostaa vakuutuksia jotka korvaavat ja vaikka yksi kunnallinen kaikille varastelijoille. Kunnallisessa voisi sitten olla palvelut oikealla tasolla kun kaikki on kettingeillä kiinni ja mahdollisimman halpaa ja kamalaa!
En ole rikas mutta olisin valmis maksamaan jos palvelu olisi parempaa ja kukaan luuseri ei voisi varastaa minun verorahoillani maksetuista tavaroista!!!
2. kerta Nuk tutti jonka hoitaja antoi mukaan ja patjaside housuissa
3. kerta en mitään, toki patjaside housuissa ja kotona huomasin että sairaalasukat on edelleen jalassa
Vakuutan, ettei tullut mieleenkään ottaa sieltä mitään ja tuo tuttijuttu oli just niin kuin kerroin että hoitaja sanoi että saa jäädä vauvan suuhun.
Sukat omaa huolimattomuutta lähtötohinassa ja en ole niitä palauttanut olivat kulahtaneet ei mitkään uudet.
Se ei ole mitään varastamista, että vauvalla on sairaalan vaippa päällä kotiutuessaan ja äidillä sairaalan side! Te taivastelijat, kuvitelkaa, että olette juuri käyneet vaihtamassa siteen ja vauvalle puhtaan vaipan, ja sitten kyytimies seisookin ovella kotiutumiskassin kanssa. Oikeastiko te vaihdatte heti sieltä ne omat päälle, ettei vaan tule sairaalan tavaraa mukaan? =)
Ekalla kerralla minulle kätilö sanoi, että saa ottaa verkkohousut ja muutaman paksun siteen, että pärjää pari päivää ja sitten jos riittäisi tavallinen side. Ja tietenkin ne annostelumukeissa olevat rasvat yms. saa ottaa, eihän niitä kenellekään muulle voi antaa. (Tämän kätilö myös erikseen mainitsi. Ja vielä sama henkilö sanoi, että jos kotona ei ole vauvalle vaippoja, niin niitäkin voi muutaman ottaa, mutta meillä oli vaippoja, joten en ottanut tietenkään.)
Itse olen siis ottanut
1. kerralla 2 verkkikset, 4-5 paksua sidettä, vauvalla päällä ollut vaippa, muovimukin pohjalla Lansinohia
2. kerralla 1 verkkikset, 1 side (nämä siis päällä) ja vauvalla päällä ollut vaippa
3. ja 4. kerta samoin kuin 2. kerta
sanoi, että se on jokaisella lapsella keskolassa henk. kohtainen ja huonosti sreriloitavissa, joten kannattaa ottaa.
Siispä otin. Muussa tapauksessa en olisi missään nimessä ottanut!
Harmittaa teidänlaisenne varastavat äidit! Itse olen lahjoittanut sairaalaan pieneksi jääneet vauvan vaatteet, etenkin keskola oli haltioissaan pienistä vaatteista, joita kuulemma valitettavan moni vie mukanaan.
Meidän vauvalla jäi nimittäin synnäriltä lähtiessä talon tutti suuhun viime kesänä, tajusin sen hormonihuuruissani vasta kotona.
Mua on harmittanut se kaikki nämä 6 kk, mutta kiitos sinun, en harmittele enää!
Sanomattakin on varmaan selvää, etten mitään muuta ottanut mukaani, enkä ymmärrä sellaisia MORAALITTOMIA VARKAITA, jotka niin tekevät.
oikein kehuu, kuinka otti ison pinkan niitä sairaalan pukluharsoja synnäriltä. Hiukan on koomisen näköistä, kun upouusia Emmaljungia työntelee ja kuomun edessä on vauvaa suojaamassa nimikoitu sairaalan harso..
Tietysti palautimme sen sitten jälkikäteen. Käsittämätöntä, että niin moni hyväksyy varastamisen - sitähän se on, jos ilman lupaa vie sairaalan omaisuutta (= ei-kertakäyttötavaraa).
ottaa muistoksi ne sairaalan verkkopökät.
Lisäksi otin pari kappaletta siteitä ja vauvan vaippoja.
Ja ihana kätilö työnsi mukaan puolillaan olevan (kalliin) Lansinoh-voideputelin, pukamavoidetta :) ja särkylääkkeitä.
Omaa ei ollut mukana, ja oli kolea syksy. Lähetin se takaisin noin 2 kk päästä ja laitoin terveiset ja valokuvan mukaan. Kiitos lainasta! Ja kiitos hyvästä hoidosta sinne Kättärille myös!
En tietenkän käyttänyt sitä kotona kertaakaan. Lähetin takaisin postissa nimettömänä :).
ja jotka kuuluivat tietenkin sen päivän maksuun...
muita viemisiä:
Liberon laukku, jonka kaikki saivat ilmaiseksi, sekä pampersin vastaava
vauvalla oli vaippa.
