Mitkä ovat kolme parasta elokuvaa, jotka olet nähnyt elämäsi aikana?
Itse pidän yleisesti nykyelokuvia mauttomina monellakin tavalla, ei ihme että elokuvien kulta-aika päättyi 50-luvulle. Entisaikojen elokuvat oli sellaisia, että ne saattoi katsoa lastenkin kanssa, ilman että joutui pelkäämään sisältöä. Tyylikkäitä hyvänmielen elokuvia, joissa monissa hyviä opetuksiakin. Asiat voi kertoa monella tavalla, myös tyylillä.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että minusta Aku Louhimiehen Tuntematon on tuhat kertaa parempi kuin alkuperäinen kesäteatterimainen esitys, jossa vanhat ukot esittivät parikymppisiä poikia. Kirja on loistava, mutta tämän Laineen elokuvan kulttiasemaa en ymmärrä.
Entä Mollbergin Tuntematon?
Ainakin parempi kuin Louhimiehen Putous-Tuntematon. Kun mikään ei riitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Giant (Jättiläinen)
Nuori kapinallinen
Eedenistä itään
James Dean on yliarvostetuin näyttelijä ikinä. Ei osannut edes autoa ajaa, vaan tuli ulosajo. Steve McQueen oli kaikkea, mitä Dean yritti olla. Teki omat stunttinsa jne.
Äläpä puhu paskaa kun et historiaasikaan ole lukenut. Dean ei ajanut ulos, vaan sivutieltä risteyksestä ajoi auto eteen niin ettei aikaa jäänyt väistämiseen. Mitä tulee Deanin ajotaitoihin niin hän oli matkalla SCCA:n kilpailuihin onnettomuuden sattuessa Porsche 550 Spyderillään , joissa kisoissa oli varsin hyvin menestynyt jo aiemmin omistamallaan Porsche 356:lla. Dean ajoi kilpaa autoilla ennen kuin Steve McQueen, ura vaan jäi silläkin saralla liian lyhyeksi.
Jamesdeanillä oli syfilis ja hiv paraillaan. Kutisi ja kirveli kullissa, kun oli miesten perärööreissä uittanut.
1. Rebekka (Hitchcock)
2. Mildred Pierce (Curtiz)
3. Kind hearts and the coronuts (Hamer)
Vierailija kirjoitti:
Yksi kauneimmista ja katkeransuloisimmista elokuvista on Vivien Leghin tähdittämä iki-ihana Sumujen silta, vanha, ikuinen, kuolematon rakkauden ja menetyksen kuvaus.
Niin ehdottomasti olen kanssasi samaa mieltä. 😪 onneksi olen tallentanut sen joskus levylle. Nuorena kotona ollessani se tuli televisiosta ja isäni kanssa sitä katsottiin , ennen elokuvan alkua sanoin isälleni että minä itken sitten aivan hullun lailla ja isäni totesi : Ei se haittaa.
Anime:
Paprika (2006)
Tokyo Godfathers - löytölapsen arvoitus (2003)
Suzume (2022)
Musikaali:
Maija Poppanen (1964)
Oopperan Kummitus (2004)
Ihmemaa Oz (1939)
Rikos:
Takaikkuna (1954)
Blue Velvet - ja sinisempi oli yö (1986)
Killers of the Flower Moon (2023)
Jääkärin morsian
Laulu tulipunaisesta kukasta
Kaksi vanhaa tukkijätkää
Olen vanha ja nähnyt valtavasti elokuvia elämäni aikana, ei pysty puristamaan kolmeen... millään... viisikin oli tosi vaikeaa
Chang'an (animaatio), Kiina
Fargo, USA
Once warriors, Uusi-Seelanti
Clash, Egypti
Punainen, Ranska-Puola-Sveitsi
Sumujen Silta
Tuulen Viemää
Parhaat Vuotemme