Saako puuttua muiden lasten käytökseen?
Tänään kauppakeskuksessa lapsi noin 6v huusi täyttä kurkkua ainakin puoli tuntia, ilmeisesti äiti
piti lasta sylissä ja isä vieressä vaan katseli. Sanoin näille ihmisille että meillä lapsi lähtisi kotiin tuollaisella käytöksellä. Että lapsi kainaloon ja menoksi. Mä itse siis olin poistumassa ostoksilta josta jäi lähes kaikki tekemättä kun tuo lapsen huuto oli niin hermoja raastavaa.
Kumpikaan aikuinen ei vastannut mitään. Lapsi ilmeisesti jatkoi rääkymistä kun lähdin, en jäänyt kuuntelemaan. Muuta asiakkaat eivät myöskään asiaan puuttuneet.
Mä ymmärrän kyllä jos vauva tai taapero itkee kun on nälkä ja väsyttää. Mutta nää isot lapset, oli sitten nepsy tai
muu tarvitsee minustakin selkeät säännöt. Puoli tuntia on jo minusta pitkä aika, jos ei lapsi rauhoitu siinä ajassa niin tuskin ihan hetkeen aikoo sitä tehdä. Kauppakeskus ei ole mikään terapiatoimisto, ne sylitykset voi hommata vaikka ulkona..
Kuinka sinä olisit toiminut?
Kommentit (2)
Olisin ehkä katsellut, ottaako se katsekontaktia. Joku nepsykohtaus päällä. Joskus palaavat tähän maailmaan, kun vieras kiinnittää huomion. Uteliaisuus voittaa vihan.
Vaikka provohan tämä on.
Puutun vieraan lapsen käytökseen vain, jos on meillä kylässä, tai ulkona niin, että vieras lapsi kiusaa tai vaarantaa omaa lastani. En muuten.