Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurilla joku uusi laite, joka kloksuttaa, mikähän on?

Vierailija
05.11.2025 |

Mikä voi pitää sellaista ihmeellistä napsuvaa ääntä? Tuolta naapurista tuntuu tulevan.

Eli kuuluu sellainen kloks, kloks, kloks 3 kertaa peräkkäin ja sitten noin 5 sekunnin tauko ja taas kloks, kloks, kloks jne.

Se alkaa n klo 15 ja päättyy 22 aikaan. Ollut nyt pari viikkoa lähes joka päivä. Rupee jo ottaan päähän.

Siinä asuu sellainen eläkeikää lähestyvä reilu 60 v nainen. Sillä on kissa siellä. Asunto on pienehkö kaksio.

Eli kyllä se niin kuin päälle laitetaan se ääni ja sitten taas sammutetaan. Joudun tällä puolen laittamaan aina jotain vastamelua, että en kuulisi sitä monotonista plopsutusta.

Onko kellään mitään arvauksia? 

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valosarjojen ajastinhan se siellä.

Vierailija
42/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no, onneksi nyt sammui, tältä päivältä. Kyllä se nyt näköjään tietää, että hiljaisuus alkaa klo 22.

no sammui hetkeksi, noin 10 minuutiksi ja jatkuu taas.

ap

Minun asunnossani on WC lattialämmittimen ajastin WC:n ulkopuolella mikä pitää naksuna ääntä aina 5 min välein. Se naksuu myös öisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä hiirien karkotin tekee tota ääntä. 

no minä tässä mietin, että voisiko se olla siihen kissaan liittyvää? Ihan kerrostalossa ollaan. 

Minkälaista ääntä robotti-imuri pitää?

ap

Miten hiirenkarkotin liittyy kissaan?

Vierailija
44/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän hajallinen mekaaninen Valmet seinäkello? 

Hajallinen?

Vierailija
45/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurista kuuluu joskus outoa lattiaa kaapivaa ääntä. Mikäs se mahtaa olla.

Vamppyyri raahautuu lattialla? 😁

Vierailija
46/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti kausivalojen ajastin. Se nakuttaa erittäin suurella äänellä ja pitää välillä pienen tauon.

Missä se ajastin on? Parvekkeellako? Tuohan kuulostaa ihan kauhealta, ku8n kiinalainen vesikidutus!

Vierailija
47/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikemmin Zetor!

Vierailija
48/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti kausivalojen ajastin. Se nakuttaa erittäin suurella äänellä ja pitää välillä pienen tauon.

Missä se ajastin on? Parvekkeellako? Tuohan kuulostaa ihan kauhealta, ku8n kiinalainen vesikidutus!

Pistorasiassa, todnäk ap:n seinää vasten.

Vierailija
49/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no, onneksi nyt sammui, tältä päivältä. Kyllä se nyt näköjään tietää, että hiljaisuus alkaa klo 22.

ap

Minun asunnossani on WC lattialämmittimen ajastin WC:n ulkopuolella mikä pitää naksuna ääntä aina 5 min välein. Se naksuu myös öisin.

Miten itse siedät tuota? Onhan hiljaisiakin ajastimia. Nykyään on wifillä/bluetoothilla hallittavia älypistorasioitakin, joihin voi ajastaa mitä haluaa. Eikä kuulu pihaustakaan, ellei se ajastettava laite itsessään tuota melua.

Vierailija
50/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä nyt tämän asian aion ottaa esille. Mutta kun kyseessä on muutenkin häirikkönaapuri, niin ajattelin että mitähän se nyt on keksinyt. 

Se on kova valehtelemaan ja pistää kaiken naapurien syyksi, niin ei se juttelu ole mitenkään hedelmällistä. Se voi hiljentyä hetkeksi, mutta tapansa mukaan aloittaa aina uudestaan. Ei käy ihan täysillä. Se ei ole pahoillaan aiheuttamastaan häiriöstä, vaan ainoastaan siitä

Ihan sitten vaan tiedoksi, että runkoäänet saattavat usein kuulua aivan eri suunnasta kuin missä äänilähde on. Tämä on nähty ja kuultu monta kertaa.

Kerron esimerkin lapsuudestani. Alakerran naapuri kolmoskerroksesta nimittäin tuli vanhemmilleni kitisemään, että meidän arkkupakastin on varmaan vaihdettu tai siirretty, kun siitä kuuluu häiritsevää hurinaa heidän keittiöönsä. No, eihän meillä mitään uutta pakastinta ollut, eikä meistä vanhankaan ääni ollut mite

Tiedän kyllä tämän. Olen tässä nyt 20 vuotta asunut, ja sillä tavalla suurin piirtein osaan hakea mistä se mahdollinen ääni tulee. Olen siis hyvin tietoinen, että vaikka mulla kuuluisi asia x vähän tai kohtalaisesti, niin naapurissa hyvinkin selvästi.

Siksikin lähdin kysymään, että mikähän se ylipäätään voi olla edes, että tuleeko täällä kellään mitään mieleen?

