Paljonko teillä menee viikossa rahaa ruokaan?
Montako aikuista ja montako lasta?
Syöttekö töissä / koulussa osan ruuista?
Meillä 3 aikuista, joista 2 syö kaikki ruuat kotona ja yksi 1 ruuan koulussa. Kulut viikossa 250 e.
Kommentit (15)
Kolmekymppiä, yksi ihminen. Olen aika taitava tekemään monipuolista ruokaa edullisesti, vaikka itse kehunkin.
2 aikuista. 50€. Ei sisällä kummankaan ma-pe lounasta
Ei yhtään kun ei ole mistä mennä. Dyykkaan roskiksista, käyn Hurstilla ja tällä helluntaiseurakunnassa. Täällä saa aina kahvia, kolmekin kupillista ja pullaa sekä keksin.
Eläkeläispariskunta, syödään arkisin kaupan valmisateriat ja sunnuntaisin teemme kotiruoat. Vähän yli 100 euroa menee viikossa.
100€ 2 aikuista. Jos olen yksin niin ehkä 20€.
1 aikuinen, ruokajono 400 m päässä en osta ruokaa ollenkaan kaupasta ellei joskus tule sushin himo tai maitolopussa
muuten saan 2 kertaa viikossa kassit täyteen ruokaa ja se on kanafileitä ja lohtakin usein, 2 kertaa viikoss aois ilmaislounaskin ja joka päivä ilmainen aamupala, vaan en oo jaksanna käydä niissä kun riittää ruokaa muutenkin jonosta
eli sanoisin että ei yhtään rahaa mene ruokaan
Andy
Yksin asun ja ruokamenot jotain 1000 euroa, kallista syödä terveellisesti.
Kymmenen kuukauden keskiarvo tänä vuonna 63e viikossa, sisältää taloustavaroita kuten WC/talouspaperia, astianpesuainetta ym sekä satunnaisia lounaita ulkona. Ruuan teen itse mutta syön hyvin.
Sinkku eläkelainen
Ruuasta viis mutta wc paperiin menee satanen.
Tämä on ihan käsittämätöntä miten ihmiset syö 2 henkeä 50 eurolla per viikko. Ei voi olla kovin terveellistä.
Jos lasketaan vaikka, että 2 henkeä käyttää maitoa sen 8 l, niin se tekee yksistään 8 e. Hedelmiä ja vihanneksia sen 500 g per päivä, niin se tekee 7 kg ja vaikka osa olisi jotain edullista kaalia, niin jos ei pelkkää kaalia syö, niin kilohinta on ehkä keskiverrosti 2 e eli hevit 14 e. Nyt ollaan jo 22 eurossa. Margariinia ehkä 2 e rasia ja siitä seuraa 24 euroa ja sitten leivän päälle juustoa tai leikkelettä, niin 3 e lisää eli 27 euroa. 4 leipää sihen päälle niin tekee helposti 8 euroa ja summa on jo 35 euroa. Jotain rahkaa, ehkä euron per päivä per henkilö, niin tekee 14 euroa vielä lisää ja plim ollaan jo siinä 50 eurossa ja yhtään ruokaa ei ole vielä nenän alla, pelkät aamiaiset, välipalat ja iltapalat kasassa.
Ruokaa on pari kertaa päivässä, niin se tekee viikossa 28 ruokaa. Vaikka olisi mitä tahansa ruokaa, niin alle euron annos ei terveellistä ja monipuolista saa, ehkä 2 euroa realismia.
Jotkut taitaa unohtaa jotain kuluja aika paljon tai sitten on oikeasti tosi köyhää porukkaa liikenteessä, jotka syö valitettavan yksipuolisesti. Kyllä tietysti lenkkiä, ranskalaisia ja kaurapuuroa saa edullisesti.
200e. Kaksi aikuista,kaksi teiniä.
Kokkaan melkein kaiken itse, ostan kilohinnalla enkä jätä hukkaan. Väitän syöväni keskivertoa terveellisemmin, huomioin mm proteiininsaannin ja kasvisten riittävyyden. Mulla yksinollessa ruokakulut on. 35-40 eur, 2 teiniä on vuoroviikoin ja silloin menee n 130-140 eur.
Yhteensä n 410 eur/kk.
N. 150€ 2 kaksi aikuista ja yksi lapsi. Meillä keliakia nostaa ruoan hintaa entisestään.
Uff liikaa. Kaytan torille n. 30e hedelmiin ja kasviksiin. Kauppaan n. 100-150e.
Lapsi syo koulussa lounaan.. n. 50e/ viikko.
Mutta 50% menee havikkiin. Mennaan kuitenkin ravintolaan. Siihen menee 100-200e viikossa.
3 hlö
Asutaan edullisessa maassa ja taalla parjaisi paljon vahemmalla. 100e/viikko soisi todella hyvin ja laadukkaasti.
Ehkä 50-60 e. Teen ruoan itse.