Peukaloiden nivelet todella kipeät. Mistä voi johtua?
Alkanut joitain viikkoja sitten ja särky on välillä ihan kamalaa. Ei meinaa saada peukaloa taivutettua, työt ja jo ihan syöminenkin hankalaa kun sattuu. Mistä voi johtua?
Kommentit (9)
Mulla syynä on nivelrikko. Olen nyrjäyttänyt kummatkin peukaloni noin seitsemän kertaa harrastuksessani. Kipua on myös etusormissa ja on päiviä, jolloin esimerkiksi jonkun korkin avaaminen ei onnistu ilman apuvälinettä.
Mutta onhan noita syitä alkaen niveltulehduksista ja reumasta. Punoittaako tyvinivel ja onko turvoksissa?
Jos olet nainen ja noin nelikymppinen niin esivaihtarit ne vaan alkaa ilmoitella itsestään.
Kihti?
Nivelrikko?
Reuma?
Liika kännykän käyttö? Voi johtaa nivelrikkoon sekin.
Minulla on nivelrikko isovarpaiden tyvissä, oikeassa polvessa, vasemmassa ranteessa ja vasemman peukalon nivelissä.
t: nimim. Assburger
Liikaa puhelinta ja vauvapalstaa. Nyt puhelin pois ja ulos lenkille mars mars!
Vierailija kirjoitti:
Mulla syynä on nivelrikko. Olen nyrjäyttänyt kummatkin peukaloni noin seitsemän kertaa harrastuksessani. Kipua on myös etusormissa ja on päiviä, jolloin esimerkiksi jonkun korkin avaaminen ei onnistu ilman apuvälinettä.
Mutta onhan noita syitä alkaen niveltulehduksista ja reumasta. Punoittaako tyvinivel ja onko turvoksissa?
Minulla taitaa nivelrikko olla oikeassa polvessa, oikeassa lonkassa, olkapäässä, vasemmassa peukalon tyvinivelessä. M62
Kyseessä siis kärkinivelet. En huomaa turvotusta olevan mutta kosketus arkuutta on kovasti. Ap
Sitä se peukun käyttö teettää.