Mutta mitä nyt ton kanssa olen tässä joutunut asioimaan, niin uskon että se tulee sieltä. En koskaan lähde ketään syyttämään, ennen kuin olen varma asiasta. Siksi en ole vielä tehnyt asialle mitään. 

Sitä mä ihmettelen, että onko se esim. puolikuuro, kun jos itse olisin ostanut jouluvalot jotka plopsottaa tuollain, niin olisin jo aikoja sitten vaihtanut töpselimalliin.

ap

Vierailija
51/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on 1970-luvun neukkukuutio, mutta tänne on lisätty niin paljon kaikkea hienoa uutta elektroniikkaa, että täällä ei ole koskaan hiljaista. Sähkökeskuksen äänet kuuluvat, saunojen ajastinten äänet ja saunomiset kuuluvat, vesikeskuslämmityksestä aiheutuvat äänet kuuluvat, huippuimurin äänet kuuluvat, liikenteen äänet kuuluvat, kaikki naapurien toiminnot kuuluvat. 

Vierailija
52/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajallinen?

No jos se kerran pysähtelee välillä, kunnossa oleva Valmet seinäkello raksuttaa tasaisesti ja jatkuvasti.

Vierailija
53/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten itse siedät tuota? Onhan hiljaisiakin ajastimia. Nykyään on wifillä/bluetoothilla hallittavia älypistorasioitakin, joihin voi ajastaa mitä haluaa. Eikä kuulu pihaustakaan, ellei se ajastettava laite itsessään tuota melua.

Mulla on ikivanha pistorasiaan liitettävä ajastin, jossa mekaanisesti liikuteltavia osia, millä ajastus asetetaan. Mutta ei sekään pidä mitään ääntä. 

Vierailija
54/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mulla on ikivanha pistorasiaan liitettävä ajastin, jossa mekaanisesti liikuteltavia osia, millä ajastus ase

Se onkin laatupeli. Naapuri on ostanut halvan. 

Vierailija
55/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valosarjojen ajastinhan se siellä.

no kiitos tästä, käy hyvinkin järkeen.

ap

ja kyllä, kiinalaista vesikidutusta tää rupeaa entistä enemmän muistuttamaan jatkuessaan päivästä toiseen.

Vierailija
56/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on 1970-luvun neukkukuutio, mutta tänne on lisätty niin paljon kaikkea hienoa uutta elektroniikkaa, että täällä ei ole koskaan hiljaista. Sähkökeskuksen äänet kuuluvat, saunojen ajastinten äänet ja saunomiset kuuluvat, vesikeskuslämmityksestä aiheutuvat äänet kuuluvat, huippuimurin äänet kuuluvat, liikenteen äänet kuuluvat, kaikki naapurien toiminnot kuuluvat. 

Järkyttävää! Onko omistusasuntosi?

En pystyisi asumaan tuommoisessa. Otan osaa. 🙏🏼

Vierailija
57/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä nyt tämän asian aion ottaa esille. Mutta kun kyseessä on muutenkin häirikkönaapuri, niin ajattelin että mitähän se nyt on keksinyt. 

Se on kova valehtelemaan ja pistää kaiken naapurien syyksi, niin ei se juttelu ole mitenkään hedelmällistä. Se voi hiljentyä hetkeksi, mutta tapansa mukaan aloittaa aina uudestaan. Ei käy ihan täysillä. Se ei ole pahoillaan aiheuttamastaan häiriöstä, vaan ainoastaan siitä

Ihan sitten vaan tiedoksi, että runkoäänet saattavat usein kuulua aivan eri suunnasta kuin missä äänilähde on. Tämä on nähty ja kuultu monta kertaa.

Kerron esimerkin lapsuudestani. Alakerran naapuri kolmoskerroksesta nimittäin tuli vanhemmilleni kitisemään, että meidän arkkupakastin on varmaan vaihdettu tai siirretty, kun siitä kuuluu häiritsevää hurinaa heidän keittiöönsä. No, eihän meillä mitään uutta pakastin

Miten se töpseli ääneen vaikuttaa?

Vierailija
58/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mulla on ikivanha pistorasiaan liitettävä ajastin, jossa

Se onkin laatupeli. Naapuri on ostanut halvan. 

Milloin naapuri muka halvemman ostaa kerrostalot yheisössä?

Vierailija
59/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron esimerkin lapsuudestani. Alakerran naapuri kolmoskerroksesta nimittäin tuli vanhemmilleni kitisemään, että meidän arkkupakastin on varmaan vaihdettu tai siirretty, kun siitä kuuluu häiritsevää hurinaa heidän keitti

no ei töpselissä olevat jouluvalot plopsota. Ne voi lykätä päälle ja ottaa pois silloin kun haluaa, ilman että ne pitää mitään meteliä.

Vierailija
60/63 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mulla

Enemmän yksityisyyttä kerrostalossa on ollut kuin perinteikkäällä kaavasuojellulla pientaloalueella. Voisi vaikka kävellä halp ajastin kädessä, ei ketään kiinnosta. Eihän ap:kaan tiennyt ennen tätä. :D