Talo täynnä ihan hyväkuntoista tavaraa. Mistä saan motivaatiota alkaa myymään?
Aikoinaan myin paljonkin huutonetissä. Eniten vuosina 2007-2013. Myin sitä mukaa lasten tavaroita ja vaatteita, kun jäivät pieniksi. Rattaita ym.
Nyt tilanne on se, että iso asunto on täynnä tavaraa viimeisen 25 vuoden ajalta, mitä on ostettu. Tavara on ihan hyväkuntoista ja säilytetty aina sisätiloissa, lämpimässä.
Voi olla, että muutto tulossa muutaman vuoden kuluttua ja siksikin pitäisi tavaraa karsia.
Olen heittänyt kierrätykseen jo noin 10 autolastillista tarpeetonta tavaraa ja vaatetta, mutta nyt heräsi ajatus, että näistä voisi saada rahaakin, kun on raha tiukassa. En vain mistään saa revittyä motivaatiota, olo on kuin jähmettynyt. Tiedän kokemuksesta, kuinka työläs esim. huutonetti aikoinaan oli postituksineen. Nyt en edes enää tiedä, miten postitus toimisi.
Kommentit (27)
Kannattaa miettiä, onko järkeä myydä mitään minkä joutuu myöhemmin ostamaan kalliisti takaisin. Kaikki muu voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä olet hamstrannut? Tavara on vanhaa eikä kelpaa sinulle niin miten ajattelet kelpaavan muille?
Kaikki on hyväkuntoista. Sisustustavaraa paljon tavaroista tekstiileihin, lasten hyväkuntoisia leluja paljon. Kirjoja. DVD. CD. Siis mikään ei ole roinaa eikä todellakaan kaatopaikkakamaa. Laadukasta kamaa oon aina ostellu. En tiedä miksi, rahaa oli aikoinaan ja liikaa säilytystilaa. Ja nyt havahduin tähän tavaramäärään.
Roinaahan tuo on. Kuka ostaa kirjoja, dvd levyjä ym? Sisustustavarakaan ei sinulle enää kelpaa, joten miksi kelpaisi muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä olet hamstrannut? Tavara on vanhaa eikä kelpaa sinulle niin miten ajattelet kelpaavan muille?
Kaikki on hyväkuntoista. Sisustustavaraa paljon tavaroista tekstiileihin, lasten hyväkuntoisia leluja paljon. Kirjoja. DVD. CD. Siis mikään ei ole roinaa eikä todellakaan kaatopaikkakamaa. Laadukasta kamaa oon aina ostellu. En tiedä miksi, rahaa oli aikoinaan ja liikaa säilytystilaa. Ja nyt havahduin tähän tavaramäärään.
Samaa mietin, en ole hamstraaja vuosikymmenten saatossa kaikkea vaan kertyy. Remontin yhteydessä vein paljon jätesäkissä roskiin. Myöhään illalla mietin pitäisikö käydä tsekkaamassa josko tarvitsen vielä😳
Lapset muuttaneet, eikä heille mikään mun kipoista kelvannut, päinvastoin poika toi astioita kun muutti tyttöystävän kanssa yhteen. Ei kuulemma natsannut kaikki lasitkaan yhteen🤔
Finlandia kirja ostaa ja myy vanhoja kirjoja.Ja on vielä joitakin antikvariaattejakin. Katso netistä.
Kyllä kirjat saattaa mennä kaupaksi Vintedissä. Olen nyt pari kirjaa myynyt ja pitäisi lisää laittaa myyntiin. Kun vielä laittaa pakettialet käyttöön, niin joku voi ostaa useamman tuotteen kerralla. Halvin hinta minkä Vintedissä pystyy laittamaan on 1€.
Huonekaluja ja vaatteita en vieraalta ostaisi. En myöskään laitteita, joista ei voi tietää, kuinka huonossa kunnossa lopulta ovatkaan. Jotain vanhoja lehtiä ehkä nostalgiamielessä. En halua elukoita kotiini.
Arvottomat on toki arvottomia, mutta kyllä esimerkiksi talonpoikaishuonekalujen myynnistä tuli hyvät rahat ja ostajia oli jonoksi saakka, vaikka en pilkkahintaan myynyt.