Peliongelma meni pahaksi ja menetin luottotiedot. Minulla ei ole kotiosoitetta ja ihmiset eivät ymmärrettävästi helpolla vuokraa.
Minulla ei ole vuokravelkaa onneksi ja sen puolen olen aina hoitanut. Edellisessä asunnossa määräaikainen sopimus ei jatkunut vuokraajan omien suunnitelmien vuoksi. Olen asunut sen jälkeen pieniä pätkiä milloin missäkin.
Rahapeliongelma lähti ihan laukalle kun oli jo muutenkin huono elämäntilanne. Oma vika. Menin vain johonkin tilaan, millä millään ei ollut enää mitään väliä. Sokaistuin. Menetin rahat, otin lainaa, menetin hallinnan pahasti ja lopulta ei ollut enää kykyä lyhentää lainoja. Menetin luottotiedot.
Olen hakenut ja saanut apua. Käyn säännöllisesti itseäni hoitamassa ja olen ollut jo pitkän tovin pelaamatta eikä minulla ole mitään kiinnostusta niihin. Kun heräsin siitä oudosta tilasta niin ymmärsin heti kuinka sairas tilanne on ollut. Kuitenkaan en voi syyttää kuin itseäni ja velkaa on useita kymmeniä tuhansia.
Kun ei ole kotiosoitetta, niin työn puoleltakin on hankalaa. Kun minuun ei luoteta eikä ihmiset vuokraa niin on jo aika hankalaa. Yksinäisyys ja häpeä vaivaavat. Olen harkinnut itsemurhaa.
Onneksi ei ole lapsia eikä kukaan muukaan ulkopuolinen kärsi tilanteestani. En ole kertonut edes enkä kerro tästä kaikesta läheisille, eivät he pystyisi auttamaan eikä kuulukaan.
Huoh. Varokaa rahapelejä.
Kommentit (43)
Oletko sä kunnalta/kaupungilta hakenut asuntoa?
Olisko apua asunto asiaan sieltä paikasta missä käyt hoidossa? Siellä saatettais tietää. Ootko kaupungin/ kunnan asuntoihin jonossa?
Olisko mitenkään mahdollista ottaa yhteen läheiseen yhteyttä jolle kertoa tilanteesta , sä oot kuitenkin nyt hoidossa .
Hyvä neuvo. Ja tässä tulee toinen: älä ainakaan ota enää velkaa äläkä varsinkaan maksa velkaa velalla!
Vierailija kirjoitti:
Olen. Eivät ole vastanneet mitään. Yksityisille myös lähettänyt viestejä ja kertonut tilanteeni rehellisesti. Olen aika nuori vielä, on työllistävä ammatti. En polta, en juhli. Vietän itsekseni aikaa. Ymmärrän silti millaiselta riskitapaukselta kuulostan. Harvat vastaavat ja ne jotka vastaavat niin lyhyesti, utelevat lisää ja sitten jättävät vastaamatta tyystin. Moni käy lukemassa eikä vastaa mitään. Sekin on vähän ikävää mutta ei voi mitään. Tällaista tämä nyt on. - ap
Hekalla on paljon tyhjiä asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Olisko apua asunto asiaan sieltä paikasta missä käyt hoidossa? Siellä saatettais tietää. Ootko kaupungin/ kunnan asuntoihin jonossa?
Olisko mitenkään mahdollista ottaa yhteen läheiseen yhteyttä jolle kertoa tilanteesta , sä oot kuitenkin nyt hoidossa .
Eivät he tällaisia asioita hoida. Yritän nyt vielä olla kärsivällinen jos joku soittaisi. Aika paljon olen laittanut hakemuksia eri paikkoihin.
Läheisille en kerro. Ei vain tunnu oikealta vaihtoehdolta ja siihen on syynsä. Kiitos kuitenkin neuvoistasi. - ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä neuvo. Ja tässä tulee toinen: älä ainakaan ota enää velkaa äläkä varsinkaan maksa velkaa velalla!
