Helsingistä tuli kaupunki, missä joutuu nykyään pelkäämään
Huumeiden käyttäjiä, jengiläisiä, ultrakannattajia
Kommentit (89)
Minulle teki hyvää asua Kalliossa, pahamaineisella Vaasankadulla, siinä Kurvin ja Piritorin lähellä. Olen sillä tavalla varautunut henkilö että en luota muihin ihmisiin, väkivaltaisten vanhempien ja koulukiusaamistaustan takia. Mutta en koskaan joutunut pelkäämään kadulla, edes pimeän tullen. Melko harvoin alueella tapahtui jotain, ja silloinkin se liittyi huumeiden käyttäjien välienselvittelyihin, niistä ehkä kuuli uutisissa mutta ei todistanut itse. En itse tietenkään sekaannu sellaiseen, joten eivät he minuun mitään kontaktia ottaneet, hyvin mahtuu kävelemään ohi. Pääkaupungiksi Helsinki on todella rauhallinen.
Enemmän ongelmat tuntuu kumuloituvan täällä pöndellä pienillä paikkakunnilla kun ihmisillä joilla on ongelmia ei ole tilaa (siis muuta kuin metsää, sinne eivät mene) hengata jossain sivummalla, niin ne ongelmat tuodaan sinne kaikkien nähtäville siihen ainoaan julkiseen tilaan. Siinä on suurempi riski että tulee selkkauksia juopon/addiktin ja tavallisen ihmisen välillä kun on pakko pyytää väistämään, olemaan hiljempaa tms..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinne edes haluaa?
Parempi että kaltaisesi pelkuri pysyykin poissa.
Pidä sinä vain hörhö pääsi kiinni.
Persut pelkäävät kaikkea mahdollista, muut eivät ole samanlaisia vellihousuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole vielä alkanut pelätä, asunut yli 53 vuotta täällä. Nämä pelkurit on niitä muualla asuvia yleensä, olen huomannut.
Enemmän itse pelkäisin pimeällä pururadalla maaseudulla kuin missään Helsingissä tai muuallakaan kaupungissa. Toki väittävät, että Helsingissäkin olisi liikkunut susi(a). Pohjois-Karjalassa asuin muutaman vuoden ja jatkuvasti sai pelätä, että joku petoeläin käy jossain kimppuun.
Todennäköisyys, että petoeläin käy maaseudulla kimppuun on todistettavasti useampaa kertaluokkaa pienempi kuin saada Helsingissä illalla turpiinsa.
Sinulla on siis perusteeton pelko, eli fobia, ja niitä vastaan ei järkipuhe lähes koskaan auta.
Ihmettelen aina näitä jotka pelkäävät esim pimeässä metsässä mutteivät kaupungin keskustassa. Tyhmin selitys jonka olen kuullut ettei lähde katuvalottomaan pimeään metsään talvella, oli se että hänet oli ryöstetty Kemin keskustassa. Minä kysyin että odottaako sinun mielestä joku tuolla metsässä, että minä koiran kanssa sinne menen ja voi ryöstää ? Ei osannut vastata mitään. Edelleen haluaisin tilastot siihen kummassa sattuu enemmän kaupunkien keskustoissa vai pimeässä metsässä talvi pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole vielä alkanut pelätä, asunut yli 53 vuotta täällä. Nämä pelkurit on niitä muualla asuvia yleensä, olen huomannut.
Sä mistään mitään oo huomannut, piti vaan sanoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän itse pelkäisin pimeällä pururadalla maaseudulla kuin missään Helsingissä tai muuallakaan kaupungissa. Toki väittävät, että Helsingissäkin olisi liikkunut susi(a). Pohjois-Karjalassa asuin muutaman vuoden ja jatkuvasti sai pelätä, että joku petoeläin käy jossain kimppuun.
Todennäköisyys, että petoeläin käy maaseudulla kimppuun on todistettavasti useampaa kertaluokkaa pienempi kuin saada Helsingissä illalla turpiinsa.
Sinulla on siis perusteeton pelko, eli fobia, ja niitä vastaan ei järkipuhe lähes koskaan auta.
Näin on. Petoeläimen voi välillä haistaa, nähdä jälkiä, joskus äärimmäisen harvoin jopa nähdäkin vilauksen jossain. Moni käytännössä erämaassa vuosikymmenetkin asunut ei ole koskaan nähnyt muuta kuin jälkiä ja talvella karhunpesän.
Se on todella harvinaista herkkua, jos pääsee petoeläimen joskus luonnossa todistamaan. Ja ilman mitään haaskakuvausjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, joissain paikoissa on petoja enempi. Minä maalla asuessani metelöin aina aamuisin kun lähdin ulos säkkipimeyteen, jotta mahdolliset sudet ym. säikähtävät ihmistä - kuten ne yleensä tekevät. Kylällä oli siis nähty susilauma.
