onko joku vienyt kotiin synnäriltä tavaraa?
siis älytön määrä häipyy sieltä, kuumemittareita, fliispeittoja, voiteita, vaatteita, hiusharjoja ym ym. En tajua miksi joku sieltä viitsi /kehtaa viedä...
Kommentit (74)
Vierailija:
siis älytön määrä häipyy sieltä, kuumemittareita, fliispeittoja, voiteita, vaatteita, hiusharjoja ym ym. En tajua miksi joku sieltä viitsi /kehtaa viedä...
Sitä rasvaa oli siis puristettu sellanen viiden sentin pätkä sellaiseen pieneen mukiin, johon pillereitä annostellaan.
En siis vienyt mitään. Sen vielä jotenkin ymmärrän, että joku ottaa itselleen muutaman (1-3) ison siteen (en itse ainakaan ole mistään kaupasta niitä löytänyt), mutta että vauvalle vaippoja... Vauvan vaippoja saa kaupastakin. Eikä ne niin kalliita ole.
Kaiken muun palautin kuuliaisesti. OYSin verkkohousut, tutin, hiusharjan, vauvan harsot/puklurätit, rintakumin, ihan kaiken. Mieleenkään ei tullut, että veisin jotain. Miksi ihmeessä olisin?
niissä oli vielä se pissaviiva, että tyhmemmätkin älyy, jos on vaipassa pissaa. Luvan kanssa mukaan sai ottaa tutin ja sitä lampaanvillarasvaa (vai mikäköhän se oli). Kaverini ovat myös vieneet tossuja parveketossuiksi ja lateksihanskoja siivoukseen..
Ainakaan mitään tekstiilejä tai vaatteita, nehän on lukemattomia kertoja käytettyjä ja muutenkin niin sairaalaa että huh. En muutenkaan varastele. Muutaman ison siteen otin koska en ollut muistanut ostaa kotiin niitä valmiiksi. Pyydän syvästi anteeksi.
ostaa uusia verkkopökiä kuin pestä käytettyjä. Näin kertoi kätilö minulle kesällä 2005, kun ihmettelin miksi verkkopökät nyt menevät roskiin, kun esikoisen aikoina 2003 menivät pyykkiin.
vaan se että minkä irti saa niin se otetaan...saavat jonkun tyydytyksen.
Itselläni oli side housuissa ja vauvalla vaippa. Se on normaalia, tuskinpa monellakaan on vauvalle vaippa ja itselle side mukana ? Meillä oli huoneeseen varattu pino vaippoja vauvalle ja loput jäi sinne, samoin siteet vessaan.
mutta rehellinen ihminen kyllä palauttaa ne sopivan tilaisuuden tullen. Tuskin minäkään lähtisin seuraavana päivänä asiasta tehden niitä palauttamaan mutta ihan varmasti ottaisin mukaan kun seuraavan kerran kaupungilla sairaalan lähettyvillä käytäisiin.
Unohtajalle kysymys on vain yhdestä myssystä ja yhdestä paidasta mutta sairaalalle se tarkoittaa satoja kadonneita myssyjä. Tämän ei luulisi olevan kovin vaikeasti käsitettävä asia.
Toisella kerralla pidin huolen ettei vaan viedä mitään. Itellekin vaihdoin ihan omat aluhousut ja siteen. Ja mun mielestä ne vauvanvaatteet on siellä ihan kamalan rumia!
kyllä nolotti kun kotona tajusin että ei niitä ois roskiin heitetty. ajattelin otaa sellaisen kotiin ja pestä ja käytää uudellen koska minusta oli tuhlausta heittää niitä roskikseen.
pitkään mietin että pitäiskö se rintakumi palautta anteeksi pyyntöjen kera, mutta tuolla kaapissa se edelleen pyörii.
Kyllä on sitten hienot tossut. Muuten meidän osastolla (olen sh) on aina pula potilaskengistä, ja niinpä sitten jotkut potilaat joutuvat käyttämään niitä sinisiä muovipussin tapaisia kengänsuojuksia liikkuessaan osastolla. Kyllä ihmiset ovat hävyttömiä.
Mullekaan ei ole tarttunut mitään synnäriltä mukaan. Kyllä kotona on paremmat varusteet eikä kyllä muutenkaan huvittaisi pölliä sairaalan tarvikkeita.
