Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kelan työntekijät saaneet 2023 jälkeen niin paljon tappouhkauksia, että nimet on pakko poistaa päätöksistä

Vierailija
05.11.2025 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011601614.html

Tästä edespäin päätös on vain nimetön anonyymi paperi jossa esim. ilmoitusluontoisesti kerrotaan leikkauksesta perusturvaan eikä siinä ole mitään muuta yhteystietoa kuin Kelan yleinen postiosoite.

Kommentit (286)

Vierailija
221/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
222/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle palkkatukityöpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Velvoitetyö loppui. Ja ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.

https://www.tyj.fi/lakimuutokset

"Ikäsidonnaisista poikkeuksista luovutaan."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä olen keskellä sellaista paperisotaa Kelan kanssa, että olen alkanut vähän ymmärtää noita uhkaajiakin.

Toimeentulotuki kuusi viikkoa käsittelyssä. Kolme kertaa toimittanut liitteitä. Mikään ei riitä. Hermot alkaa mennä.

Tai sitten menet töihin. 

Mene sinä kouluun, typerä kakara. 

Vierailija
224/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse evään kaikki päätökset ja vaadin aina lisäselvityksiä. Heillä on siihen aikaa ja pysyvät virkeänä.

Pitää tehdä töitä tukien eteen 

Ei pidä. Palkan eteen tehdään töitä, ei tukien. 

Vierailija
225/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi-idän ihmeet hermostuu kun facebookissa luvattiin että täältä saa ilmaista rahaa miten paljon vaan.

Tyytymättömyys ja uhkaukset kasvaa mitä enemmän tänne tuodaan elätettäviä.

Vierailija
226/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllisyyspalveluissa tulisi poistaa virkailijoiden nimet myös. 

Porukka soittaa kotinumeroihin ja pyytelee somessa kaveriksi ja stalkkaa. Uhkauksiakin tulee.

Ihan varmasti pyytelee kaveriksi 🤣

Vierailija
227/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä olen keskellä sellaista paperisotaa Kelan kanssa, että olen alkanut vähän ymmärtää noita uhkaajiakin.

Toimeentulotuki kuusi viikkoa käsittelyssä. Kolme kertaa toimittanut liitteitä. Mikään ei riitä. Hermot alkaa mennä.

Menkää valittajat töihin, niin olen itsekin tehnyt jo 13 v. asti. Aina löytyy jotakin hommaa, joka ei ole niin kivaa, mutta saa edes jotakin palkkaa. Elätte veronmaksajien piikkiin, eikö yhtään nolota? Ja Kelan työntekijät ovat syyttömiä Eduskunnan päätöksiin.

Vierailija
228/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla saa asumistukea ja toimeentulotukea.

Mutta ne jotka on tehneet töitä 30 vuotta ja irtisanotaan  pitää myydä omaisuus saadakseen ruokaa ja lääkkeitä. 

Yleistuki on 595 netto kuukaudessa.

Vierailija
229/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ne jotka on tehneet töitä 30 vuotta ja irtisanotaan  pitää myydä omaisuus saadakseen ruokaa ja lääkkeitä. 

Tammikuusta alkaen, kun irtisanomiseen riittää asiallinen syy on varmaan kiukkuisia ihmisiä.

Ei voi enää ottaa julkisella saikkua itsestä ja lapsista ja istuskella pitkään kaffee tauoilla.

Vierailija
230/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmilla eläkeikä on 69 - vuotta. Siihen on pitkä matka, jos irtisanotaan 50 -vuotiaana.

Vierailija
231/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää valittajat töihin, niin olen itsekin tehnyt jo 13 v. asti. Aina löytyy jotakin hommaa, joka ei ole niin kivaa, mutta saa edes jotakin palkkaa. Elätte veronmaksajien piikkiin, eikö yhtään nolota? Ja Kelan työntekijät ovat syyttömiä Eduskunnan päätöksiin.

En usko että 13 v saa mitään hommaa. Laitonta touhua. Sen ikäisen pitäisi olla peruskoulussa eikä töissä.

