Montako työpaikkaa olet hakenut tällä viikolla? (ei ole tarkoitus vttuilla!)
Tässä minun saldoni:
Maanantai 1 työpaikka + profiili kahteen eri rekryfirmaan
Tiistai 2 työpaikkaa
Keskiviikko 0 työpaikkaa + työmarkkinatorille työnantajille näkyvä(?) työntekijäprofiili
Torstaina 0 työpaikkaa
Perjantaina 4 työpaikkaa.
Viime viikolla luku oli jotakin saman suuntaista. Tuli myös yksi "kiitos, mutta valintamme ei kohdistunut sinuun" -viesti, lisäksi yksi alustavasti luvattu keikkatyöpaikka perui kokonaan ja muista en ole vastauksia vielä kuullut.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse vähään aikaa kun sain töitä!!!
Tsemppiä sinullekin.
Onnea! Saako kysyä alaa?
AP
Kiitos. Rakennusala, joka nyt on aikamoisissa ongelmissa ja näin yli 5kymppisenä ei ole helppo työllistyä, kun ilmeisesti työnantajat ajattelevat että se vuosikymmenien aikana hankittu taito ja kokemus katoaa sinä hetkenä kun täytät 50. Hyvässä kunnossa täytyy tosin olla että jaksaa.
Toivoa tuovaa kuulla myös työtä saaneista. On se vielä mahdollista. Tsemppiä tulevaan.
En yhtään koska olen töissä. Mutta voin kertoa ihan näin meidän kesken että jokin aika sitten soitin eräälle tutulle (lty johtaja) kilpailevaan firmaan että olisko niillä pestiä minulle.
Tänään siis hait neljään työpaikkaan ja nyt on vasta alkuiltapäivä. Teetkö jokaiseen paikkaan yksilöllisen hakemuksen? Teetkö hakemuksen joka yhdistää osaamisesi ja täyttää haettavan työn jokaisen kriteerin? Teetkö jokaiseen paikkaan yksilöllisen cv:n?
Yksi hyvä hakemus vastaa tusinaa sinnepäin tehtyä.
Ja vastaus kysymykseen olen hakenut tällä viikolla kahta paikkaa.
En yhtään. Kohta on 4 viikkoa mennyt ja yhtäkään täsmälleen oman alan ja koulutusta vastaavaa työtä ei ole ollut tarjolla. Koko maastakin löysin vain 6 ilmoitusta. Se on taas haettava jotain höpönlöpöpaikkoja, että voi kuitata paikat haetuksi.
En yhtään, mutta kolmea paikkaa on tarjottu. Mietin miten saan ne mahtumaan muiden töitteni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut tänä vuonna noin 200 työpaikkaa eikä kukaan ole pyytänyt haastatteluun. Cv ni teki ammattilainen ja maksoin siitä 50 euroa joten ei voi olla siitä kiinni. Työkokemusta on ja cv ni on 3 sivuinen koska olen ollut 30 eri firmassa töissä.
CV kannattaa muokata haettavan työn mukaan. Kolmen sivun CV on tuplasti liian pitkä. CVhen vain ne työpaikat, joilla on merkitystä haettavan työn kannalta viime vuosilta. Ei kesätyöpaikkoja, ei lasten määrää, ei osoitetta ei parisuhdestatusta tsi harrastuksia, jollei se täysin liity haettavaan työhön. CV kuntoon ja unohda se ammatilaisen tekemä CV.
Onneksi on työpaikka niin ei tarvii hakea mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Tänään siis hait neljään työpaikkaan ja nyt on vasta alkuiltapäivä. Teetkö jokaiseen paikkaan yksilöllisen hakemuksen? Teetkö hakemuksen joka yhdistää osaamisesi ja täyttää haettavan työn jokaisen kriteerin? Teetkö jokaiseen paikkaan yksilöllisen cv:n?
Yksi hyvä hakemus vastaa tusinaa sinnepäin tehtyä.
Ja vastaus kysymykseen olen hakenut tällä viikolla kahta paikkaa.
Kyllä, haen jokaiseen yksilöllisesti. Joskus menee pidempään, joskus riittää pienet viilaukset. Nyt olen kesälomalla, joten on ollut aikaa kirjoitella. Työpäivinä en tietenkään kirjoittele, viikonloppuisin vaan. ap
Vierailija kirjoitti:
En yhtään. Kohta on 4 viikkoa mennyt ja yhtäkään täsmälleen oman alan ja koulutusta vastaavaa työtä ei ole ollut tarjolla. Koko maastakin löysin vain 6 ilmoitusta. Se on taas haettava jotain höpönlöpöpaikkoja, että voi kuitata paikat haetuksi.
Joo-o. Ei ihmekään että työttömiä on niin paljon kun vain oman alan työt kelpaavat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo-o. Ei ihmekään että työttömiä on niin paljon kun vain oman alan työt kelpaavat...
Osaatko sinä tehdä kaikkia hommia, mitä on avoinna esim. raksa-, kuljetusala, sote, IT- ala jne. En minä ainakaan näihin taivu, vaikka motivaatiota töihin olisikin. Ihme länkytystä, ettei kelpaa kuin oman alan työt. Montaako työtä itse osaisit tehdä, puhumattakaan siitä, että työnantaja palkkaisi ihmisen, jolla ei ole kokemusta tai koulutusta tehtävään?
Tällä viikolla en ole tehnyt yhtään uutta hakemusta mutta sen sijaan soitellut perään pariin firmaan mihin hakemus on lähetetty jo aiemmin: hätyyttelyn saldona kaksi sovittua haastattelua ensi viikolle.