Laturit hajoaa nykyisin tosi helposti!
Siis onko tämä vain minun ongelma, mutta mulla hajoo laturit nykyään parin kuukauden välein. Ennen kesti sama laturi monta vuotta.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin eivät olisi yhtä elastisia tms. Eivät kestä taipumista siten kuin ennen.
Itse ainakin oon huomannut selvän eron Applen vm 2011 ja 2023 piuhan välillä. Toi eka on edelleen elastinen. Toka ei oo koskaan ollutkaan niin elastinen. En tiiä onko syy halpuutus vai myrkkyjen karsinta. Veikkaisin molempia.
Minulla ei ole hajonnut kuin yksi laturi/virtalähde parissa vuosikymmenessä jos siis ei johdoista puhuta vaan siitä varsinaisesta muuntaja-möhkäleestä. Johtoja on hajonnut jokunen, mutten osaa sanoa olisiko nuo heikompia tai ei kun esim. tää puhelimen mukana tullut usb-c tyyppinen laturi on joka päivä lataamassa jotain laitetta.
Johtoja saa kaupasta uusia. Katsoo vaan että se on virtaa kestävä malli.
Usb-c on kyllä mielestäni kestävämpi kuin se edellinen malli.
Usb-c on paras!
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole hajonnut kuin yksi laturi/virtalähde parissa vuosikymmenessä jos siis ei johdoista puhuta vaan siitä varsinaisesta muuntaja-möhkäleestä. Johtoja on hajonnut jokunen, mutten osaa sanoa olisiko nuo heikompia tai ei kun esim. tää puhelimen mukana tullut usb-c tyyppinen laturi on joka päivä lataamassa jotain laitetta.
Johtoja saa kaupasta uusia. Katsoo vaan että se on virtaa kestävä malli.
Juu, johdoista siis puhutaan, mutta kun joudun ostamaan ihan jatkuvasti uuden! No tästä eteenpäin säästän kuitit.
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan osasyy että muovinpehmentimet ei oo niin kuin ennen? Ja varmaan ylipäätään materiaali on halvempaa kuin joskus koska optimointi ja myrkkyjen esto.
Lohkolämmittimien piuhojen muovieriste on hyvä esimerkki. Kovettuu pakkasella... :D ennen ne oli kumia
Ei se muovi hajoa, vaan se metallinen pää joka työnnetään puhelimeen. Ei montaa kuukautta kestä kun tulee väljäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan osasyy että muovinpehmentimet ei oo niin kuin ennen? Ja varmaan ylipäätään materiaali on halvempaa kuin joskus koska optimointi ja myrkkyjen esto.
Lohkolämmittimien piuhojen muovieriste on hyvä esimerkki. Kovettuu pakkasella... :D ennen ne oli kumia
Ei se muovi hajoa, vaan se metallinen pää joka työnnetään puhelimeen. Ei montaa kuukautta kestä kun tulee väljäksi
Joo, käytät väärin jos menee nopeasti väljäksi se pää.
Väännellään ja käännellään ja kärsitään puutteesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole päät hajonneet paitsi yksi joka jäi laatikon väliin--> oma vika. Mutta piuhoja pitää käsitellä hellästi jotta ne liittimen juuret ei murru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, käytät väärin jos menee nopeasti väljäksi se pää.
Väännellään ja käännellään ja kärsitään puutteesta...
No voi olla, että tässä nykyisessä vika on tosiaan siinä päässä kun tätä nyt testailen. Mutta pari on hajonnut myös niin, että se piuhan muovipäällys on mennyt rikki. Varmaan olen liian kovakourainen, mutta vanhat piuhat eivät hajonneet yhtä helposti.
Itse laitoin kutistemuovisukat liittimien luokse estämään ja vahvistamaan johdon taittumista heti johdon käyttöönotossa, nyt on alkanut laturinjohdot kestämään
Vierailija kirjoitti:
Itse laitoin kutistemuovisukat liittimien luokse estämään ja vahvistamaan johdon taittumista heti johdon käyttöönotossa, nyt on alkanut laturinjohdot kestämään
Kiitos! Tätä täytyy testata, kun nyt menen taas ostamaan tänään uuden johdon.👍
Kyllä se jumalauta on sinulla itsessäsi vikaa päässä! Oletko puutteessa vai mikä vaivaa?!