En ole saanut velkaa enää aikoihin onneksi ja otin sitä silloin kun vielä pelasin. - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Eivät ole vastanneet mitään. Yksityisille myös lähettänyt viestejä ja kertonut tilanteeni rehellisesti. Olen aika nuori vielä, on työllistävä ammatti. En polta, en juhli. Vietän itsekseni aikaa. Ymmärrän silti millaiselta riskitapaukselta kuulostan. Harvat vastaavat ja ne jotka vastaavat niin lyhyesti, utelevat lisää ja sitten jättävät vastaamatta tyystin. Moni käy lukemassa eikä vastaa mitään. Sekin on vähän ikävää mutta ei voi mitään. Tällaista tämä nyt on. - ap
Onko siellä paikkakunnalla jonkinlaista asumisneuvontaa? Oletko kertonut ettei sulla ole vuokravelkaa , sen pitäis olla etu.. ootko seurakunnalta kysynyt olisko heillä mitään ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he tällaisia asioita hoida. Yritän nyt vielä olla kärsivällinen jos joku soittaisi. Aika paljon olen laittanut hakemuksia eri paikkoihin.
Läheisille en kerro. Ei vain tunnu oikealta vaihtoehdolta ja siihen on syynsä. Kiitos kuitenkin neuvoistasi. - ap
No sä tiedät oman tilanteesi. Ole hyvä. Aattelin jos he tietäisivät jonkun tahon/paikan johon olla yhteydessä.. kyllähän joidenkin järjestöjen kautta vois löytyä .paljon voimia sinulle . Kysyy lujaa tahtoa ja itsekuria hoitaa itseään hankalassa tilanteessa. Pidän peukkuja että löydät asunnon 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä paikkakunnalla jonkinlaista asumisneuvontaa? Oletko kertonut ettei sulla ole vuokravelkaa , sen pitäis olla etu.. ootko seurakunnalta kysynyt olisko heillä mitään ?
Olen kertonut. Täytyy vielä perehtyä olisiko seurakunnalla mitään neuvoja tilanteeseen. - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä tiedät oman tilanteesi. Ole hyvä. Aattelin jos he tietäisivät jonkun tahon/paikan johon olla yhteydessä.. kyllähän joidenkin järjestöjen kautta vois löytyä .paljon voimia sinulle . Kysyy lujaa tahtoa ja itsekuria hoitaa itseään hankalassa tilan
Kiitos.
Ei minulla ole onneksi minkäänlaista kiinnostusta pelata enää tai muuhunkaan riippuvuuteen. Kaikista väsyttävintä tästä tekee vain sen tosiasian kohtaaminen kuinka on kussut oman elämänsä niin turhan asian takia. - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko saanu nukuttua missään ? Joo ole ihmeessä 👍 onneks huomenna on jo maanantai
Kerran vielä iso laina ja kaikki ruletissa punaiselle. Kysele lainaa vaikka joltain prätkäkerholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä tiedät oman tilanteesi. Ole hyvä. Aattelin jos he tietäisivät jonkun tahon/paikan johon olla yhteydessä.. kyllähän joidenkin järjestöjen kautta vois löytyä .paljon voimia sinulle . Kysyy lujaa t
Olet kyllä oikeassa että itse pitää vastuuta kantaa omasta elämästään, mutta peliriippuvuus riippuvuus siinä missä mikä muukin riippuvuus. Sä olet saanut onneksi hoitoa ja apua 👍 ei pidä olla liian Ankara itselleen. Ei kukaan riippuvuutta valitse. Itsensä rankaisulla kaivaa vain syvempää kuoppaa.
Jos olet pk-seudulla, niin voisin antaa asua sijoituskämpässä vastineeksi kolmesta panosta per viikko! Kyllä hätä aina keinot keksii jos olet nainen ja alle 30v.! T: M65+
Vierailija kirjoitti:
Kerran vielä iso laina ja kaikki ruletissa punaiselle. Kysele lainaa vaikka joltain prätkäkerholta.
Älä nyt ees kehtaa, AP on saanut apua ja hoitoa ongelmaansa . Tuollainen yllyttäminen on todella kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä tiedät oman tilanteesi. Ole hyvä. Aattelin jos he tietäisivät jonkun tahon/paikan johon olla yhteydessä.. kyllähän joidenkin järjestöjen kautta
Onhan se näinkin, kiitos. - ap
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ne ovat liian kalliita ja niitä pidetään tyhjillään tuhansittain
Vierailija kirjoitti:
Jos olet pk-seudulla, niin voisin antaa asua sijoituskämpässä vastineeksi kolmesta panosta per viikko! Kyllä hätä aina keinot keksii jos olet nainen ja alle 30v.! T: M65+
On kyllä härskiä käyttää toisen heikkoa elämäntilannetta hyväkseen😳..
En, ei minulla ole syytä alentua siihen vasten tahtoani tässäkään tilanteessa. - ap