Mitä vanhempasi tekevät lastesi kanssa, jos lapset ovat kylässä?
Eli isovanhemmat keskenään lasten kanssa?
Meillä isäni kävi lasten kanssa ulkona, museoissa jne, mutta äitini ei koskaan poistunut talosta, ainoa asia oli leipominen. Muuten yhdessäolo oli sitä, että mummi nukkui sohvalla ja lapset olivat tietokoneella.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Eivät mitään? Ok. Ap
Olet oikeassa. Kun mun lapset oli pieniä heitä hädintuskin edes laskettiin väestöön. Ja meitä huomioitiin viellä vähemmän. Lapsikeskeisyys alkoi vasta kun kansakuntamme lippulaiva päivähoitojärjestelmä alkoi valtaamaan alaa.
Kun lapsi oli pieni, opetti pieruääniä ja hassun hauskoja sanoja (jotka muistutti kirosanoja). Syötti tuhottoman määrän karkkia sun muita herkkuja.
Nyt vanhempana ei tee mitään. Kiukuttelee kun käymme niin harvoin.
Äitini noteerasi lapsemme. Edesmennyt vuosia sitten. Vaari ei koskaan noteerannut poikaamme oikein millään tavalla. Veljen tytöt sitäkin paremmin. Onneksi poika ei välitä vaaristaan eli ei aiheuta ongelmia.
Minun äitini kanssa lapset seikkailevat metsässä, kalastavat ja mökkeilevät. Samoja asioita tehtiin kun olin itse pieni. Äitini on ulkoilmaihminen.
Isän äiti käy kirjastossa ja lukee lasten kanssa enemmän. Käyvät museoissa, leikkipuistoissa ja pelailevat. Anoppi harrastaa enemmän kulttuuria.
Eivät mitään? Ok. Ap