Ex-mies lensi Irakista Suomeen ja poltti perheenäidin hengiltä
Helsingin hovioikeus on tuominnut Thaer Manaf Said Al Darajin, 45, murhasta elinkautiseen vankeusrangaistukseen.
Al Daraji surmasi entisen puolisonsa ja lastensa äidin erityisen raaalla ja julmalla tavalla 29. joulukuuta 2023. Hän poltti puolustuskyvyttömän naisen hengiltä.
Naisen ruumis löytyi henkilöauton takapenkiltä paria päivää myöhemmin. Henkirikoksessa oli kunniamurhan piirteitä, ja sen motiivi oli mustasukkaisuus.
Al Daraji ei hyväksynyt avioliiton päättymistä eikä sitä, että nainen oli löytänyt uuden kumppanin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/966ae14d-dc24-47e9-9670-800698c650f2
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi (ainakin tietääkseni ) nämä naisten kunniamurhaajat eivät saa muilta vangeilta kovinkaan leppeää kohtelua. Toivottavasti edelleen näin.
noita alkaa olla vankiloissa jo niin paljon, että niillä on joukkovoimaa vankilajengeissä. ei niille suomivangit mitään voi.
Jotain vastuuta myös itselle, jos näiden kanssa alkaa hengaileen.
Vierailija kirjoitti:
En olisi uskonut että tuollaistaa rasistista kirjoittelua vielä voi olla. Nyt on kuitenkin 2025
Mutta 2025 on joillekin tavallista poltella naisihmisiä. Sen ihmettely on rasismia? On siinä ajatuskiemuraa kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porissa lähi-idän kultamuna poltti teinitytön hengiltä, muistatteko tapauksen. Tuli Helsingistä varta vasten tappamaan tämän tytön. Eikö olekin ihanaa, SDP haluaa näitä lisää Suomeen.
ja vihreät
Ja kokoomus, pthyi.
RKP:tä ja keskustaa unohtamatta. Samanlaisia nilkkejä kaikki. Suomalaisvihamielisiä pettureita, joiden tulisi joutua lailliseen edesvastuuseen teoistaan. Suomalaiset poliitikot puolueesta riippumatta toimivat maanpetoksellisella tavoin.
Oma kansa ensin ajettelu on vaarallista on heidän ohjenuoransa. Paskiaiset.
Eikö nämä ole kuitenkin kulttuurin kuuluvia asioita. Emme voi arvostella toisia kulttuureja, koska kaikki ovat yhtä hyviä. Ihmisarvo on kuitenkin jakamaton. Laki on sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osittain oma syy, kuka on niin idi ootti että jakaa itteensä jollekin etelän ruskealle?
Todella monella tuttavallakin on lähi-idästä tullut mies. Parempia ne on kuin suomalaiset ukot joilla on enemmistöllä viina/räyhä geeni.
Toivottavasti selviävät erosta hengissä.
Suomiukoilla räyhägeeni aktivoituu viinasta, irakilaisilla se on jatkuvasti päällä.
Majoittaahan Sipilä tämän siltainsinöörin kotiinsa kun vapautuu vankilasta?
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla nazziman kanta asiaan, tuo ei ole yksittäinen tapaus, vaan ihan tiedossa oleva fakta että myzzlimi saa rauhassa tehdä naiselle mitä vaan. Varsinkin kun kyseessä on vääräuskoinen nainen, niin kaikki on sallittua.
Tuohan itse vaatii syytteiden hylkäämistä, se jo kertoo mitä päässä liikkuu.
Ei tule olemaan viimeinen, uskontoa kun ei voi muuttaa.
Nainen oli tässä tapauksessa ihan samaa uskontoa kuin mur haa jakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi uskonut että tuollaistaa rasistista kirjoittelua vielä voi olla. Nyt on kuitenkin 2025
Mutta 2025 on joillekin tavallista poltella naisihmisiä. Sen ihmettely on rasismia? On siinä ajatuskiemuraa kerrakseen.
Niin kyllä toisten kulttuurien arvostelu on rasismia. Siinä on kyllä selvää piiloagressiota takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon victim blaming täällä meneillään, naisen vika kun tuli murhatuksi,.
itse se oli jännämiehen valinnut. ei se ole muiden tehtävä arvostella naisen tekemiä valintoja, joilla nainen tiesi tähän tilanteeseen päätyvänsä.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta nainenhan oli samasta lähtökulttuurista ja pakkonaitettu miehelleen. Vai sekoitanko nyt toiseen tapaukseen?
Tässähän tuli taas konkreettisesti osoitettua, että miehet ovat suurin este naisten kotoutumiselle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nämä ole kuitenkin kulttuurin kuuluvia asioita. Emme voi arvostella toisia kulttuureja, koska kaikki ovat yhtä hyviä. Ihmisarvo on kuitenkin jakamaton. Laki on sitten asia erikseen.