Mitään en tietenkään ottanut kotiin. Miehelleni oli synnärillä sanottu, että kaikki normaalikokoiset miesten sandaalit ovat lähteneet isien mukaan, joten mieheni oli salissa sukkasillaan ja niiden päällä ne siniset suojamuovit. Joku oli vienyt cd-soittimenkin! Törkeää!
Tai mistään ylipäätänsä... Huh, huh...
Vahinkojahan sattuu kenelle tahansa, ja tällöin viedyt tuotteet voi (ja kuuluukin) palauttaa sinne (jos siis kyseessä ei kertakäyttötuote), mutta että joku ihan tietoisesti otti muistoksi vauvanvaatteita!!! :O
Me lähdimme sairaalasta, mukanamme sairaalanomaisuutta:
- vauvalla vaippa päällä.
- minulla side housuissa.
- ja pieni tippa rasvaa siinä sellaisessa lääkepurkissa, jota olin hoitohuoneesta ottanut huoneeseeni nännirasvaksi. Siinä pakatessa hoitaja sanoi, että ota vain mukaasi, kun roskiin se menee kuitenkin.
Mutta mitään muuta emme todellakaan mukaan ottaneet, sillä niin ei vain kuulu toimia.
Miksi ihmeessä pitää ottaa esim. vauvalle niitä vaippoja mukaan? Kun varmasti kaikilla on niitä kotona jo odottamassa? Järjetöntä. Sillä se on kuitenkin varastamista.
Jos nyt jollakin on niin suuri se jälkivuoto, ettei kaupan suurimmatkaan siteet meinaa riittää, niin eikö omatunto silloin käske kysymään henkilökunnalta lupaa, josko saisi ottaa pari sidettä mukaansa???
Itse en ole nähnyt kenelläkään mitään sairaalan tavaroita, mutta tätini joka on kätilö, on kertonut nähneensä ihmisillä esim. junassa:
-sairaalan lasinen tuttipullo.
-kapaloliina, jossa se sairaalan leima.
-vaatteita (joissa myös se leima).
Miten kukaan kehtaa!!!!
vauvan kietaisupaitoja, harsoja ainakin 6kpl, kaikki vaipat mitä irti saatiin, niitä naisten housuja.. siis kaikki milä lähti irti. eikä olla mustalaisia
Meidän synnärillä ei synnyttäneille riittänyt niitä imetysliivejäkään, kätilö sanoi että ne lähtee heti äitien mukaa :(
jos se on rahasta kiinni ettei ole varaa hankkia ko tavaroita itse niin miksi on lapsia ylipäätään pitänyt tehdä???
Enkä voinut kuvitella, että sellaisia tarvitsisin synnytyksen jälkeen kun en tiennyt olevan olemassakaan.
11
Olin kyllä pakannut ne kaikki valmiiksi kassiin ja miehen piti ne tuoda sairaalaan. Kassi oli kuitenkin kaatunut eteiseen ja mies oli heittänyt sinne vain haalarin takaisin, joten minun oli pakko ottaa ne vaatteet tai vauva olisi saanut tulla alastomana kotiin. Tuttiakaan en viitsinyt vauvan suusta repiä ja turhaan huudattaa.
Meinasin kyllä palauttaa ne myöhemmin, mutta en ole kehdannut.
n. 5-6 kappaletta. Vauvalle vaippoja pari-kolme. Ajattelin, että en jaksa heti mennä kauppaan samana päivänä ja arvioin että kotona olevat terveyssiteet eivät riitä jälkivuodolle.
matkan aikana oli hyvä olla. Toiselle lapselle jäi sairaalan pienet sukat vauvantumpuiksi, tosin luvalla nekin.
Kättärissä työskentelevä kätilöystäväni kertoi taannoin juttua mustalaisäidistä, jonka käynnin jälkeen synnytyssalista hävisi lasten iso punnitusvaaka. Kätilö raportoi asiasta vahtimestarille, joka havaitsi mustalaisäidin paksun mekon pullistelevan omituisesti. Hän meni mukamas mekkoa ihastelemaan ja eikös mekon alta löytynyt kadonnut vaaka ja kaikkea muutakin varastettua sairaalakamaa.