suosittelijan kysymisestä työpaikkahaastattelussa?
olen menossa huomenna työpaikkahaastatteluun ja mietin mitä vastaan jos kysyvät suosittelijaa. Olen ollut samassa työpaikassa vuodesta -99 lähtien eli menin sinne jo ennen kuin valmistuin. Olen nyt hoitovapaalla ja olen ollut pois töistä reilut 2 vuotta. Eli minulla ei käytännössä ole muita suosittelijoita kun nykyisen paikkani pomo. Hän varmasti voisi minua suositellakkin mutta ongelmana on se että jos en paikkaa saa niin paalaan vanhaan työhöni ja pomoni suhtautuminen voi olla aika nihkeää jos muista paikoista on kyselty minusta.....
Eli soittavatko oikeasti noille suosittelijoille jos eivät valitse ko. hakijaa. Sanonko pomoni suosittelijaksi vaikken ole asiasta sopinut hänen kanssaan vai sanonko ettei minulla ole suosittelijaa?
Kommentit (26)
Vierailija:
Mikähän laki noin sanoo?
Vierailija:
Rekrytointisoittokieltolaki
Vierailija:Mikähän laki noin sanoo?
voinko sanoa suosittelijaksi työkaverin? Olen ollut kotona reilut 2-vuotta joten en kyllä keksi muitakaan kun nykyisen pomon tai työkaverin. Asiakkaita en voi paljasta kun olen pankissa töissä ja kun en ole heitä pitkään aikaan nähnytkään.... ja muutenkin tuntuisivat erikoisilta suosittelijoilta. Haen nyt vakuutusyhtiöön töihin.
terv. ap.
jonka tunnet ja joka tuntee sinut -> voisi suositella? Jos olisitte joskus tehneet onnistuneesti yhteistyötä?
Moi,
mulle ei tulisi mieleenkään kysyä nykyistä esimiestä suosittelijaksi, vaan pyytäisin suosittelijaksi esimerkiksi sisäistä tai ulkoista asiakasta. Työkaveria tai rinnakkaisen tiimin vetäjää voi tíetysti kysellä myös. Jos pyytää nykyiseltä työpaikaltaan suosituksia, niin tietenkin kannattaa varautua siihen, että asia ei pysy salaisena.
Ja kyllä, rekrytoijat soittelevat perään sekä virallisesti että epävirallisesti. Se luvan kysyminen vaan tarkoittaa sitä, että suostuuko suosittelija antamaan virallisen (positiivisen) suosituksen.