Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johtajien irtisanomisen jälkeinen palkka

Vierailija
29.10.2025 |

Vaihteeksi Keski- Suomen hyvinvointialueen johtaja irtisanoutui itse ja saa 6+3 kuukauden palkan. Tulerkohan varmasti toimeen, kun palkka on muutenkin ollut pieni?  Näin Suomessa rahat pyörii.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa sä sitä palkkaa kadehdit. Johtajilla on yleensä tulosvastuu ja heidät voidaan pistää pois ilmoittamalla, että luottamusta ei enää ole. Ei ole irtisanomisaikaa jne. 

Vierailija
2/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta jos irtisanoutuu itse, tilanteen pitäisi olla eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa sä sitä palkkaa kadehdit. Johtajilla on yleensä tulosvastuu ja heidät voidaan pistää pois ilmoittamalla, että luottamusta ei enää ole. Ei ole irtisanomisaikaa jne. 

No eipä ole liiemmin pois laitettu.

https://www.is.fi

IS:n jättiselvitys paljastaa yli 600 sote-johtajan palkan yksi alue täysin omassa luokassaan

14.9.2024 Alueella on peräti 71 eri nimikkeellä työskentelevää johtajaa.

Vierailija
4/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä outoa jos tumpelo huijari saa lopputilin.  Ymmärrän kyllä huolesi, potkut saaneet  eivät enää työllisty jos hyväveli virka alta lähtee.

Vierailija
5/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei paljon irtisanomisaikaa tarvitsekaan, kun saa lähtiessään 9 kuukauden palkan kouraan. Satoja tuhansia!

Vierailija
6/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta jos irtisanoutuu itse, tilanteen pitäisi olla eri.

Nimenomaan näin. Voi olla että on käsketty irtisanoutumaan tai sitten irtisanotaan. Kuitenkin olisi sitten pitänyt irtisanoa, niin olisi säästynyt rahaa.

Vierailija
7/7 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajasopimuksissa voidaan sopia käytännössä mitä vain, sehän on vain osapuolten välinen sopimus ja tuo nyt ei poikkeukselliselta kuulosta vaikka olisikin aidosti itse irtisanoutunut. Usein johtajasopimuksissa voi olla myös ns allekirjoitusbonukset, eli saat summan x kun edes allekirjoitat työsopparin sitoutumisen osotuksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme