Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu ihmisten valtava aggressiivisuus nykyisin?

Vierailija
05.11.2025 |

Eihän vielä 10v ollut tällaista, eihän?

Tuntuu että ihmiset on aivan äärimmäisen aggressiivisia nykyään, eivätkä edes peittele sitä. Etenkin asiakaspalveluhommassa olevat tietävät mitä on olla raivon kohteena jostain hyvin vähäpätöisestä asiasta. Aikuiset kirjoittaa Facessa ihan uskomatonta törkyä esim uutisten kommenttiosioihin ja jopa vainaita pilkataan. Tähän käytökseen liittyy myös suoraa sikailua, vaatekaupoissa sotketaan siististi viikatut vaatteet, kirppareilla heitellään tavarat pitkin pöytiä, buffetissa kerätään lautanen täyteen ruokaa ja jätetään iso osa syömättä. Mistään ei välitetä ja toisia ei kunnioiteta.

Onko ihmisillä noin huonosti raha-, parisuhde-, ja/tai työasiat että pitää sitä vihaa kylvää ympäriinsä?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannnut ilmiön että ihmiset kuvittelevat anonymiteetin antavan heille luvan öykkäröidä muka kasvottomana. Jos huomaan jonkun trollailevan mielettömästi, käsken häntä näyttämään minulle kasvonsa. Postaa kasvosi, pyydän trollilta.

Vierailija
22/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facessa etenkin keski-ikäiset ovat alkaneet sikailemaan kunnolla. Jos huomauttaa käytöksestä niin alkaa julmettu uhriutuminen.

Ai millaisilla palstoilla?

Onko sikailu esimerkiksi väärinsukupuolittamista? 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että ihmisten ilmoilla joutuu niin paljon miettimään käytöstään, että täällä sitten päästellään nimettömänä höyryjä.

Sitä en ymmärrä, että miksi joku kommentoi ties mitä omalla nimellään ja naamallaan. Ei se koskaan netistä poistu.

Kun taloudellinen tilanne on tiukka, käyvät köyhimmät toistensa kurkkuun kiinni. Näin on ollut vuosituhansia.

Vierailija
24/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen arvopohjan murentuminen ja yksilökeskeisyyden lisääntyminen, somekulttuurin rappio.

Arvopohja ei ole murentunut, se on aktiivisesti murrettu.  Rakenteita piti ravistella, se arvopohja oli yksi rakenteista.  Sosialistien tekosia tämäkin.

Tähän päälle median kiiltokuvamaiset parhaitentietäjät selittävät sinulle asioita kuin et kykenisi itse ajattelemaan mitään omilla aivoillasi. Lässytyspuhe on yleistynyt.

Annetaan ymmärtää että ei mitään hätää, annatte vain meidän jatkossakin määrätä ja huseerata niin homma hoidetaan kotiin niin ettei hiuskarvakaan katkea.

Kuitenkin pinnan alla on asia jonka moni aavistaa: vain raha ratkaisee. Enää.

Vierailija
25/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska hallitus kyrpii eniten.

Sama, viimeinen oli niin kamala että piti aina laittaa uutisten aikaan äänet pois jo li sannuli tai se vihermuija oli äänessä 

Vierailija
26/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut, että ihmisten ilmoilla joutuu niin paljon miettimään käytöstään, että täällä sitten päästellään nimettömänä höyryjä.

Sitä en ymmärrä, että miksi joku kommentoi ties mitä omalla nimellään ja naamallaan. Ei se koskaan netistä poistu.

Kun taloudellinen tilanne on tiukka, käyvät köyhimmät toistensa kurkkuun kiinni. Näin on ollut vuosituhansia.

Asia on juuri näin. Varsinkin työelämässä vaaditaan nykyisin aivan täydellistä käytöstä, joka sitten osaltaan näyttäytyy siten, että työelämästä on poistunut energia ja paineita puretaan muualla. 

Vierailija
27/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa on helppo mäkättää ja purkaa pahaa oloaan.

Mutta tokihan ihmisten turhautumisen ymmärtää kun maailma on päästetty tähän tilaan.

Vierailija
28/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu somesta ja masennuslääkkeistä.

Vierailija
29/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on paljon hoitamattomia mielenterveyden häiriöitä ja sairauksia. En nyt tarkoita sitä, että puolet kansasta pitäisi laittaa mielisairaalaan, mutta semmonen arkielämän tuki ja tsemppaus, joka saattaisi lievemmissä tapauksissa auttaa eteenpäin puuttuu monelta sitä tarvitsevalta. Eletään niin yksilokeskeisesti ja minä ja minun tarpeet ja minun mielipiteet on kaiken ohittavaa. Ei osata huomioida kanssaihmisiä edes pienesti. 

Vierailija
30/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄRSYTTÄÄ TUOLLAINEN PASKAN PUHUMINEN ETTÄ IHMISET OLIS AGGRESSIIVISEMPIA NYKYÄÄN!

JOS JOKU TULEE MINUA KUTSUMAAN AGGRESSIIVISEKSI NIIN TURPAANSA SAA KYLLÄ!

PERKELE!

Vierailija
31/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa, töitä, tulevaisuudenuskoa tai suuntaa. Sitä sitten ihmiset purkavat. Toisia v*tuttaa se ettei ole parisuhdetta kannettu nokan eteen, toiset katkeroituvat epäonnistumisista jne. Osa tietysti alkaa vetämään päihteitä ja sikailemaan.

Ongelma voi olla myös asiakaspalveluhenkilökunnassa itsessään; ehkä he ovat kokeneet elämässään negatiivisia muutoksia tai ovat tyytymättömiä nykytilanteeseensa. Loppujen lopuksi me kaikki elämme samassa ympäristössä.

Aivan oikein, he eivät ole asiakaspalveluhenkilökuntaa, joka asuu syrjässä muualla.

Vierailija
32/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä nyt vaan sattuu olemaan aikamoisia juntteja joilla ei ole sen paremmin älyä kuin käytöstapojakaan. Tämän ihmisryhmän perseily ei koskaan yllätä.

Vierailija
33/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on paljon hoitamattomia mielenterveyden häiriöitä ja sairauksia. En nyt tarkoita sitä, että puolet kansasta pitäisi laittaa mielisairaalaan, mutta semmonen arkielämän tuki ja tsemppaus, joka saattaisi lievemmissä tapauksissa auttaa eteenpäin puuttuu monelta sitä tarvitsevalta. Eletään niin yksilokeskeisesti ja minä ja minun tarpeet ja minun mielipiteet on kaiken ohittavaa. Ei osata huomioida kanssaihmisiä edes pienesti. 

Valitettavasti ne, joiden olisi syytä mennä tutkituttamaan päänsä, ei sitä koskaan tee, vaan sylkevät oman pahan olonsa muihin ihmisiin.

Vierailija
34/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset on todella herkkänahkaisia suuttumaan ja haukkumaan, lähde: kaikki FB kommenttiosiot.

Ja aina ilman mitään filtteriä tai edes käsitystä siitä minkälaista paskaa kannattaa oksentaa omalla nimellä kaikkien luettavaksi. Nuorten somekäytöksestä valitetaan usein, mutta kyllä ne sairaimmat ja törkeimmät kommentit tulevat juuri keski-ikäisiltä.

Vierailija
35/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Timoteukselle 3:1-5. Siellä kerrotaan syy. 

Vierailija
36/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että hyvikset ovat nykyään vain hiljaa ja eivät ota kantaa pahisten touhuihin. Hyvin harva uskaltaa sanoa että ei se voi olla näin että vaan haukutaan kaikkia kaikesta koko ajan ja ei tehdä mitään sen eteen että maailmasta tulisi parempi paikka.

T:idealisti

Vierailija
37/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannnut ilmiön että ihmiset kuvittelevat anonymiteetin antavan heille luvan öykkäröidä muka kasvottomana. Jos huomaan jonkun trollailevan mielettömästi, käsken häntä näyttämään minulle kasvonsa. Postaa kasvosi, pyydän trollilta.

Tätä tapahtuu todella paljon, mutta niin näkee ns. kasvollisia öykkäreitä, face (miksei muutkin metan palvelut) hyvänä esimerkkinä. 

Vierailija
38/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tapahtuu todella paljon, mutta niin näkee ns. kasvollisia öykkäreitä, face (miksei muutkin metan palvelut) hyvänä esimerkkinä. 

Onhan nekin tukkapöllyn ulottumattomissa. Äänikään ei pääse väräjämään paljastavasti.

Vierailija
39/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 

Vierailija
40/54 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facessa etenkin keski-ikäiset ovat alkaneet sikailemaan kunnolla. Jos huomauttaa käytöksestä niin alkaa julmettu uhriutuminen.

Varmennatteko aina että kyseessä on oikea ihminen eikä provoiluun luotu feikkiprofiili?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän