Talo täynnä ihan hyväkuntoista tavaraa. Mistä saan motivaatiota alkaa myymään?
Aikoinaan myin paljonkin huutonetissä. Eniten vuosina 2007-2013. Myin sitä mukaa lasten tavaroita ja vaatteita, kun jäivät pieniksi. Rattaita ym.
Nyt tilanne on se, että iso asunto on täynnä tavaraa viimeisen 25 vuoden ajalta, mitä on ostettu. Tavara on ihan hyväkuntoista ja säilytetty aina sisätiloissa, lämpimässä.
Voi olla, että muutto tulossa muutaman vuoden kuluttua ja siksikin pitäisi tavaraa karsia.
Olen heittänyt kierrätykseen jo noin 10 autolastillista tarpeetonta tavaraa ja vaatetta, mutta nyt heräsi ajatus, että näistä voisi saada rahaakin, kun on raha tiukassa. En vain mistään saa revittyä motivaatiota, olo on kuin jähmettynyt. Tiedän kokemuksesta, kuinka työläs esim. huutonetti aikoinaan oli postituksineen. Nyt en edes enää tiedä, miten postitus toimisi.
Kommentit (27)
Olen tehnyt joka vuosi siivouksen, ei oo kertnyt mitään kummoisempaa.
Mitä ihmettä olet hamstrannut? Tavara on vanhaa eikä kelpaa sinulle niin miten ajattelet kelpaavan muille?
Vastaavaan ketjuun kirjoitin että mulla on yksin tyhjennettävänä okt. Lapset muuttaneet jo pois ja muutan krs taloon. En edes yritä mitään myyntisäätöä, kaikki , mitä en tarvirse, tilaan kuorma- auton , paku ei riitä ja vien kaatopaikalle. Suosittelen samaa, muutto on työläs ilman jotain nettimyyntisäätöäkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt joka vuosi siivouksen, ei oo kertnyt mitään kummoisempaa.
No tämähän ei tähän hätään auta. Ei voi matkustaa aikakoneella menneisyyteen ja myydä sitä mukaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä olet hamstrannut? Tavara on vanhaa eikä kelpaa sinulle niin miten ajattelet kelpaavan muille?
Kaikki on hyväkuntoista. Sisustustavaraa paljon tavaroista tekstiileihin, lasten hyväkuntoisia leluja paljon. Kirjoja. DVD. CD. Siis mikään ei ole roinaa eikä todellakaan kaatopaikkakamaa. Laadukasta kamaa oon aina ostellu. En tiedä miksi, rahaa oli aikoinaan ja liikaa säilytystilaa. Ja nyt havahduin tähän tavaramäärään.
Mulla oli samanlainen tilanne pari vuotta sitten. Kun hommaan vaan ryhtyi, niin kyllä se siitä.
Itse pidän huutokauppoja lähes pelleilynä ja ajanhukkana 😄 Laitoin siis Toriin myyntiin, siihen selkeä hinta, kaikki tarpeelliset mitat ja tiedot. Ja että ostaja noutaa, mitään en lähetä. Toimi erittäin hyvin. Muutama "ostaja" vinkui kuljetusta ym, mutta vastasin hyvin lyhyesti enkä jatkanut mitään kaupantekoa sellaisten kanssa.
Kaikki meni kaupaksi ja sain hyvät rahat.
Käytännössä siis myin kaikki oikeasti hyvän hintaiset tavarat, eli huonekalut, isompaa sisustustavaraa, jne. Kaiken pikkusälän, kuten tekstiilit, pienet sisustustavarat, lelut ym keräsin ja vein kierrätyskeskukseen.
Täytyy osata nähdä mikä oikeasti on sen arvoista että sitä lähtee myymään, ja mikä ei. Esim.kirjoja, CD-levyjä ja DVD-leffoja ei kannata myyntiin laittaa, niitä ei kaikki kierrätyskeskuksetkaan ota vastaan.
Ihan aluksi ap.:n kannattaa lukea pitkää Tavarapaljous-keskustelua tai laittaa tuo aloitusviesti sellaisenaan tuohon keskusteluun. Tavarapaljous-keskustelusta löytyy varmasti jotain vinkkejä ja neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on hyväkuntoista. Sisustustavaraa paljon tavaroista tekstiileihin, lasten hyväkuntoisia leluja paljon. Kirjoja. DVD. CD. Siis mikään ei ole roinaa eikä todellakaan kaatopaikkakamaa. Laadukasta kamaa oon aina ostellu. En tiedä miksi, rahaa oli aikoinaan ja liikaa säilytystilaa. Ja nyt havahduin tähän tavaramäärään.
Kukaan ei osta kirjoja, heitä pois tai vie SPRn kirppikselle. Torissa myin ennen muuttoa pari huonekalua ja vintedissä vaatteita. Loput vein kaatopaikalle. En tiedä käykö kukaan enää huutonetissä.
Soita huutokauppakeisarille ja pyydä vähintään kolminkertainen hinta todellisesta arvosta. Pääset telkkariin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli samanlainen tilanne pari vuotta sitten. Kun hommaan vaan ryhtyi, niin kyllä se siitä.
Itse pidän huutokauppoja lähes pelleilynä ja ajanhukkana 😄 Laitoin siis Toriin myyntiin, siihen selkeä hinta, kaikki tarpeelliset mitat ja tiedot. Ja että ostaja noutaa, mitään en lähetä. Toimi erittäin hyvin. Muutama "ostaja" vinkui kuljetusta ym, mutta vastasin hyvin lyhyesti enkä jatkanut mitään kaupantekoa sellaisten kanssa.
Kaikki meni kaupaksi ja sain hyvät rahat.
Käytännössä siis myin kaikki oikeasti hyvän hintaiset tavarat, eli huonekalut, isompaa sisustustavaraa, jne. Kaiken pikkusälän, kuten tekstiilit, pienet sisustustavarat, lelut ym keräsin ja vein kierrätyskeskukseen.
Täytyy osata nähdä mikä oikeasti on sen arvoista että sitä lähtee myymään, ja mikä ei. Esim.kirjoja, CD-levyjä ja DVD-leffoja ei kannata myyntiin laittaa, niitä ei kaikki kierrätyskeskuksetkaan ota vastaan.<
Juuri näin. Ja tosiaan, kirjat menee huonosti, toki voisit jostain divarista kysyä.
CD:t, DVD:t ja muu vähempiarvoinen pikkusälä: jos paikkakunnallasi on jotain ilmaisia kirppiksiä, esim. puistokirppiksiä, yrittäisin myydä näitä siellä.
Kirjat ja cd:,t ei ole minkään arvoisia. Eikä vanhat vaatteet, oli kunto mikä tahansa, kierrätykseen vaan. Samoin kaikki arvottomat astiastot, korite-esineet, huonekalut jne.
- omakotitalon myyjä
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ymmärtänyt aloitusta!
Ei ollut kyse kelpaamisesta, vaan siitä, että tavaraa on liikaa, koska kohtapuoliin pitää miettiä muuttoa pienempään.
Vierailija kirjoitti:
No, kun tarpeeksi vanhaksi elät, niin huomaat, että vuosikymmenten saatossa kertyy jos jonkinmoista tavaraa ja tekstiiliä. Ja jos on iso talo, niin sinnehän mahtuu. Ruuhkavuosina ei ole välttämättä aikaa karsia sen kummemmin, kun tilaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noista saa just mitään. Kirjoja ei kukaan ota edes vastaan. Lähetä Ruotsiin, Sellpyyn.
Isot tavarat järkevällä hinnalla Toriin, vain nouto -maininnalla. Kun hinnat on kohdillaann, niin lelut liikkuu aika hyvin livekirppiksillä, samoin sisustustavara.
Aloittaminen on vaikeinta, kun saat yhden tavaran laitettua Toriin, niin siitä se lähtee ja voit jopa innostua :)
Vanhempi tavara voi olla halutumpaa kuin uusi, esimerkiksi vaatteet oli vielä parikymmentä vuotta sitten aivan helvetin paljon parempaa laatua. Nyt 2000-luvun alku trendaa (vai onko enää?) niin kannattaa vaatteita todellakin myydä. Myös esim kokopuiset huonekalut on välillä tosi haluttuja. Cd ja dvd levyt ei välttämättä oo kiinnostavia ja kirjat ei ollenkaan oo ihan joitain tiettyjä lukuunottamatta. Mutta kun laitat myyntiin niin tee se selväksi, että ovat laadukkaampaa kuin kaupasta yleisesti saa, niin ostajia luulisi olevan :)
Yksi vaihtoehto on Facebookin ryhmät, on jos jonkinlaista ryhmää eri tuotteille ja erikokoisille vaatteille.
Jos otat hyvän kuvan ja asetat edullisen hinnan, voi esim. hyvän ja halutun vaatteen myydä nopeastikin. Esim. Marimekko ja merkkivaatteet, isot koot jne.
Postittaa voi vanhoissa pahvilaatikoissa tai kaupan käytetyissä pakkauksissa. Alle 3 cm taiteiltu pakkaus on halvin, menee postiluukkuun. Varo kirjatoukkia kuitenkin.
Omaposti lienee kätevin, minä en ole sitä ottanut. Sarjapakettikoodeja voi ostaa Postista, säästät maksuissa. Nykyään tosiaan lähettäjä tekee netissä kaiken työn, kirjoittaa tiedot jne ja maksaa.
Olen ymmärtänyt, että halvimmat lähetyskulut on Vinted jne. toimijoilla. En jaksa niitä, vaan myyskentelen ylimääräistä omaisuuttani pikkuhiljaa perinteisen Postin kautta.
Joskus otan lähikaupungista kirpputoripöydän, sinne tavaraa nätisti ja halvalla. Kauppa kyllä käy - sesonkitavaroista!
Muita samassa tilanteessa olevia?