Sinetässä taas oli ollut hieho karkuteillä koko kesäkauden, toukokuusta lokakuun loppuun, ja tullut nyt sitten vasikan kanssa takaisin kotiin. :
Kyllähän Ylen jutussa mainittiin, että omistaja luuli hiehon joutuneen petojen saaliiksi. ..
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen muuttamaan Jyväskylään, Seinäjoelle, Ouluun, Kuopioon tai Lappiin. Helsinki ei ole enää turvallinen!
Eikä Jyväskylä juuri ollut yksi vaarallisimmista kaupungeista Suomessa? Aika kova saavutus, kokoonsa ja väestönmääräänsä nähden olla pahempi kuin suuremmat kaupungit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään persuja enemmän kuin mitään muuta tässä maassa
Hyvä! Tiedät pysyä loitolla minusta helvetin haiseva hippiäinen.
No on kyllä ihan persujen itse aiheuttamaa tuo pelko
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, joissain paikoissa on petoja enempi. Minä maalla asuessani metelöin aina aamuisin kun lähdin ulos säkkipimeyteen, jotta mahdolliset sudet ym. säikähtävät ihmistä - kuten ne yleensä tekevät. Kylällä oli siis nähty susilauma.
Sinetässä taas oli ollut hieho karkuteillä koko kesäkauden, toukokuusta lokakuun loppuun, ja
Kyllähän Ylen jutussa mainittiin, että omistaja luuli hiehon joutuneen petojen saaliiksi. ..
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen muuttamaan Jyväskylään, Seinäjoelle, Ouluun, Kuopioon tai Lappiin. Helsinki ei ole enää turvallinen!
En missään nimessä. Helsingissä ei ole mitään hätää, ja täältä muuttaisin mieluiten toiseen maahan. Suomen sisällä jos pitäisi Helsingistä pois muuttaa, niin muuttaisin varmaankin maalle, en mihinkään kaupunkiin. Meri pitäisi olla lähellä, vaikka toisaalta jossain Kuusamossakin on hohtonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä pururadalla kimppuun käy yön timo tai joku joku mielensairas kirveellä.
Js näin on tapahtunut.. milloin? Laske todennäköisyysprosentti samalla.
Kaupungissa ei tarvitse pelätä, koska uhkaa aiheuttavat muut ihmiset ja uhkaa voi välttää. Tottakai siellä, missä on enemmän väkeä, sattuu enemmän erilaisia konflikteja, mutta moni näistä konflikteista on järjenkäytöllä ja etukäteissuunnittelulla vältettävissä. Petoeläimen kohdatessa konfliktia on vaikeampi välttää, jos eläin on häiriintynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä pururadalla kimppuun käy yön timo tai joku joku mielensairas kirveellä.
Siellä liikkuu aina muutakin porukkaa. Apua on tarvittaessa saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa ei tarvitse pelätä, koska uhkaa aiheuttavat muut ihmiset ja uhkaa voi välttää. Tottakai siellä, missä on enemmän väkeä, sattuu enemmän erilaisia konflikteja, mutta moni näistä konflikteista on järjenkäytöllä ja etukäteissuunnittelulla vältettävissä. Petoeläimen kohdatessa konfliktia on vaikeampi välttää, jos eläin on häiriintynyt.
Aika never heard-kamaa kyllä noi maalla satunnaisesti ihmisten kimppuun hyökkäilevät "häiriintyneet petoeläimet"..
Kyllä mä maalla lenkkeillessäkin pelkäisin eniten jotain satunnaista ihmiskulkijaa, tyyliin Kyllikki Saaren murha.
Tämä on voittajan taktiikka. On ihan tutkittu asia, että petoeläinten mielestä ihminen on kaikkein pelottavin asia ja että ihmistä kannattaa välttää viimeiseen asti. Jos siis pitää luonnossa liikkuessaan meteliä, voi olla käytännössä varma ettei eläessään petoa näe. Vanhan ajan karhunkello ei ole nykyäänkään tyhmä idea rinnuksista roikkumassa, koska evoluutio on ehtinyt opettaa pedoille, että ihmistä kannattaa väistää tai käy tupenrapinat.
Jotkut pelkäävät omaa varjoaankin.
Vierailija kirjoitti:
Metsässä ei tarvitse pelätä, koska uhkaa aiheuttavat pedot ja uhkaa voi välttää. Karhunkello mukaan ja eläimet väistävät. Kaupunkihörhön kohdatessa konfliktia on vaikeampi välttää, jos hörhö on häiriintynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittääkö joku ettei juuri näin ole käynyt? Alapeukuttajat? Lehtijuttuja ollut..