Hyväksyt kulttuurin jossa ihmisarvo ei olekaan jakamaton vaan toisen voi murhata oman kunnian vuoksi? . Koska jossain rinnakkaistodellisuudessa kaikki kulttuurit ovat yhtä hyviä, näinhän tämä valhe on taottu päihimme.
Ei tsiisus tuota järkeilyä. Tai sen puutetta.
Vierailija kirjoitti:Mihin lähtevät karkuun sitten jos Suomi joutuisi sotilaalliseen konfliktiin Venäjän kanssa, muslimihan ei saa edes osallistua osapuolena ns. vääräuskoisten sotiin.
Suomessa on uskonnonvapaus, eli kaikki uskonnot taistelee, jos meitä uhataan, niin myös uskontoja uhataan.
Olen aina karkkiosastolla jutellut muslimipojille että käytte sitten armeijan ja ovat aina olleet innokkaita armeijasta ja tappelemisesta.
Heissä on potentiaala toisin kuin kotimaisissa vässyköissä. Nää pojat on kuin Niskasen elokuvan Pojat. Niitä näkee vielä pihalla porukoisa kuten mekin nuorena oltiin pihalla tekemässä kolttosia. Heillä on sentään kotona kuri, minun faija ja mutsi vaan kävi töissä, ei ne kereny kasvattaa meit mitenkään. Tehtiin ilkivaltaa ja tapeltiin toisten kaupunginosan poikien kanssa aika verisestikin.
Nää pojat muistuttaa minua mun nuoruudesta. Heillä on terve meininki. Suomen nuoret viettää liikaa sisällä aikaansa perseet homeessa pelien parissa.
Hyviä jätkiä ne on ja huumoriakin löytyy.
Mä en ymmärä yhtään rasseja ja mulle on perinteisessä suomalaisuudesssa on aina ollut sopu sijaa antaa. Me suomalaiset ollaan aina sopeuduttu eri kultuureihin, milloin ruottalaisten ja milloin venäläisten kultuuriin. Eihän meillä oikein ole omaa sellasenaan. Suomi on maailman sulatusuuni ollut kaikkina aikoina.
Se tekeekin meistä muita voimakkaamman valtion tai suurvallan.
Siksi mun sydän aina hymyilee, kun nään näitä poikalaumoja kaupungin valoissa. Tulee vanhat hyvät ajat mieleen, kun pojat oli poikia ja maailassa oli järjestys.
Me tarvitaan jengejä enemmän. Ryhmässä on se voima ja sitä se venäjäkin kunnioittaa kuin nyrkkiä poskella.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten media leimaa kaikki, että sillälailla
Aivan sama, ketään ei kiinnosta. On karu fakta, että kehitysmaalaiset ovat yliedustettuina rikostilastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi (ainakin tietääkseni ) nämä naisten kunniamurhaajat eivät saa muilta vangeilta kovinkaan leppeää kohtelua. Toivottavasti edelleen näin.
Supmen vankilat ovat täynnä muslimimiehiä joilla on sama arvopohja.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän tuli taas konkreettisesti osoitettua, että miehet ovat suurin este naisten kotoutumiselle.
Perinnekulttuurit, kulttuuri-identiteetti, liian suuriksi paisuneet yhteisöt ja rinnakkaisyhteiskunnat, islam, fanatismi, superhyperäärikonservatiivisuus, äärimisogynia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä toisten kulttuurien arvostelu on rasismia. Siinä on kyllä selvää piiloagressiota takana.
Etkä näe toisissa kulttuureissa arvosteltavaa. Nuo itse halveksivat esim. länsimaista kulttuuria yli kaiken ja osoittavat avointa aggressiota. Nyt muuten alan uskoa siihen äo-eroon kun tuollaista sössötetään. Että murhata saa mutta sen paheksuminen on rasismia. Oletko miehen sukua?
Miten ihmeessä poliisi ei ole kuukaudessa ehtinyt käsitellä rikosilmoitusta, josta ilmeisesti on tullut ilmi henkeen kohdistuva uhka? Ei ole ihan samaa kamaa kuin että jonkun polkupyörä on varastettu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Supmen vankilat ovat täynnä muslimimiehiä joilla on sama arvopohja.
Katsoin juuri vankiladokumentin jenkeistä, jossa entinen valkoinen vanki kertoi, että esim. mustat heittävät keskenään fist bumpia ja high fiveä jos joku on rais kannut valkoisen naisen; "you got that bitch!" - kun taas valkoiset vangit vihasivat kaikkia naisten rais kaajia tasapuolisesti, jopa ne nassejengit.
Kerto paljon maailman menosta.
Tottai kai se lensi suomen kunniamurhaamaan, miksei olisi lentänyt? Jos ei hän olisi lentänyt niin ehkä joku sukulainen olisi lentänyt suorittamaan tehtävän ja puhdistamaan suvun kunnian. Rajat vaan enemmän auki, ovathan kaikki rajat keinotekoisia ja kaikki kulttuurit saman arvoisia. Maailma on yhtä suurta tasa-arvoista perhettä,
Asiaa sivuten: