Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelen työkyvyttömyyseläkkeellä

Vierailija
04.11.2025 |

Ja mua ahdistaa joka koulupäivä niin mietin kannattaako mun jatkaa. Oon vanhin ja hiljaisin koulussa joten en ole päässyt mihinkään ryhmään sisälle. On yksinäinen olo. Pidän myös etäisyyttä muihin huonojen kokemusten takia. Mietin kauanko jaksan tätä. Ja työllistyminenkin varmaan tässä iässä jo epävarmaa. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala on aika sosiaalinen ja oon itse introvertti. Oon jo 47v ikäinen. Sitä mietin huoliiko kukaan töihin kun valmistun. Jaksanko olla töissä ja harjoittelussa. Ala sinänsä kiinnostaa. Tuo sosiaalisuus ja ulkopuolisuuden tunne uuvuttaa mut. Kun oli syysloma niin olin oikein helpottunut silloin.

Ap

Vähän kyllä kuulostaa, ettei tuo ala ole sinulle sopiva. Olen itsekin introvertti ja lisäksi vielä AuDHD, en jaksaisi millään työtä missä pitää olla sosiaalinen ja ulkopuolisuuden tunne on myös tuttua. 

Sinun kohdalla, kun olet työkyvyttömyyseläkkeellä, se töihin pääseminen ei ole niin elämän ja kuoleman kysymys, kun toimeentulo on kuitenkin jollain tasolla turvattu. Jos tuo ala kuitenkin kiinnostaa sisällöllisesti (siis ne opiskeltavat asiat), niin ehkä voisi yrittää selvittää löytyykö siltä alalta toisenlaisia työnkuvia, jotka voisivat sopia sinulle paremmin. Tai jotain sellaista työpaikkaa, missä olisi vähemmän ihmisiä / työkavereita ja työn sosiaalinen ulottuvuus olisi siedettävällä tasolla.

Minäkään en tiedä, onko minulla mitään toivoakaan töihin pääsystä. Mutta opiskelen kiinnostavia asioita ja pystyn tunnistamaan ongelmia, joihin voin rakentaa ratkaisuja omalla osaamisellani. Jos en pääse töihin, niin ehkä voin kuitenkin käyttää osaamistani rakentamalla niitä ratkaisuja jonkinlaisen vapaaehtoistyön kautta. 

Se 55v opiskelija

Vierailija
22/22 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutustuella vai pysyvällä eläkkeellä? 

Miten se liittyy tähän

Ap

No ehkä tuolla tiedolla on asiaan liittymistä. Keskeyttäminen on hiukan kaksi eri asiaa noiden suhteen. Seuraukset ovat erit. Mutta ilmeisesti et tiedä sitä, kun ihmettelit kysymystä. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi