Miksi kapitalismi toimii niin ettei kellään ole varaa mihinkään kun kaikki on kallista, ja työ on uuvuttavaa?
Kommentit (41)
Vastasit juuri itse kysymykseen. Kyseessä on pienen eliitin leikki. Sama täällä jossa Orpo toteuttaa käytännössä EK:n eli muutaman superrikkaan omistajasuvun pyrkimyksiä.
Kapitalismi toimii niin, että kaupat on täynnä mutta harvoilla on varaa. Kommunismi toimii niin, että kaupat on tyhjät ja ei ole väliä onko kellään varaa.
Johtuu siitä, että kapitalismi ei ole tajunnut, että orjuus tekee kapitalismin mahdottomaksi. Jos olisi maailmanlaajuinen minimipalkka niin kaikki olisi melk ok.
Vierailija kirjoitti:
Kommunismi ei ole koskaan toiminut. Luuletko sen jotenkin taianomaisesti toimivan tällä kertaa? Olet typerä.
Toimiiko kapitalismi?
Kaikenlaisia kuormasta syöviä loisia me vaan ylläpidetään. Me tehdään työt, ja saastaiset lähi itäläiset, joupponarkit, vuokraloordit, eliitti ym roska korjaavat hedelmät tekemättä itse mitään.
Menehän töihin niin sullakin on varaa elää normaalisti eikä katkeroitua turhasta neljän seinän sisällä. Mielenterveyskin kohenee.
Mihin pitäisi olla varaa? Minulla on aivan tavallinen amk:n edeltäjän tekun tutkinto ja olen tehnyt tavallisia työnjohtajan ja asiantuntijan töitä. On ollut varaa ostaa asunto ja auto. Harrastaa ja matkustella lomilla. Sen verran on jäänyt ylimääräistä, että olen voinut sijoittaakin.
Suurin osa kavereistani on samanlaisia. On perheet, talot ja autot, eikä kukaan valita puutetta tai elämän raskautta. Mitä muuta pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommunismi ei ole koskaan toiminut. Luuletko sen jotenkin taianomaisesti toimivan tällä kertaa? Olet typerä.
Toimiiko kapitalismi?
Kaikenlaisia kuormasta syöviä loisia me vaan ylläpidetään. Me tehdään työt, ja saastaiset lähi itäläiset, joupponarkit, vuokraloordit, eliitti ym roska korjaavat hedelmät tekemättä itse mitään.
Kapitalismi kannustaa työntekoon. Kommunismissa taas teet raskasta duunia ja päivän päätteeksi jotkut sohvalla maleksivat luuserit ottavat kaikki sun palkasta. Kapitalismissa pidät palkkasi ja voit sijoittaa ja kasvattaa varallisuutta. Mikäli työ ei maksa mielestäsi tarpeeksi hyvää palkkaa, voit kilpailuttaa työnantajasi.
En todellakaan tiedä. Se ehkä voisi jotenkin liittyä leikattuihin esinahkoihin, mutta tämä on siis pelkkä oletus.
Jokainen historian valtakunta on romahtanut siihen, että eliitin ja normaali ihmisten elämäntason ero on kasvanut liian suureksi. Sitä kohti mennään taas.
Suomen valtiolla on maailman suurin budjetti ja verot. Tyhmä kansa luulee että politiikot osaa käyttää paremmin ihmisten rahat kuin itse.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa tuo väitteesi.
Mitä helvettiä valitatte. Elämä ei oo missään tai koskaan ollut helpompaa kuin nyky-länsimaissa, Suomessa varsinkin. Jos tuntuu, että työ on uuvuttavaa ja että et tule toimeen tuloilla syy todennäköisesti löytyy ihan itsestä. Terveelliset elämäntavat ja ajattelutavat käyttöön niin yllättävän paljon helpompaa.
Uusliberalismi toimii niin, että 1% kansasta saa kaiken ja me muut olemme heidän orjia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko kapitalismi?
Kapitalismi kannustaa työntekoon. Kommunismissa taas teet raskasta duunia ja päivän päätteeksi jotkut sohvalla maleksivat luuserit ottavat kaikki sun palkasta. Kapitalismissa pidät palkkasi ja voit sijoittaa ja kasvattaa varallisuutta. Mikäli työ ei maksa mielestäsi tarpeeksi hyvää palkkaa, voit kilpailuttaa työnantajasi.
Eipä tuo Orpopurra ole sen suuremmin mitään tehnyt Suomen hyväksi, eli kriteerisi täyttyvät kommunismista sen osalta täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa tuo väitteesi.
No missä se kommunismi sitten toimii tai on toiminut?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko kapitalismi?
Aa, okei. Sori, en tiennyt, että käytät termiä kommunismi tietämättä mitä sillä tarkoitetaan.
Kyllä se on sosialismia mitä suomessa harrastetaan. Eikä se ole toiminut missään. Siksi olet köyhä.