Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudehkon pyykinpesukoneen kannen välistä alkaa kukkimaan ruostetta?

Vierailija
01.11.2025 |

Siis miksi nykyään ei tehdä enää laatua?

Pyykinpesukone käytössä vasta parisen vuotta ja kannen välistä alkoi tihkua ruostevanaa.

Piti olla (muka) laatumerkki. Valmistusmaana näköjään Slovakia, Puola, Kiina....

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä "laatumerkki" ei riitä, pitää ostaa sen gigantin tarjousmallin sijaan sieltä merkin laadukkaammasta yläpäästä. Esim. vähän kalliimpi Miele Professional, EI se halvin perusmiele.

Minulla Prismasta vihreällä kortilla ostettu Whirlpool 10 v. sitten, ei mitään vikaa. Ei osu suihkuvesi päälle, kansi aina auki kun ei pesu menossa, en käytä huuhteluainetta.

Vierailija
22/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivasti lohkeilee valkoinen maali päältä täytettävän kannesta ja ohut ruostevana valuu...

Koneista täytyy myös huolehtia. Minä kuivaan koneen päällisen joka pesun jälkeen mikrokuituliinalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä "laatumerkki" ei riitä, pitää ostaa sen gigantin tarjousmallin sijaan sieltä merkin laadukkaammasta yläpäästä. Esim. vähän kalliimpi Miele Professional, EI se halvin perusmiele.

-  Olet oikeassa. Miele Professional olisi kyllä kirjaimellisesti luksusta ja unelma pyykinpesukone. Kallis ja kovaan käyttöön tarkoitettu, kuten laitoksiin, päiväkoteihin...

Vierailija
24/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla Prismasta vihreällä kortilla ostettu Whirlpool 10 v. sitten, ei mitään vikaa. Ei osu suihkuvesi päälle, kansi aina auki kun ei pesu menossa, en käytä huuhteluainetta.

Ei osu meilläkään suihkuvedet päälle. Lattialämmityksen päällä seisoo, enkä käytä myöskään huuhteluaineita. Hirveä kone. Jättää pyykin likaiseksi ja tämä ongelma oli uudesta lähtien. 

Vierailija
25/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Whirpoolin pyykkikone on ollut pettymys. Uudesta asti on jättänyt pyykin likaiseksi. Kone kerää itseensä jotain ihme talmaa, jota saa pyyhkiä koko ajan pois rummun ympäriltä. Pistän joka koneellisen jälkeen lisähuuhtelun päälle. Ei auta. Ja aina jätän koneen kansi auki kuivamaan. Nyt on koneen kansi ruosteessa ja muovit irtoavat päältä. Ei enää ikinä tuota merkkiä meille. 

Lopeta huuhteluaineella lotraaminen.

Vierailija
26/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osu meilläkään suihkuvedet päälle. Lattialämmityksen päällä seisoo, enkä käytä myöskään huuhteluaineita. Hirveä kone. Jättää pyykin likaiseksi ja tämä ongelma oli uudesta lähtien. 

Sulla on poistoletku väärin tai poistoputki menossa tukkoon.

Vierailija
27/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivasti lohkeilee valkoinen maali päältä täytettävän kannesta ja ohut ruostevana valuu...

Koneista täytyy myös huolehtia. Minä kuivaan koneen päällisen joka pesun jälkeen mikrokuituliinalla.

Vikahan ei tietenkään voi olla koneessa? Ei meillä edellinen kone ruostunut ja pyykinkin pesi heti uudesta lähtien puhtaaksi.

Väärin pesty, väärin hoidettu. Ok. Ihan sama, mutta Whirpoolin pyykkikonetta tähän taloon ei tule enää ikinä! 

Vierailija
28/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-  Olet oikeassa. Miele Professional olisi kyllä kirjaimellisesti luksusta ja unelma pyykinpesukone. Kallis ja kovaan käyttöön tarkoitettu, kuten laitoksiin, päiväkoteihin...

- Miele valmistaa koneensa Saksassa. Saksalaisessa tehtaassa alusta asti kaikki osat ja patentit. Laatu tosin maksaa hieman enemmän mutta on luotettava käyttää ja kestää.

Vierailija
29/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viidenkymmenen vuoden ja viiden pesukoneen jälkeen ensimmäinen kone joka ruostuu pelleistä.

Huonoa laatua nykyään. 

Huono ilmanvaihto ja käyttöohje lukematta.

Minkä tahansa laitteen saa tuhotuksi huonolla hoidolla.

Naapurin persulla laukesi puoli vuotta vanhan lataushybridin bensamoottori käytön puutteessa: ruostui kiinni. 

Oli niin kiva ajella sähköllä. 

Vierailija
30/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa se kansi auki ja pesuhuoneen ovi auki. Jos peset jossain ulkovarastossa, niin se on liian kostea paikka. Mitä laatuun tulee, niin Elektrolux ja Candy ovat ostaneet melkein kaikki pesukonemerkit.

Vierailija
31/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista laitemerkeistä... Olen itse pyrkinyt ostelemaan Siemensejä, koska niillä on ainakin 20 vuotta ollut varaosakauppa ja räjäytyskuvat varaosanumeroineen joka laitteesta. Vähänkin käsistään näppärä pitää ne laitteet hengissä niin kauan kuin ohjauselektroniikka ei kojahda - ja ehkä sekin löytyisi varaosakaupasta, jos ymmärtää elektroniikkaa. Yhtä kaikki, on ihan paskapuhetta ettei nykykodinkoneet mitään kestäisi. Itse olen aina ostanut keskihintaisia laitteita, ja hyvinhän ne kestää. Itselläni on, ikäjärjestyksessä:

- Täyskorkea jääkaappi, Husqvarna, 33 vuotta; käytetään nykyään vain kun uudempi jääkaappi on täynnä

- Arkkupakastin, Electrolux, 29 vuotta; sähkö maistuu mutta toimivaa en vaihda pois

- Kuivauskone, Siemens, 22 vuotta, 250€; kerran varaosakaupasta tilattu uusi vedenkeräin vanhan kadottua (!)

- Täyskorkea jääkaappi, AEG, 600€, 20 vuotta

- Tiskikone, Siemens, 20 vuotta, 500€; kerran varaosakaupasta tilattu varaosa

- Pyykkikone, Siemens, 11 vuotta; 550€; edeltäjä hajosi, kun vahingossa oikosuljin elektroniikan, tyhmä moka

- Kiuas, Helo, 10 vuotta; 400€; erillinen termostaatti parantaa sähkösaunan toimintaa merkittävästi

- Induktioliesi + kiertoilmauuni, Upo, 2 vuotta, 500€; halusin induktiolieden 48 vuotta vanhan valurautahellan tilalle, jossa ei ollut mitään vikaa

Vierailija
32/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Whirlpoolin jälleenmyyjä tuli keskustelupalstalle...

Vierailija
33/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikahan ei tietenkään voi olla koneessa? Ei meillä edellinen kone ruostunut ja pyykinkin pesi heti uudesta lähtien puhtaaksi.

Väärin pesty, väärin hoidettu. Ok. Ihan sama, mutta Whirpoolin pyykkikonetta tähän taloon ei tule enää ikinä! 

- Samaa mieltä. Ei meillekään, tämä kerta oli eka ja viimeinen.

Vierailija
34/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sulla jossain, missä ilman sihti ei toimi tai onko sulla tapana pitää kannen päällä jotain liinaa tai tarjotinta tai muuta tavarapaljoutta, joka estää sitä kuivumasta kunnolla? Onko se sulla suihkun vieressä niin että kastelet sen joka päivä?

joo, ei laatu aina ole tarpeeksi hyvää, mutta ei noidenkaan nyt sentään ihan mitä tahansa ole edes tarkoitus kestää. Laadun heikkenemisestä puhutaan paljon, mutta monesti on kyse myös siitä, että ihan normaaleja arkitavaroita ei osata enää huoltaa ja ylläpitää oikein.

Eiköhän pesukoneen perusominaisuuksiin kuulu kestää kosteutta.

Pesukoneen ei tarvitse kestää jokapäiväistä suihkulla kastelua.

Vierailija
35/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytät todennäköisesti ihan liikaa pesuainetta etkä koskaan puhdista konetta. Zeoliittia kertyy. 

Mä en ole saanut yhtään konetta hajalle käyttämällä. Yhdestä repesi iskari / rummun ripustus irti kaiketi muutossa ja se alkoi vuotaa. 

Vierailija
36/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Enkä ymmärrä miksi niin tarvitsisi tehdä, koska pyykkikoneeni ei kastu päältä, kun sitä käytän.

Ihan uteliaisuudesta: miten saat pyykkikoneen kasteltua päältä tavallisen pesun aikana?

Vierailija
37/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sulla jossain, missä ilman sihti ei toimi tai onko sulla tapana pitää kannen päällä jotain liinaa tai tarjotinta tai muuta tavarapaljoutta, joka estää sitä kuivumasta kunnolla? Onko se sulla suihkun vieressä niin että kastelet sen joka päivä?

joo, ei laatu aina ole tarpeeksi hyvää, mutta ei noidenkaan nyt sentään ihan mitä tahansa ole edes tarkoitus kestää. Laadun heikkenemisestä puhutaan paljon, mutta monesti on kyse myös siitä, että ihan normaaleja arkitavaroita ei osata enää huoltaa ja ylläpitää oikein.

Eiköhän pesukoneen perusominaisuuksiin kuulu kestää kosteutta.

Pesukoneen ei tarvitse kestää jokapäiväistä suihkulla kastelua.

Mistäköhän tuon väitteesi repäisit. Meillä ei ikänä kone kastu. On seinä suihkun ja koneen välissä. Tila on tuuletettu ja kone seisoo lattialämmityksen päällä vieläpä. 

Vierailija
38/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ---------->  Noista laitemerkeistä... Olen itse pyrkinyt ostelemaan Siemensejä, koska niillä on ainakin 20 vuotta ollut varaosakauppa ja räjäytyskuvat varaosanumeroineen joka laitteesta. Vähänkin käsistään näppärä pitää ne laitteet hengissä niin kauan kuin ohjauselektroniikka ei kojahda - ja ehkä sekin löytyisi varaosakaupasta, jos ymmärtää elektroniikkaa. Yhtä kaikki, on ihan paskapuhetta ettei nykykodinkoneet mitään kestäisi. Itse olen aina ostanut keskihintaisia laitteita, ja hyvinhän ne kestää. Itselläni on, ikäjärjestyksessä:

- Täyskorkea jääkaappi, Husqvarna, 33 vuotta; käytetään nykyään vain kun uudempi jääkaappi on täynnä

- Arkkupakastin, Electrolux, 29 vuotta; sähkö maistuu mutta toimivaa en vaihda pois

- Kuivauskone, Siemens, 22 vuotta, 250€; kerran varaosakaupasta tilattu uusi vedenkeräin vanhan kadottua (!)

- Täyskorkea jääkaappi, AEG, 600€, 20 vuotta

- Tiskikone, Siemens, 20

-----> Totta. Kaikista edellä sinun luettelemistasi laitemerkeistä myös meillä ainoastaan hyviä kokemuksia.

Vierailija
39/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku Whirlpoolin jälleenmyyjä tuli keskustelupalstalle...

Tai ihan vain fiksu, joka tajuaa, miksi metalli ruostuu: ilmankosteus ei pääse haihtumaan. Pätee ihan kaikkeen peltiin. 

Käyttäkää pesuaineita niiden valmistajan ohjeen mukaan, ei vapaalla kädellä lorotellen. 

Vierailija
40/74 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuivaava LG. Ei ole mennyt miksikään 9 vuodessa. Mutta kyllä te senkin rikki saisitte.