Eikä mulle ainakaam ysärillä kukaan antanut minkäänlaisia töitä ennen kuin täytin 18v. 

Vierailija
232/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela potkii mielivaltaisesti ja joskus laittomasti päähän, ja sitten ihmettelee kun ihmiset pistää vastaan?

Sinulleko t-ppouhkaukset on vastaanpistämistä? Ei kuulosta ihan normaalilta.

Vierailija
233/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, että 13v pitäisi olla töissä. Kuulostaa lähinnä ihmiskaupalta. 

Vierailija
234/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wallah, sina ratisti mina tappa sinu! 👺

Aziz the Combat Fighter

Vierailija
235/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti suurin osa uhkailee ihan syystä. Annnan heille kaiken tukeni 🔥 itse mielen kiltisti kiukkuni vaikka olen räjähtämispisteessä. Shoutout niille, jotka uskaltavat.

En saanut sairaspäivärahaa. Ei kelvannut B-lausunto, oma hakemus eikä edes uusi B-lausunto. 

Ei ole aiemmin ollut tällaista. Oma sairasloman taustalla olisi ollut vaikea mielenterveyden häiriö. Kyllä tämä on ihan ideologista: sairaat ja köyhät halutaan t*ppaa nälkään. 

Kaverillani oli sekä lääkärin, että fysioterapeutin lausunto työkyvyttömyydestä. Molemmissa lausunnoissa sanottiin, että ei ole työkykyinen, eikä kuntoutettavissa. Kela hylkäsi sairauspäivärahan myöntämisen samana päivänä  kun hakemus oli tullut Kelaan. Sanottiin, että on täysin työkykyinen kaikkiin ammatteihin.

Vierailija
236/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti suurin osa uhkailee ihan syystä. Annnan heille kaiken tukeni 🔥 itse mielen kiltisti kiukkuni vaikka olen räjähtämispisteessä. Shoutout niille, jotka uskaltavat.

En saanut sairaspäivärahaa. Ei kelvannut B-lausunto, oma hakemus eikä edes uusi B-lausunto. 

Ei ole aiemmin ollut tällaista. Oma sairasloman taustalla olisi ollut vaikea mielenterveyden häiriö. Kyllä tämä on ihan ideologista: sairaat ja köyhät halutaan t*ppaa nälkään. 

Kaverillani oli sekä lääkärin, että fysioterapeutin lausunto työkyvyttömyydestä. Molemmissa lausunnoissa sanottiin, että ei ole työkykyinen, eikä kuntoutettavissa. Kela hylkäsi sairauspäivärahan myöntämisen samana päivänä  kun hakemus oli tullut Kelaan. Sanottiin, että on täysin työkykyinen kaikkiin ammatteihin.

Itsekin miettinyt, että pakko sitten vaan hakea töitä. Nukkua vessassa pari h työpäivän aikana. 

Vierailija
237/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn hakeminen ei vielä tarkoita töitä.

Vierailija
238/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vatsavaivoja ja kädet ei kestä liika pesua, mutta pakko mennä töihin. Ravaa vessassa ja tekee ruokaa. Käsiä ei voi joka vessakäynnillä pestä, ne ei kestä ja toimistotöitä ei ole. 595 työmarkkinatuki kun ei riitä. Ei kestä kädet myöskään työhanskojen pitämistä. En itse syö niitä ruokia.

Vierailija
239/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vatsavaivoja ja kädet ei kestä liika pesua, mutta pakko mennä töihin. Ravaa vessassa ja tekee ruokaa. Käsiä ei voi joka vessakäynnillä pestä, ne ei kestä ja toimistotöitä ei ole. 595 työmarkkinatuki kun ei riitä. Ei kestä kädet myöskään työhanskojen pitämistä. En itse syö niitä ruokia.

Ravaa vessassa ja tekee voileipiä asiakkaille. Pakko saada rahaa.

Vierailija
240/286 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole virkailijoiden vika, että tukia leikataan. He tekevät vain työtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi