Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvilassa perussämpylä jossa kurkkua,juustoa ja tomaattia maksaa jo 5e!

Vierailija
04.11.2025 |

Ihan älytöntä.

Kommentit (175)

Vierailija
121/175 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra,työntekijöiden palkat, vesi ja lämpö kaikki maksaa.

Onko se asiakkaiden vika? 

On, ainakin puoli-ilmaisia sämpylöitä vinkuvien asiakkaiden, joiden on parempi pysyä kotona.

Vierailija
122/175 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-Marketista kuppi kahvia maksaa euron ja pulla toisen. 

Älä perkele? Kotona nukkuminen ei maksa mitään, mutta hotellissa maksaa 170€/yö. On se merkillistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hei idea! Perusta kahvila missä myyt tuotteita tosi halvalla. Esim. kahvi ja sämpylä 20 senttiä. Varmasti olisi asiakkaita. Kaikki voittaa.

Meillä on lähellä K-Market, kahvi 0.50 euroo ja viinerit 0.79 - 1.25 euroo. Näin saman 0.79 euron viinerin kaffilassa 4.50 euroo. On siinä katetta kohillaan.

Kuinka kuutamolla pitää olla, että vertaa, jotain markettia ja kahvilaa. 

Kahvila se on marketinkin kahvila -))? Molemmat ostaa tuotteensa tukusta. Tässä tapauksessa viinerit jopa samasta paikalliselta leipurilta maksaen viineristä ehkä 0.20 euroa tekijälle ja toinen vaan kehtaa myydä sitä 0.79 eurolla ja toinen, huuups, 4.50 eurolla.

Vierailija
124/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketien kahvilat käyttävät pakastepullia/viinereitä/munkkeja, nostavat ne vain sulamaan. Kahvilat leipovat itse omansa tai ostavat ne leipomosta kuljetettuina.

Vierailija
125/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismoissa tosin kupillinen 2.90 euroo! Kallista sanoi kettu katajan marjoista. Kuten joku jo kertoikin jossain K-marketin kahvilassa kupillinen 0.50 euroa!

Vierailija
126/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hei idea! Perusta kahvila missä myyt tuotteita tosi halvalla. Esim. kahvi ja sämpylä 20 senttiä. Varmasti olisi asiakkaita. Kaikki voittaa.

Paitsi tietenkin se perussuomalainen perusyrittäjä, joka ei osaa katetuottolaskentaa 😂

Niin, ap tekee jatkossa itse eväänsä ja kantaa sumpit termoksessa. Ei ole tarkoitus, etta työttömät percelit pääsevät treffeille tai parisuhteeseen. 

Vierailija
127/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan alehintaan punalaputetun leivän marketista ja kahvilasta ainoastaan kahvin. 

Älä köyhä vaan tukehdu leipääsi.

Vierailija
128/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketien kahvilat käyttävät pakastepullia/viinereitä/munkkeja, nostavat ne vain sulamaan. Kahvilat leipovat itse omansa tai ostavat ne leipomosta kuljetettuina.

Niinhän sinä luulet.

Vierailija
129/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lähellä K-Market, kahvi 0.50 euroo ja viinerit 0.79 - 1.25 euroo. Näin saman 0.79 euron viinerin kaffilassa 4.50 euroo. On siinä katetta kohillaan.

Taitaapa se K-Kauppa toimia hieman eri konseptilla kuin kahvila. Mutta nauti toki päiväkahvisi ihan vapaasti viihtyisässä K-kaupassa.

Älä läikytä kahvia rinnuksillesi.

Vierailija
130/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilat eivät leivo pulliansa itse -))! Tuokin esimerkki josta aiemmin kerroin,  näkee et kyseessä sama tuote, toinen myy sitä 0.79 euroa kpl ja toinen kahvila, ehkä turhan kalliilla paikalla ...4.50 eurolla kpl. 

Vierailija
131/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä perkele? Kotona nukkuminen ei maksa mitään, mutta hotellissa maksaa 170€/yö. On se merkillistä.

No jos äiti maksaa niin voi ollakin sinulle ilmaista. Meille muille se kyllä maksaa. Aika paljonkin. Pitää pirulaiuta sen takia vielä töitäkin tehdä...

Vierailija
132/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona nukkuminen maksaa 1/30 kuukauden vuokrasta tai yhtiövastikkeesta sekä lainanlyhennyksestä,  korosta ja sähkömaksusta per yö. Itselläni hinta on parikymppiä yöltä. Kustannustietoisuus edistää oman talouden hallintaa.

Toki maksat sen vaikka nukkuisit muuallakin ja vaikket nukkuisi ollenkaan.

Mikään ei ole ilmaista ja on syynsä sille, että sossulois-incelit vinkuvat kahvilahinnoista.

Se liittyy niiden kyvyttömyyteen pariutua ja hahmottaa talouttaan. Niiden kipeänä tykyttävään munaan, joka sammuttaa niiden niukan aivotoiminnan kokonaan.

Vierailija
133/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitossa oli sellaisia kansankahviloita, jonka tuotteiden hinnat valtio oli määrännyt kohtuullisiksi, että toveri saa kupunsa täyteen ilman että riistjä vetää välistä.

Eikö tällaiset kahvilat olisi ratkaisu Suomessakin, kun elämme jo EU-kommunismin ikeessä?!

Vierailija
134/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mitä maksaa jos teet itse kotona? Juusto 8€, sämpylät 3€, tomaatti 2€, kurkku 2€, voi 4€.

Laitatko tuon kaiken yhteen sämpylään?

Ja vielä 8 eurolla juustoakin. Mahtaa olla iso kyörä, laitatko sen kokonaisena leivälle?

Vierailija
135/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinua pakottaa aseella uhaten niitä syömään... kuka? 112 <--- Tuohon numeroon voit soittaa rikoksesta.

Vierailija
136/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mitä maksaa jos teet itse kotona? Juusto 8€, sämpylät 3€, tomaatti 2€, kurkku 2€, voi 4€.

Mutta tuolla saa tehtyä jo monta sämpylää, joten kappalehinnaltaan niille tulee tosi alhainen hinta verrattuna kahvilan yhteen sämpylään.

Kyllä, mutta joudut kuitenki ne kaikki ainesosat ostamaan kerralla, et voi ostaa yhtä viipaletta juustoa kaupasta tai puolikasta kurkkua.

Syötkö elämässäsi vain yhden sämpylän?

Vierailija
137/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuosta 5 eurosta vähennät heti päältä pois arvonlisäveron, jonka yrittäjä kerää ja tilittää valtiolle, mutta joka ei tuo mitään lisäarvoa itse tuotteeseen.

No tuohan arvonlisävero lisäarvoa tuotteeseen, sillä arvonlisäveron kanssa tuote maksaa enemmän, eli on arvokkaampi.

Vierailija
138/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Liiketilan vuokra maksaa, henkilökunta maksaa, sähkö maksaa, hävikki maksaa... Ei kahvila voi pärjätä jos myy kovin halvalla.

Monelta kyllä unohtuu myös se että se asiakkaan asunto josta hän herää, maksaa, samaten kuin se kulkuväline jolla hän ilomielin tulee sinne kahvilaan sitä premium-sämpylää mutustamaan.

Miten luettelemasi asiat liittyy kahvilan kuluihin, jotka pitää kahvilan myynnilla kattaa?

Vierailija
139/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo aika kova hinta sämpylästä. Siksi käyn itsekin aika harvoin kahviloissa. No, kohta taas Madeiralle jossa saa symppiksistä pikkukahviloista kaffen alle eurolla ja kinkku-juustosämpylän parilla eurolla. 

Älä nyt vaan tukehdu noihin mössöihisi.

Vierailija
140/175 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syöt tai juot kahvilassa, ravintolassa tai baarissa, niin ei sen ruoan tai juoman hinta sinänsä ole se mistä eniten maksat. Sillä kahvin tai sämpylän hinnalla katetaan tilan kustannukset (vuokra, lämpö, sähkö, jne.), henkilökunnan kustannukset (palkka, työnantajamaksut jne.) ja myös verot. Lisäksi yrittäjä haluaa tehdä tietenkin edes jonkin verran liikevoittoa. 

Ts. sämpylän hinnalla kahvilassa on hyvin vähän tekemistä sen kanssa, mitä se sämpylä itse leivottuna tai jostain tukusta ostettuna maksaa.