Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne oikein hankkia lapsia tässä tapauksessa?

Vierailija
05.11.2025 |

Jos ihmisellä on joku pitkäaikainen sairaus / vamma, joka saattaa periytyä hänen lapselleen, niin onko mielestänne oikein, että hän hankkii lapsia? Jos ihminen on vaikka sokea ja se saattaa periytyä hänen lapselleen, niin onko mielestänne hyväksyttävää, että hän silti hankkii lapsia? Jos hän vaikka hankkii useamman lapsen ja olisi riski, että ainakin yksi ja jopa useampi näistä lapsistakin olisi sokeita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten vakava asia on, miten ihminen on itse sinut asian kanssa ja kuinka paljon se on haitannut hänen elämäänsä. Itse asian kokenut tietää parhaiten, haluaako hän saman asian rakkaimmalle ihmiselleen.

Vierailija
2/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hankkinut. Äidilläni on perinnöllinen sairaus, joka SAATTAA tulla minulle, ja mikäli se tulee minulle, se tulee myös tyttärelleni. Se tosin alkaa yleensä oireilla vasta noin 50-vuotiaana, kuten äidillänikin. Itse en ainakaan elä sairautta peläten, vaan koen elämäni olevan nautinnollista ja onnellista sairauden mahdollisuudesta huolimatta. Jossittelemalla menee elämästä ilo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

evoluutio on prosessi, joka on paitsi täydellistä sattumaa ilman mitään tarkoitusta mihinkään suuntaan, myös prosessi, joka sisältää itse itseensä kätkettynä mallin joka "korjaa itse itseään".

On vain olosuhteita, sattumaa ja eloonjäämisen taistelua.

Erilaiset ominaisuudet periytyvät eri tavalla, erilaiset taudit periytyvät eri tavalla, joskus nämä ominaisuudet sammuvat linjasta kokonaan, joskus tulee uusia, jne.

Biologia on vuosituhansien ajan perustunut groteskiin määrään kärsimystä, kuolemaa, eloonjäämisen valintaa, jne.

Vierailija
4/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sokeita lapsia maailmaan tekisi

Vierailija
5/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä erikoinen ajattelutapa. Kenelle tahansa saattaa tulla sairas lapsi. Täysin tervegeenistä ihmistä kun ei ole olemassa. Lähtisin ajattelemaan asiaa vain sen kautta, haluaako hlö lapsia vai ei. 

Vierailija
6/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai missä tapauksessa?

Vierailija
7/7 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten vakava asia on, miten ihminen on itse sinut asian kanssa ja kuinka paljon se on haitannut hänen elämäänsä. Itse asian kokenut tietää parhaiten, haluaako hän saman asian rakkaimmalle ihmiselleen.

Miksi lapsen pitäisi olla rakkain ihminen?