Lapsella oli synttärit. Yksi lapsivieras tuli räkätaudissa ja yski tarjottavien päälle
Kyllä suututti.
Vaikka kuumetta ei olisi,yskäisen ja nuhaisen lapsen paikka ei ole juhlissa!
Kommentit (29)
Perussettiä. Myös se, että yksi vieraista kertoo ruokapöydässä, että siskonsa oksensi monta kertaa aamulla.
Onneksi omat lapset on jo aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo mikään ihme ole. Onhan koulutkin täynnä yskiviä ja räkäisiä lapsia. Ja tämä johtuu siitä, että koulu kiristää poissaoloja, joten kun olet koulun mielestä ollut liikaa pois, vaikkakin hyvällä syyllä, alkaa kuulustelu, että miksi, miten ja mitä nyt tehdään ja otetaanko sosiaaliviranomaisiin yhteyttä.
Joten kaikki työntävät kipeät lapsensa kouluun ja jos koulun mielestä ovat terveitä, niin eiköhän yksille synttäreillekin.
Ja koulussa opettajat sekä vanhemmat työntävät näitä kipeitä, yskiviä ja kuumeisia lapsia kouluterveydenhoitajan vastaanotolle.
Muistutan tässä, että kouluterveydenhuolto on ennaltaehkäisevää työtä mm terveystarkastukset, sinne ei kuulu sairaat, kuumeisesti lapset.
Mun miehellä valuu kuolarantu salaattikulhoon kun hän kumartuu ottamaan kulhosta.
Kerran valu kuolat punaruurirasiaan. Sen on pakko kumartua ruoan päälle.
Ei mee kaaliin, että voit ottaa sitä selkä suoranakin.
Kiitokset voi osoittaa vanhemmille, jotka ansaitsivat teollaan "Vuoden vanhempi" mitalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo mikään ihme ole. Onhan koulutkin täynnä yskiviä ja räkäisiä lapsia. Ja tämä johtuu siitä, että koulu kiristää poissaoloja, joten kun olet koulun mielestä ollut liikaa pois, vaikkakin hyvällä syyllä, alkaa kuulustelu, että miksi, miten ja mitä nyt tehdään ja otetaanko sosiaaliviranomaisiin yhteyttä.
Joten kaikki työntävät kipeät lapsensa kouluun ja jos koulun mielestä ovat terveitä, niin eiköhän yksille synttäreillekin.
Ja koulussa opettajat sekä vanhemmat työntävät näitä kipeitä, yskiviä ja kuumeisia lapsia kouluterveydenhoitajan vastaanotolle.
Muistutan tässä, että kouluterveydenhuolto on ennaltaehkäisevää työtä mm terveystarkastukset, sinne ei kuulu sairaat, kuumeisesti lapset.
Just näin. Minkä se terkkari pikkupekan nuhalle ja yskälle voi.
Vierailija kirjoitti:
Totta ap, mutta luulen tässä olleen taustalla myös sen että pois jääminen esim. sairauden vuoksi aiheuttaa kuuluisaa huolta. Tässä tapauksessa taustalla on myös voinut olla se että vanhemmat/vanhempi on pelännyt lapsensa jäävän ulkopuoliseksi mikäli ei osallistu synttäreihin. Huoli ilmoituksen kun voi tehdä jokainen milloin tahansa miksi tahansa ja mistä tahansa.
Onko Suomesta todella tullut stasiyhteiskunta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta ap, mutta luulen tässä olleen taustalla myös sen että pois jääminen esim. sairauden vuoksi aiheuttaa kuuluisaa huolta. Tässä tapauksessa taustalla on myös voinut olla se että vanhemmat/vanhempi on pelännyt lapsensa jäävän ulkopuoliseksi mikäli ei osallistu synttäreihin. Huoli ilmoituksen kun voi tehdä jokainen milloin tahansa miksi tahansa ja mistä tahansa.
Onko Suomesta todella tullut stasiyhteiskunta?
On tullut. Sen takia minun lähemmäs 4- kymppiset lapset ovat ve-lapsettomia.
Mun lapsen synttärit on helmikuussa, ja me ollaan AINA järjestetty kaverijuhlat vasta kesällä. Ollaan käytetty tekosyynä sitä, että halutaan että tarjetaan juhlia lasikuistilla (ja pihalla), mutta oikeasti en ole vain halunnut kipeitä lapsia kylään. Helmikuussa kaikki ovat jossain taudissa.
Lapsi on 13 v. eikä ole traumatisoitunut siitä että juhlat on järjestetty myöhässä.
Ei käytä mun mieskään. Tästä huolimatta ei apinan tartte korvaan yskiä.