Sain tietää että mies on teettänyt vasektomian 16 vuotta sitten, ilman lupaani
Oon aivan SHOKISSA!! 😱
Käytiin eilen ihan normaalisti terveystarkastuksessa ja siinä sivussa selvisi että MUN MIES on TEETTÄNYT VASEKTOMIAN joskus vuonna 2009!!
Siis ennen kuin tavattiin!! Mutta ei ole koskaan maininnut asiasta! Oon yrittänyt vauvaa nyt 8kk ja mä oon ihmetellyt miksi ei tärppää 😭
Kun kysyin miksi ei kertonut, se vaan sanoi että luuli sen olevan ilmiselvää kun sillä on joku vanha arpi??
MITÄ TÄSTÄ PITÄÄ AJATELLA??? Onko tää jo petosta?? Voiko ton leikkauksen purkaa kotikonstein?? (googlasin mutta meni vähän yli mun ymmärryksen...)
Epätoivoinen ja ehkä vähän vihainen
Kommentit (53)
https://yle.fi/a/3-9702427 Tällä mentiin jo vuonna 2017, eikä tästä suinkaan olla menty taaksepäin. Suurin osa lääkäreistä noudatto jo tuolloin, ja noudattaa edelleen asiassa THL:än linjausta jonka mukaan puolison vastustuksella ei saa olla vaikutusta potilaan sterilisaation/vasektomian saamiseen eikä toimenpiteen saamisen nopeuteen. Jos asia on ongelma lääkärille, se ongelma ratkeaa hyvin helposti vaihtamalla lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vasektomian saadakseen pitää olla vähintään tietty määrä lapsia ja ikää. Jos tuosta on jo 16 vuotta, niin parempi vaan, ettei pappa enää tee lapsia.
30 v riittää. Eli nelivitonen ole lähelläkään "pappaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasektomian saadakseen pitää olla vähintään tietty määrä lapsia ja ikää. Jos tuosta on jo 16 vuotta, niin parempi vaan, ettei pappa enää tee lapsia.
Sitten voitaisiin taas laittaa valoja päälle ja ottaa selvää asioista ennen kuin aletaan paasata ja nolata itsensä. Lapseton saa vasektomian/sterin ihan siinä missä se kolmen lapsen isäkin. Ikäraja on "ehdoton", 3 lasta ei. Ei minulla ole yhtään lasta ja minut on steriloitu 30 vuotiaana juuri siitä syyttä jotta niitä ei myöskään koskaan tule. Ja nämä luvasta paasaajat, ottakaapa asioista selvää. Tässä vaikkapa pätevä lähde itsensä sivistämiseen tämänkin osalta. Mitään lupia ei tarvita, eikä niitä kysellä. Mielipide ei ole yhtä kuin lupa. Eikä mielipide vaikuta toimenpiteen saamiseen.
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysymys/Sivut/KK_380+2019.aspx
Vierailija kirjoitti:
Kävitte lauantaina yhdessä terveystarkastuksessa.😂😂😂
Porvoossa on tapana käydä yhdessä terveystarkastuksessa lauantaisin, etkö ole muka kuullut koskaan tämmöisestä porvoolaisesta tavasta?
Miehelle tehtiin vasektomia ilman sun lupaa? Ennen kuin edes olitte tavanneet?
HEH 😃
Nainen ei puutu miehen kehoon ja siihen liittyviin päätöksiin. Tosin mies puuttuu naisen kehoon kun omistaa sen. Naisella ei päätäntä valtaa omaan kehoonsa vaan päätökset tekee mies.
voi LUOJA, siis voi LUOJA!!!!!!! HYVÄ LUOJA!!!!!!!!!!!!!!! NOTTA RISTUS!!!!! JA HYVÄÄÄÄÄ.... LLLLLLLLLLLLL-UOJA!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten voitaisiin taas laittaa valoja päälle ja ottaa selvää asioista ennen kuin aletaan paasata ja nolata itsensä. Lapseton saa vasektomian/sterin ihan siinä missä se kolmen lapsen isäkin. Ikäraja on "ehdoton", 3 lasta ei. Ei minulla ole yhtään lasta ja minut on steriloitu 30 vuotiaana juuri siitä syyttä jotta niitä ei myöskään koskaan tule. Ja nämä luvasta paasaajat, ottakaapa asioista selvää. Tässä vaikkapa pätevä lähde itsensä sivistämiseen tämänkin osalta. Mitään lupia ei tarvita, eikä niitä kysellä. Mielipide ei ole yhtä kuin lupa. Eikä mielipide vaikuta toimenpiteen saa
No et ole sinäkään näemmä selvittänyt. Ikä ei ole yhtään sen ehdottomampi kuin se kolme lastakaan - riittää, että toinen toteutuu. Voi saada myös muilla perusteilla, vaikka näistä edellisistä kumpikaan ei toteutuisi, mutta se on harvinaisempaa ja osaan perusteluista vaaditaan Valvirasta puolto. Mutta 3 lasta TAI yli 30 v niin menee heittämällä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse omaan kehoonsa tehtäviin toimenpiteisiin sun tai kenenkään muunkaan lupia. Päätökset tekee potilas ja lääkäri, et sinä, ellet ole se potilas. Mut senhän sä trolli toki tiedät.
Lain mukaan avioliitossa tarvitaan vaimon lupa. Siinä mielessä hauska aloitus
-ohis
Jahas, tein vasektomian sattumalta myös vuonna 2009, eikä siihen tarvittu vaimon lupaa.
Kerroin toki aikeistani.
Mutta ihan kivalle tuntipalkalle Lääkäritalon lääkäri pääsi, 500 euroa 2 minuutin operaatiosta.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse omaan kehoonsa tehtäviin toimenpiteisiin sun tai kenenkään muunkaan lupia. Päätökset tekee potilas ja lääkäri, et sinä, ellet ole se potilas. Mut senhän sä trolli toki tiedät.
Mun työkaveri ainakin tarvitsi vaimon luvan vasektomiaansa. Tästä on kylläkin aikaa.
Siis vain luvan kanssa suostuttiin se tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaveri ainakin tarvitsi vaimon luvan vasektomiaansa. Tästä on kylläkin aikaa.
Siis vain luvan kanssa suostuttiin se tekemään.
Juuri tämä. Naiset saavat sen kyllä vaikka mies vastustaisi, mutta että lääkäri jyräisi vaimon lapsihaaveet ja noudattaisi miehen tahtoa? Ehei, ei tule tapahtumaan.
Greta Thunbergin äänellä: "HOW DARE YOU?!!"
Lisäkommentista vasta älysit?