Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatiiko joulutunnelma joulukuusen?

Vierailija
01.11.2025 |

Olen miettinyt tätä.. Meillä jo kohta yläaste-ikäiset lapset. Tarvitaanko kuusta enää? Voiko jouluisen tunnelman luoda koristeilla, valoilla, joulukukilla? Kauhea homma siinä kuusessa, ensin hakea se metsästä, sulattaa, raahata kotiin, kastella, koristella, siivota neulasia ja sitten katsella sitä karahkaa pihalla kevääseen asti ja laittaa vielä oksasilppuriin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen kuusen voimakkaalle tuoksulle. Niinpä meillä on vuosia ollut jo pienehkö valkoinen tekokuusi. Ei yritäkään jäljitellä aitoa vaan on kitch. Helppo, halpa, vuodesta toiseen sama. Pahvilaatikkoon pakataan odottamaan aina seuraavaa joulua. On kyllä kaunis upeine palloineen ja koristeineen (joista monet maailmalta hankittuja). Kynttilät valaisevat kauniit koristeet. Syntyy se tunnelma näinkin.

Vierailija
22/28 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille joulu on tärkeä. Kysy heiltä mielipidettä ja ehdota, että hoitavat itse sen puolen joulusta. Anna rahaa ja vapaat kädet, ehtona siivous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei maininnut ollenkaan tekokuusen hankintaa. Mikäli kuusi täytyy olla, harkitkaa sametti- tai muovikuusta. Niitä on ihan oikeasti nykyään hyvinkin aidon näköisiä ja ne on helppo kasata ja menevät yllättävän pieneen tilaan varastossa.

Meillä on vuonna 2011 ostettu 180 cm muovikuusi ja joka vuosi joku kyläilijä käy sitä läheltä hypistelemässä, onko kuusi aito vai ei. 

Vierailija
24/28 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin olimme yhden joulun ilman kuusta,tosi oudolta tuntui,ei oikein joulutunnelmaa vaikka muita joulukoristeita oli.

Vierailija
25/28 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa vaan se kuusi. Sitten voitte sen jälkeen suksia sinne kuuseen koko perhe.

Vierailija
26/28 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti joulu vaatii oikean kuusen.  Joulupukilla ei ole väliä.  Lapset jo aikuisia, mies vastustaa, mutta aina se kuusi vain tulee, koska siitä saa sen joulumielen

Vierailija
27/28 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen allerginen kuusen voimakkaalle tuoksulle. Niinpä meillä on vuosia ollut jo pienehkö valkoinen tekokuusi. Ei yritäkään jäljitellä aitoa vaan on kitch. Helppo, halpa, vuodesta toiseen sama. Pahvilaatikkoon pakataan odottamaan aina seuraavaa joulua. On kyllä kaunis upeine palloineen ja koristeineen (joista monet maailmalta hankittuja). Kynttilät valaisevat kauniit koristeet. Syntyy se tunnelma näinkin.

Kitch-tunnelma syntyy näin.

Vierailija
28/28 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oikea kuusi vaan täytyy olla. Sitten kun sitä ei jaksa metsästä hakea, on parempi olla ilman kuusta kuin hankkia muovirihkamaa.