Miksi ihminen ei saa ikääntyä rauhassa? Vanhenemista ei haluta nähdä normaalina.
Ihmisen ikääntymisestä on nykyään tehty jotenkin epänormaalia. Koko maailma tuntui surevan järkyttyneenä kun esimerkiksi Ozzy Osborne kuoli. Hän oli kuollessaan kuitenkin 76-vuotias monisairas vanhus.
Muistin ja yleiskunnon heikkeneminen kuuluu ikääntymisen. Yli puolet päälle 70-vuotiaista huomaa muutoksia esimerkiksi tietojenkäsittelytoiminnoissaan. 60-vuotiaita pelotellaan dementialla ja muistisairauksilla. Mutta ei suinkaan kaikille kehity muistisairautta vaikka kaikilla muisti ei pelaa samoin kuin 19-vuotiaana.
Se on normaali ihmiselämään kuuluva vaihe - ikääntyminen ja vanhuus.
Kommentit (51)
Minä saan ikääntyä rauhassa. En juurikaan ajattele ihmisiä jotka hölpölö hölöttävät ajatuksensa julki ennen kuin ehtivät edes omaa mielipidettään rauhassa ja harkiten muodostaa.
Miehet sai aiemmin olla aika hyvin rauhassa tältä ikuisen nuorekkuuden tavoittelulta. Nykyään niistäkin joitkut raasut käy iän vuoksi harvenevaan päälakeensa kalliita hiusjuurrukkeita pistämässä ulkomailla.
Vähintään käyvät kuntosaleilla hysteerisinä ettei raasujen keho vaan kavalla että ikä alkaa jo kutosella. Sitten ihmetellään huuli pyöreänä kun tulee ylläri-stroukki kun keho ei jaksakaan rääkkiä kuten kakskymppisenä.
Hatun nosto mainosmiehille ketkä suunnitteli the other danish guy-pöksyjä ja kuvia jossa ukot saa näyttää luonnollisilta ikäisiltään miehiltä röllykkämahoineen ja karvoineen.
Ozzy, monisairas vanhus. 😢
-- Niinpä. Roudasivat kivuliaan vanhuksen pyörätuolissa vielä väsyneenä esiintymään koska hänen julkkis-statuksensa (lippurahan tuottavuus) oli niin suuri että piti niistää vielä viim,eisllään kaikki pois "jäähyväiskeikalla faneille".
Hemmetinmoinen rasitus järjestelyineen ja treeneineen tuollainen mega-keikka hyväkuntoisellekin nuorelle, saati monisairaalle vanhukselle. Itsekästä ja julmaa ettei Ozzy saanut vanheta ja sairastaa rauhassa.
- Oiskohan Pimeyden prinssi Ozzy saanut muutaman viikon lisä-aikaa kun olisi saanut vaan köllötellä puutarhassaan kaikessa rauhassa aamutakki päällä, tossut jalassa ja teemuki kourassa. Miksi piti tuonne vielä roudata kun hän ei kyennyt enää edes seisomaan vaan pyörätuolissa täydet meikit päällä vietiin pappaa että laula ja viihdytä meitä vielä heikkona sairaana vanhuksena... joo varmaan se ihan itse tommosta härdelliä kaipas ja halus ja sai idiksen...
Minä saan ikääntyä rauhassa. En juurikaan ajattele ihmisiä jotka hölpölö hölöttävät ajatuksensa julki ennen kuin ehtivät edes omaa mielipidettään rauhassa ja harkiten muodostaa.
-----jeps. Karismaa ei voi ostaa purkista. Sitä joko on tai ei. Hyvä Sinä! Botoksit on epävarmoille.
- - -vieraannutaan siitä mikä on luonnollista- - -
Niin. Jos sallimme näin tapahtua. Vanhemmat siirtävät lapsilleen omat arvonsa aika tehokkaasti.
En stressaa ollenkaan vanhenemista, ollut hyvä elämä ja mun puolesta lähtö saa tulla kun on tullakseen.
En stressaa ollenkaan vanhenemista, ollut hyvä elämä ja mun puolesta lähtö saa tulla kun on tullakseen.
- Entä ulkonäkösi ? Katsotko edelleen peilistä miltä näytät? Oletko nuorekas vai huoliteltu vai rupsahtanut rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteitä on monia, mutta itse kannatan luonnollista ikääntymistä. Muoviset, pullistuneet botox ym. pistosnaamat on kerrassaan hirveitä.
Kaikkien naistenlehdien kansinaamojen kasvoja on operoitu. Jotainhan tällä halutaan kertoa.
Kuulema suurin osa kuvatuista julkimoista haluaa, että otos photoshopataan, eli häivytetään rypyt pois. Niinpä kansikuvissa ja muissakin nähdään ikäistään paljon nuorempi nainen. Photoshoppaus poistaa jopa 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Toki vanhuus ja viisaus yhdistetään toisiinsa, koska tiettyä kokemusta ei saa kuin elämällä pitkään.
Maailman päättäjien ikä-asiaa mietittäessä:
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump täyttää ensi vuoden kesäkuussa 80v.
Venäjän presidentti Vladimir Putin on 73v.
Kiinan presidentti Xi Jingpin on 72v.
Kameruniin valittiin juuri uusi presidentti, ikä 92v. Siellä ei ainakaan ole ikärasismia.
En ole fani tai asiantuntija muutenkaan, mutta eiköhän Ozzy itse sille reissulle vielä halunnut ja oli jopa innoissaan, tuskin häntä siihen hommaan vastentahtoisesti olisi saanu sairasvuoteelta raahattua. Voi vanhallakin ihmisellä vielä olla intohimoa asiaansa, varsinkin muusikolla musiikkiisa, näin luulisin. Ei vanhan ihmisen suurin toive ja päämäärä ole maata paikallaan mitään tekemättä, jos vielä johonkin pystyy ja pyydetään.