En halua tehdä elämässäni mitään muuta työtä kun ravintolassa kokkina työskentely
Mikään muu ei kiinnosta. Tahdon vain olla keittiössä, tehdä ruokaa, käyttää aisteja, olla paineessa, olla luova. Rakastan sitä työtä.
Onko teillä intohimoa mikä ei vain sammu?
Kommentit (9)
Rakastan työtä niin paljon, että tekisin sitä melkein ilmaiseksi mutta onneksi ei tarvitse. Minua ei haittaa pitkät päivät ja työn määrä. Saan työstä niin paljon kaikissa väreissään mitä se mukanaan tuo. Ennenkaikkea jatkuva oppiminen ja kehittyminen.
Aloittaja
Ootko AP oikeasti tehnyt ravintolakokin töitä pidempäänkin kuin jonkun työharjoittelun verran?
kukaan asiakas ei halua sekopäätä perään ulisemaan. edes keittiöstä. vuosikausiksi ongelmiensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ootko AP oikeasti tehnyt ravintolakokin töitä pidempäänkin kuin jonkun työharjoittelun verran?
Useamman vuoden. Aloitin apulaisena, eli alkuun tiskasin paljon. Ala kiehtoi ja etenin nopeasti. Nyt työskentelen vastaavana kokkina ja päässyt osallistumaan erilaisiin työtehtäviin pitopalvelun, ala carten ja lounaan osalta. Kerran olen pahasti uupunut ja jouduin hetken miettimään mitä tahdon alan suhteen tehdä. Tein välillä muita hommia. Toivuin ja nyt teen työtä ahkerasti mutta en ota enää niin kovasti paineita. Nyt tilanne on varsin hyvä ja nautin työstäni enemmän kun aiemmin.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
kukaan asiakas ei halua sekopäätä perään ulisemaan. edes keittiöstä. vuosikausiksi ongelmiensa kanssa.
??
Ihmisten pitäisi kuunnella paloaan ja mennä rohkeasti toteuttamaan sitä vaikka ei vielä omasta mielestään "tarpeeksi" osaisikaan. Taito tulee ajan kanssa, pääasia on, että on tahtoa kehittyä ja tuntee iloa suurimmaksi osaksi siitä mitä tekee.
Juu ihan kiva alahan tämä on, raskas tosin. T. Alalla yli 30 vuotta työskennellyt.
Olen hoitoalalla. Minusta ihmiset ovat yleensä ihania ja potilaat on aivan parasta. Kiire, stressi ja paine ei minua haittaa, mutta kaikki ylimääräinen byrokratia ja muu käsittämätön sonta saa välillä miettimään, et enkä oikeasti osasi _mitään_ muuta tai löytäisi ambitiota mistään muualta. Ei ole vielä löytynyt.