Meidän sairaalassa ne verkkohousut pestään. Olen itse ollut kesätöissä pesulassa ja kyllä ne siellä koneissa pyörivät.
Luvan kanssa. Yksi pipo tuli vahingossa mukaan, sen palautin lyhki-hoitajalle kotikäynnillä.
Ja ekasta vauvasta sain sairaalan frotee-potkarit, jotka on ollut käytössä vuodesta -65! :O :D Ne oltiin just laittamassa hävitykseen. On aika nostalgiset vempeleet. ;)
Mitään tavara-tavaraa (no, paitsi 2kpl libero-kasseja:) ei tulisi mieleenkään ottaa mukaan! Vaikka paljonhan on sellaista tavaraa, joka menee hävitykseen käytön jälkeen, niinkuin just nuo teho-osastojen kuumemittarit yms. Ne kyllä saa ottaa ihan luvan kanssa.
niissä kasseissa ? Onko se joku kangaskassi ?
Täällä Ruotsissa saa laitokselta kangaskassissa n. 15 kpl Liberon ja Pampersin vaippoja, bodyn, lehden, näyteputket pyllyrasvaa, auton ikkunaan aurinkosuojan, pari liivinsuojusta, pyykkjauhenäytteen, kasan mainoksia.
Eli ensimmäisellä kerralla parit verkkohousut+siteitä; toisella kerralla kipulääkkeitä, puhdistuspuikkoja ja tutti. Niitä Liberon kasseja tosin lähti mukaan toisella kertaa kaksi, mutta silloin olinkin osastolla kahteen kertaan. =)
Huvittaa, että ihmisille kelpaa mikä tahansa, kunhan vain saa ilmaiseksi tai helposti varastettua... Ei tulisi itselle mieleenkään mutta meitä on moneksi...
kähveltänyt niitä ilmeisesti todella reilusti! sairaalan logo vaan loisti
Joku kommentoi, ettei ymmärrä, että joku ottaa mukaansa vaippoja. Ja että heillä ainakin on varaa ostaa omat. Joo, mutta tavallisista kaupoista ei saa esim. keskosten vaippoja. Meidän yllättäen syntynyt keskosemme painoi alle 2 kiloa ja käytti muistaakseni 40 (44?) kokoa potkupuvuissa. Kotiin oli varattu vaippoja 3-4 kiloiselle ja potkarit kokoa 56. Kätilö antoi mukaan keskosvaippoja, koska oli viikonloppu ja vaippojen maahantuoja (ainoa vaippoja myyvä PK-seudulla) oli kiinni. Potkaritkin oltaisiin saatu, mutta mies käytti kokonaisen iltapäivän Helsingin liikkeitä kierrellen ja sai haalittua koon 44 potkareita yhden sieltä, toisen täältä. Taidettiin saada vieläpä joku hyvin pieni tuttipullokin mukaan, kun toki sen "varastelun" lisäksi olin siinäkin mielessä huono äiti, ettei imettäminen onnistunut.
Eipä tullut mieleen, että näillä spekseillä olisimme olleet varkaita. Ja jos tarkkaan laskeskelee, niin minun korkealla veroprosentillani on kyllä yhdet vaipat kustannettu. Ja toimitukseni laitoksella oli nopea (muutamia tunteja) kun monet mammat jaksavat pidätellä vauvaansa yliaikaa, makoilevat synnyttelemässä päivätolkulla jne. Vitsi, vitsi,mutta ymmärtänette pointin. :)
Mä otin tutin. Vahingossa. Vasta autossa huomasin, että vauvan suussa oli sairaalan tutti. En mennyt palauttamaan.
Toiset on enemmän tavallisten alushousujen tyyppisiä ja ne pestään. Synnyttäneiden osastolla on sitten niitä kertakäyttöisiä, oikeita verkkopöksyjä, jotka menevät roskiin. Ne eivät edes kestäisi montaa pesua.
Aiheeseen: mä otin mukaani tutin, jonka saimme Calmette-rokotuksen yhteydessä, mulle määrätyt lääkkeet ja verkkohousuja parit. Kaikki luvan kanssa. Verkkohousuja siksi, että sektion jälkeen kaikki mun omat alushousut osuivat kipeästi haavaan ja kätilöt käskivät ottamaan verkkohousuja mukaan ekoiksi päiviksi, ne kun nousevat mahan yli eivätkä paina haavaa. Samassa huoneessa mun kanssani ollut venäläinen nuori äiti otti mukaansa vauvanvaatteita, ison määrän vaippoja, pukluliinoja ja ruokatilasta hedelmiä.