Kuka ostaa karkkia ja suklaata kun hinnat on järjettömät?
Jokin kämäinen karkkipussi ja hinta alkaa minimissään kolmosella jos hyvää haluaa. Konvehtirasia yli 6 euroa. Suklaalevy noin 3-5 euroa. Katsoin suklaasuukkoja ja hinta oli päälle 5 euroa. Joo, ei ole pakollisia, mutta ostettaviksi kai ne on tarkoitettu?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kala on vastuullinen herkku 🐟, se ja vihannekset 🥒🥕. Mielellään kotimaista.
Ei ole varaa ostaa kalaa. On niin törkeän kallista.
Saa kun karsii suklaan pois. Hieman vähemmän, mutta täyttää mahan sitten jollain muulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin moni näyttää ostavan. Ei niitä muuten olisi hyllymetreittäin kaupoissa. Eipä joku 3€ kerran viikossa tunnu missään normaalissa työssä käyvällä ihmisellä.
Minulla menee 3 euroa päivässä.
Sinä oletkin sokerinarkkari.
Ja ylpeä sellainen jo 7-vuotiaasta lähtien!
👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne työssäkäyvälle kalliita ole. Ja minusta on ihan ok, että tuollainen turhuus on hieman kalliimpaa. Hedelmät ja kasvikset sitten edullisempia.
Ostin yhden avokadon ja se maksoi melkein 2 euroa. Ei kovin edullista mielestäni, vaikka onkin terveelliseksi mainostettua.
Avokadoja saa halvemmalla pusseissa, ja siitä on hyvä antaa kypsyä rauhassa. Mutta toki kasviksia on eri hintaisia. Yleensä kuitenkin aina kilohinta on alle suklaan. Myös avokadon.
Yhden kerran olen eläissäni ostanut ja syönyt avokadon. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Yksi elämäni epämiellyttävimmistä kokemuksista.
Minä tulin olohuoneen lattialle
Vierailija kirjoitti:
Ostan yhden reilun kaupan tumman suklaalevyn 2, 80 viikossa.
Ihan ok hinta, vaikka olen työtön.
Minä en osta mitään, missä lukee reilu kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kun karsii suklaan pois. Hieman vähemmän, mutta täyttää mahan sitten jollain muulla.
Niinkuin kaikkien muidenkin herkkujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se inflaatio on. Osa on ollut sen verran onnekkaita että ovat syntyneet riittävän älykkäiksi ja lisäksi sellaisiin perheisiin että on kannustettu opiskelemaan. He pärjäävät, me muut emme niinkään.
Tunnen muutamia joilla on opiskelumotivaatio ja ymmärrys riittänyt näin nelikumppisiksi asti, ja he kyllä ovat pärjänneet ihan todella pitkälle. Itse en sellaiseen koskaan kyennyt, ja jäin tällaiseksi aika keskiverroksi: pärjään ja elelen ihan mukavasti, ja sen karkkipussi kun silloin tällöin ostan... Mutta rahankäyttö kyllä pitää suunnitella.
Mikä sinua vaivaa? Alemmuuskompleksi? Pidätkö itseäsi "vähempiälyisenä", jos suunnittelet rahankäyttöäsi tai ostat karkkia vain joskus? Oudot on kriteerisi. Ne/me/he, joita kadehdit tai jotain muuta, niin katso ja ihmettele. Onko älyn merkki, jos hinta ei kiinnosta, koska rahaa, ja syö itsenä porsaaksi/puoliporsaaksi? Ostaa kalliita vaatteita toisin kuin sinä tai joku muu, ja verhoaa niillä ruhonsa? Vailla itsekritiikkiä/mitään estetiikan tajua? Lisääkö se jotenkin älykkyysosamäärää, jos alla on "statement"- autona jokin kallis ja uusi? Teitä, meitä ja heitä on moneksi. Onneksi riviesi välistä pilkottaa myös tyytyväisyyttä?
Herkkuja syödään vasta kun on maha täynnä.
Mulla on aina karkkia kotona, ja ihan valikoima.
Syön 1-3 karkkia silloin kun jotain tekee mieli ihan hyvällä omallatunnolla, usein ne menevätkin hieman vanhoiksi. Onneksi veljeni käy kylässä joka sitten popsii pois ne jotka minulle eivät enää kelpaa! 😅
Mielestäni karkki ja suklaa ovat luksustuotteita, ja en näkisi ongelmaksi jos vaikka hinnat olisivat kymmenkertaiset nykyisiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sen mukavampaa kuin perjantai-iltana suklaata ja lasi tai kaksi punaviiniä 😊 Ei ole hinnalla väliä.
Punaviiniä? Kuka tarvitsee alkoholia, kun tarjolla on suklaata?
Punaviinisuklaata! Nami.
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa leipomaan. Saa vaikka mitä ihania herkkuja huomattavasti halvemmalla ja kuivakakusta tai piirakasta pakastaa helposti pienempiä annoksia. Perinteiset leivonnaiset on edullisia.
Leipomaan? Miksi? Kaupan hyllyt on täynnä valmista kahvileipää!
Ne syö joilla on varaa, hintaa katsomatta.
Juuri tilasin Urjalan makeistukusta 50€ karkkia pidemmäksi aikaa. Saa halvemmalla kuin kaupasta, jos tarjouksia tuotteissa joita haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazerin siniset suklaalevyt maksoi 11 e 5 kpl. Ei oo herkku kallis.Tokmannilta.
Ihan hyvä hinta, mutta ei ne ole enää herkkua. Pilasivat herkullisen tuotteen.
On se hyvää kun vertaa siihen minkälaista suklaata muualla maailmassa saa (ehkä Sveitsi ja Belgia poikkeuksina).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulua kohti hinnat tippuu ja tarjoukset paranee. Kannattaa ottaa k plussa sovellus käyttöön, sieltä saa usein hyviä henk.koht. tarjouksia. Säästää vuodessa satoja euroja. Keväällä oli iso (300g?) karkkipussi eurolla, olikohan jotain Pirkkaa, en muista enää. Fazerit on kalliita mutta onhan ne myös parhaita. Black Friday tulossa myös, kannattaa kytätä Urjalan makeistukkua ja fiksuruokaa ym.
Joulun jälkeen ne kunnon alet vasta on
No niinhän ne on mutta useimmat haluaa herkutella jouluna eikä sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut suklaata vuosikausiin.
t. sama
Ostin tänään S-marketista 2 Aladdin suklaarasiaa 10:llä eurolla. Tosin koko oli pienennetty 410g:n, kun ennen painoi 500g.
Normi hinta 8,45 euroa per.paketti.
Kysytään nyt sit samalla mielipiteistä dubai-suklaasta, onko hintansa väärtti? (Mun mielestä oikeastaan ei, komponentithan on hyvät mutta onkohan ne jotenkin oudossa mittasuhteessa)
Vierailija kirjoitti:
Kysytään nyt sit samalla mielipiteistä dubai-suklaasta, onko hintansa väärtti? (Mun mielestä oikeastaan ei, komponentithan on hyvät mutta onkohan ne jotenkin oudossa mittasuhteessa)
Kamalan makuista, kerran olen maistanut. YÖK!
Ihan hyvä hinta, mutta ei ne ole enää herkkua. Pilasivat herkullisen tuotteen.